در جشنواره بازی‌های جدی تاکید شد؛

درک نیاز مخاطبان بازی های رایانه ای

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۰۹:۰۶:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۰۸۱۰
درک نیاز مخاطبان بازی های رایانه ای
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال داوری بخش کودک و نوجوان چهارمین جشنواره بازی‌های جدی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را برعهده داشت.

به گزارش برنا، این رویداد روزهای سوم و چهارم دی ۱۳۹۹ به صورت آنلاین برگزار و در آیین پایانی آن بیانیه هیات داوران بخش کودک و نوجوان از سوی کانون ارایه شد.

این دوره که به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با مشارکت مرکز سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون برگزار شد، از سه بخشِ «بازی‌های جدی» شامل بازی‌های حرفه‌ای و آموزشی در حوزه کودک و نوجوان، بخش «ایده‌آزاد» شامل بازی‌ها و ایده‌های نوِ بازی‌سازها و استعدادهای جوان و خلاق و بخش «سمپوزیوم» شامل پژوهش‌ها، مقاله‌ها و تحقیق‌های علمی و دانشگاهی در حوزه کودک و نوجوان، تشکیل شده بود.

هیات داوران این رویداد متشکل از آیدین‌مهدی‌زاده، ‌سیدمحمدعلی‌ حمیدی‌آزاد و مصطفی‌کیوانیان در پایان با انتشار بیانیه‌ای شناخت عرصه‌های نو و درک نیازهای روز مخاطبان را یکی از مسائل بزرگ گروه‌های بازی‌ساز عنوان و اظهار امیدواری کرده‌اند گروه‌های برگزیده برای تحقق این امر بکوشند تا علاوه بر به‌روز شدن تولیدات این عرصه، شاهد تحول و نوزایی روزافزون باشیم.

این گروه در عین حال با بیان این‌که امسال شاهد افت کیفی بازی‌ها در مقایسه با سال گذشته بودیم، تاکید کردند: با توجه به اثربخش بودن تشویق و حمایت گروه‌های شرکت‌کننده، امیدواریم در آینده با ایجاد ظرفیت‌های تازه و انگیزه بخشی، شاهد پیشرفت‌های بیشتری برای برون‌رفت ازتنگناها و کاستی‌های کنونی باشیم.

هیات داوران بخش کودک و نوجوان این رویداد در ادامه با قدردانی از همه اهالی و فعالان حوزۀ صنعت اسباب بازی که در این سال‌ها با تلاش‌ها و تولیدات خود، چرخه این این صنعت پرمخاطب را به گردش درآورده‌اند و برای اعتلا و پیشرفت این حوزه و تولید محتوای مناسب و ارزشمند برای فرزندان این سرزمین همواره کوشش کرده‌اند، آورده است: رویکرد کانون همواره تولید محتوای مناسب و همچنین حمایت از پدیدآورندگان آن بوده است و تاکنون سعی کرده است در قالب همکاری به‌صورت سرمایه‌گذاری و مشارکت، زمینه‌ساز بروز استعدادهای درخشان در حوزه‌های مختلف تولیدات فرهنگی باشد که یکی از درخشان‌ترین آن‌ها همکاری موثر و با ارزش با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بوده است.

همچنین در این بیانیه آمده که کانون پرورش فکری بر آن است تا در اولین فرصت، اولویت‌های پژوهشی، کاری و مفید را به شکل فراخوان در اختیار گروه‌های برگزیده و دیگر فعالان این حوزه قرار دهد تا راهگشای ایده‌پردازی‌های نو  و فعالیت‌های ارزنده باشد.

در پایان و بر اساس داوری‌های این گروه، در بخش ایده آزاد هیچ اثری شایسته دریافت جایزه اول و دوم  شناخته نشد و جایزه سوم به هفت بازی تعلق گرفت.

در  بخش سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۳۹۹ نیز با توجه به این که آثار رسیده پژوهشی در بخش کودک و نوجوان کیفیت مطلوبی نداشت به سبب حمایت و همراهی با گروه‌های پژوهشی که توان خود را از طریق آثار ارسالی خود به اثبات رسانده‌اند، شش گروه پژوهشی جایزه سوم این رویداد را از آن خود کردند.

در بخش جشنواره بازی‌های جدی سال ۱۳۹۹ هم با وجود تلاش گروه‌های شرکت‌کننده، هیئت داوران در این بخش هیچ اثری را شایسته دریافت جایزه اول و دوم ندانست؛ اما به رسم قدردانی از تلاش آن‌ها و فراخوان همکاری گسترده کانون با گروه‌های بازی‌سازی، جایزه سوم جشنواره به دو بازی تعلق گرفت.

متن کامل این بیانیه و اسامی برگزیدگان در پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی اینترنتی www.kanoonnews.ir منتشر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز