علیرضا صمدی فیلم «صحنه‌زنی» را به فجر رساند/ همراه با عکس

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۰:۳۲:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۰۹۰۲
علیرضا صمدی فیلم «صحنه‌زنی» را به فجر رساند/ همراه با عکس
فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه‌کنندگی مجید رضابالا متقاضی حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است.

 به گزارش برنا، «صحنه‌زنی» دومین فیلم بلند سینمایی صمدی بعد از «بی‌نامی» است که فیلمنامه و فضایی متفاوت دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های گروه تولید فیلم در شرایطی کلید خورد تا بتواند بخت حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را تجربه کند. 

علیرضا صمدی پیش از این نگارش و ساخت فیلم سینمایی «‌بی‌نامی» را با حضور بازیگرانی همچون محمدحسن معجونی و برخی از بازیگران جوان تئاتر و سینما برعهده داشته است، اما در«صحنه‌زنی»  به سراغ چهره‌های نام آشناتری رفته تا بتواند علاوه بر کیفیت گیشه تضمین شده‌ای داشته باشد. در نگاه اول گریم متفاوت برخی از بازیگران فیلم از جمله مجید صالحی و بهرام افشاری خودنمایی می‌کند.

فیلمبرداری این اثر پس از پشت سر گذاشتن حدود 50 روز در لوکیشن‌های مختلف در تهران به پایان رسید و همچنین تدوین آن از میانه‌های کار به صورت همزمان توسط هایده صفی‌یاری انجام شد. 

علیرضا صمدی و مجید رضابالا برای نخستین‌بار در سال 1395 کنار هم قرار گرفتند و فیلم «بی‌نامی» را تولید کردند که فیلم روایتگر داستان زن و شوهری بود که سال‌ها پیش دانشجوی تئاتر بودند و با هم ازدواج می‌کنند و در یک کافی شاپ مشغول به کار می‌شوند.

مجید رضابالا، مشاور، تهیه کننده سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «یوسف پیامبر» و سریال تلویزیونی «شیخ بهایی» فعالیت داشته است. با اینکه رضابالا را بیشتر به عنوان مشاور می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. او علاوه ‌بر مشاور، به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است و مهم‌ترین اثر مجید رضابالا به عنوان‌ تهیه‌کننده، فیلم «بی‌نامی» است که تجربه مشترک قبلی او با علیرضا صمدی به شمار می‌آید.

هرچند فیلم اول صمدی در کشور از گیشه خوبی برخوردار نشد اما در برخی از فستیوال‌های بین‌المللی حضور یافت و توانست اتفاقات بسیار خوبی را برای خود رقم بزند، جشنواره پونا هند و همچنین جشنواره فیلم زوریخ دو مورد از مهمترین رویدادهای سینمایی بودند که فیلم «بی نامی» در آن‌ها حضور داشت. 

عوامل فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: علیرضا صمدی، تهیه‌کننده: مجید رضابالا، مجری طرح: مسعود زارع، مدیر فیلمبرداری: امین جعفری، صداگذار: محمدرضا دلپاک، تدوین: هایده صفی‌یاری، موسیقی متن: بامداد افشار، طراح صحنه: رضا مهدی‌زاده، طراح چهره‌پردازی: علی بهرامی‌فر، طراح لباس: آلما گشتاسب، صدابردار: سعید زند، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: مهدی توکلی زانیانی، مدیر تولید: مصطفی گشتگر، مدیر تدارکات: مهرداد بابایی، منشی صحنه: گل کوشان و عکاس: اردلان آزرمی، بازیگران: مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، پیام احمدی‌نیا، لیندا کیانی، محمد نادری، فرزانه سهیلی، سیامک ادیب، غزاله جزایری و مجید صالحی و با حضور حمیدرضا نعیمی، امید روحانی و آتش تقی‌پور

 

1

 

2

 

4

نظر شما