چهره ها و شخصیت های حوزه ی فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت؛

قورباغه هومن سیدی مجانی پرواز کرد/ فقط حامد بهداد خواننده نشده بود،که شد!/ رونمایی از فاطمه معتمدآریای جدید با یک رفاقت قدیمی/بازگشت ستاره های تلویزیون به جز رضا عطاران!

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۱۷۰۴
قورباغه هومن سیدی مجانی پرواز کرد/ فقط حامد بهداد خواننده نشده بود،که شد!/ رونمایی از فاطمه معتمدآریای جدید با یک رفاقت قدیمی/بازگشت ستاره های تلویزیون به جز رضا عطاران!
تلویزیون، خوب می داند که مردم در این روز ها باید بخندند و بی شک سریال های درام حتی قوی و خوش ساختار سخت بر کام تلخ این روز های مردم خوش بیاید مگر «خانه امن» باشد.

حیوان هفته؛قورباغه هومن سیدی

خیلی ها در انتظار این قورباغه بودند. این قورباغه پر سر و صدا با پرشی بلند نشان داد قرار است استارتی پر سر و صدا داشته باشد.

کسانی که با سینمای هومن سیدی آشنا هستند خوب می دانند سینمای جسور این کارگردان جوان و مزاحِ جزئی نگرش به اعتراض حاصل  از یک آسیب معمولا با مزاق مخاطب امروز مطابقت دارد و با پشت سرگذاشتن حواشی رخ داده در توزیع این سریال باید گفت بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران اعلام کرده اند قورباغه می تواند در سینمای نمایش خانگی صاحب رکوردی دست نیافتنی باشد.

درباره+سریال+قورباغه

گدای هفته؛باران کوثری

تمام کسانی که طرفدار سریال دیدن در تلویزیون هستند با نام حسین سهیلی زاده قطعا آشنا هستند، کارنامه غنی این کارگردان سریال ساز او را از رسانه ملی به شبکه نمایش خانگی کشاند و بعد از «مانکن» حالا باران کوثری با گدایان تهران همراه با سهیلی زاده برای ثبت رکورد در شبکه نمایش خانگی دورخیز  می کند. باید گفت شناخت سهیلی زاده از خواسته و سلیقه تماشاگر سریال ها به حد و اندازه ای رسیده است که  حتی می تواند کاری کند که مردم برای دیدن سریالش دست به جیب شوند.

ملکه گدایان

فقدان هفته؛اصغر عبداللهی

اصغر عبداللهی را از دست دادیم بدون اینکه بدانیم او کیست و چه جایگاه مهمی در ادبیات و نویسندگی آثار نمایشی در تئاتر، سینما و تلویزیون داشته است. پیشنهاد می کنم برای اینکه با این نویسنده صاحب سبک، کار بلد و خوش کارنامه آشنا شوید گفت و گوی خبرگزاری برنا با کیومرث پور احمد و مهدی صباغ زاده را از نظر بگذرانید.

https://www.borna.news/fa/tiny/news-1110569

https://www.borna.news/fa/tiny/news-1110616

اصغر-عبداللهی

تولد هفته؛خالق باشو، غریبه کوچک

تاثیری که بهرام بیضایی در هنر نمایش ایرانی داشته است را با نگاهی گذرا بر کارنامه مکتوب این کارگردان و نویسنده صاحب نام ایرانی می توان دریافت.

کارگردان سگ کُشی که در عنفوان جوانی با نگارش کتابی منبع (نمایش در ایران) برای دانشجویان رشته تئاتر جایگاه خود را در ادبیات نمایشی تصویب کرد. امروز یکی از مهم ترین و موثر ترین مولفان و سردمداران تئاتر ایرانی است که بسیاری از هنرمندان ایرانی پیرو سبک و سیاق او هستند از جمله آثار کارنامه ای او می توان به «غریبه و مه»، «رگبار»، «گفت و گو با باد»، «عروسکها»، «وقتی همه خوابیم» و «قالی سخنگو» اشاره کرد.

بهرام بیضایی

عکس مشترک هفته ؛اصغر فرهادی و امیر جدیدی

هفته گذشته عکسی مشترک از امیر جدیدی و اصغر فرهادی در فضای مجازی دست به دست شد که خبر از پایان فیلم برداری قهرمانِ اصغر فرهادی در دیار حافظ داشت. فیلم کم سر و صدای فرهادی در شیراز قطعا در آینده پر سر و صدا خواهد بود.

امیر جدیدی + اصغر فرهادی

خواننده هفته؛حامد بهداد

نمی دانیم حامد بهداد آنقدر که در بازیگری موفق است در خوانندگی هم موفق هست یا خیر؟

این بازیگر صاحب سبک سینمای ایران که در آثار مختلف خوش درخشیده است قطعا یکی از وزنه های بازیگری برای این مرز و بوم است و کارنامه ی درخشانش نشان از این دارد که بهداد نه تنها یکی از بهترین آرتیست های سینمای ایران در دو دهه اخیر است که گاهی از جایگاه ستاره اش خارج شده و در مقام یک بازیگر توانا در مقابل لنز دوربین بزرگانی چون مسعود کیمیایی و داریوش مهرجویی نیز هنرنمایی کرده است ما بارها در آثار مختلف صدای او را به عنوان یک خواننده نیز شنیده ایم اما خبر انتشار آلبوم او دیگر ما را سوپرایز کرد و به انتظار می نشینیم تا در عرصه جدید هنری هم جایگاه او را با واکنش طرفدارانش ملاحظه کنیم.

حامد بهداد

وعده و وعید هفته؛بازگشت مهران مدیری و رامبد جوان

باور کردنی است و شما هم باور کنید که رسانه ملی به هر دلیلی از جمله احترام به خواسته مخاطبش قحط الرجال ستاره های تلویزیون و عدم اعتماد به چهره های جوان دوباره مهران مدیری و رامبد جوان را سرخط کرده تا فصول جدید خندوانه و دورهمی را روانه آنتن شبکه نسیم نماید.

رامبد جوان+مهران مدیری

آبرو داری هفته؛ ترلان پروانه

خانم ترلان پروانه در لیست 100 چهره زیبای زن جهان قرار گرفت و همین کافی است تا او را در لیست چهره های هفته قرار دهیم.

ترلان-پروانه

رفیق هفته؛ سیمین سینمای ایران

بعد از نوید محمدزاده، هوتن شکیبا، پژمان جمشیدی و سام درخشانی حالا نوبت فاطمه معتمدآریا شد که با شهاب حسینی در برنامه هم رفیق رفاقت کند او که در سال های اخیر به ندرت در این دست برنامه ها شرکت کرده است حالا به دعوت شهاب حسینی جواب مثبت داد و پذیرفت در هفته پیش ‌رو مهمان برنامه او باشد این برنامه پنج شنبه توزیع خواهد شد و قطعا با فضای مهمانان قبلی شهاب حسینی متفاوت خواهد بود.

فاطمه معتمدآریا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز