مقتدایی خوراسکانی در برنامه «به وقت ایران» مطرح کرد:

امروزدردنیا نظام مردم سالاری دینی را به عنوان یک الگو ارائه کردیم/۹دی نشان داد جامعه ایران به رشد و بالندگی رسیده است

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۰۸:۲۷:۳۰
کد خبر: ۱۱۱۲۱۱۰
امروزدردنیا نظام مردم سالاری دینی را به عنوان یک الگو ارائه کردیم/۹دی نشان داد جامعه ایران به رشد و بالندگی رسیده است
نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: امروزدردنیا نظام مردم سالاری دینی را به عنوان یک الگو ارائه کردیم، و این موضوع مورد غبطه بسیاری از کشورهاست. 9دی باعث شده که امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم و فناوری در مرزهای دانش پیش رود و در عرصه دفاعی از خود دفاع کند و در عرصه های امنیتی حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش برنا، برنامه زنده «به وقت ایران» نهم دی ماه با حضور دکتر عباس مقتدایی خوراسکانی نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با موضوع اهمیت مهارت تحلیل سیاسی در تبلیغات رسانه ای و فضای مجازی از شبکه هفت سیما روی آنتن رفت.

دکتر عباس مقتدایی خوراسکانی نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: ملت ایران در مقطع تاریخی آمال و آرزوهای خود را به ثمر نشاندند و پای آن ایستادند، این جریان بعد از انقلاب اسلامی دائما در حال تکمیل و تداوم است و دلیل مقابله با آن، جریان تمدن سازی است که می تواند آینده بشریت را تحت تاثیر قرار دهد و الهام بخش باشد.

وی افزود: به محض اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، تحریم اقتصادی، بلوکه کردن اموال، جنگ تحمیلی، انواع و اقسام ادعاها مانند ادعای ارزی، بحث جزایر سه گانه، مباحث حقوق بشرمطرح شد که با آن می خواهند بحث های مربوط به پیشرفت تکنولوژی در ایران مانند انرژی هسته ای، موشکی، هوافضا را تحت سلطه رسانه ای تحت شعاع قرار دهند و علت آن این است که یک ملت، خواستار مستقل بودن است.

مقتدایی همچنین عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران که برآمده از انقلاب اسلامی است، یک پیام جهانی دارد، مجموعه ای از غرب ادعا می کنند که با جدا کردن، دین از سیاست شما را به پیشرفت می رسانیم، در دنیای معاصر، انقلاب اسلامی اذعان داشت که من با آمیختگی دین و سیاست می توانم پیشرفت بشریت را بیش از پیش مهیا کنم و سرخط مقابله آنها با ما بر همین مسئله است، مسئله ای که هیچ گاه پایان پذیر نخواهد بود.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اضافه کرد: هر چه که رسانه های بیگانه قدرت های بیرون از مرزهای ما فشار بیشتری بر مردم می آورند، مردم مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند. و این موضوع به ماهیت های درونی انقلاب اسلامی برمی گردد و الهام بخش بودن آن در سطح بین المللی کاملا مشهود است. در جریان بیداری اسلامی، به راحتی می توان دید که نوع نگاه انقلاب اسلامی، در بقیه کشورها  الگوسازی می شود و آن همان عاملی است که ترس غرب، از قدرت نرم جمهوری اسلامی را می تواند توجیه کند و برای اینکار انواع و اقسام ابزارهای  قدرتمند و نوین را به کار می گیرند.

مقتدایی خاطرنشان شد: نظام سلطه با تمام توان خواستار این است که جلوی الگوسازی های نظام اسلامی را بگیرد. در جریان بیداری اسلامی شاهد بودیم که ملت ها حرکت خود را به سمت آرمان های اسلامی دنبال کردند و بی شک بزرگترین و ماندگارترین مصداق حماسه آفرینی های ملت ایران در دوران معاصر، نهم دی ماه سال 1388 است.

وی بیان کرد: 9دی،نشان داد که جامعه ایران از نظر درون مایه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی نظامی -دفاعی به گونه ای استوار نهادیه شده است که می تواند بر پای خود بایستد و این به معنای رشد و بالندگی ملت در طول زمان است.

مقتدایی اضافه کرد: امروزدردنیا نظام مردم سالاری دینی را به عنوان یک الگو ارائه کردیم، و این موضوع مورد غبطه بسیاری از کشورهاست. 9دی باعث شده که امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم و فناوری در مرزهای دانش پیش رود و در عرصه دفاعی از خود دفاع کند و در عرصه های امنیتی حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی همچنین گفت: امروز حرکت نخبگان بصیر سبب شده است تا مجلس، رویکرد انقلابی خود را در عرصه های مختلف ارائه دهد و این دستاوردهایی است که نهم دی ماه، ایجاد کرده است و این تداوم ادامه خواهد داشت.

مقتدایی با تاکید بر اینکه 9 دی ماه مصداق حماسه آفرینی، برای محو یک فتنه اجتماعی بود، تاکید کرد: نهم دی حماسه ای بود که پاسخ طوفنده ای در برابر فتنه گران بود و فرصت طلبان، مجالی برای فرصتی طلبی پیدا نکردند و عملا ارزش و هویت جمهوری اسلامی برای بیگانگان متبلور شد. رسانه های غربی و معاند و کسانی که با رشد این نهال مخالف هستند، از انواع و اقسام ابزارهای خود بهره می گیرند. بنابراین؛ در مقابل آن ما هم باید ساختارهای قوی و مستحکم خود را داشته باشیم.

وی افزود: در روند تکاملی جمهوری اسلامی و حرکت ملت ایران به دنبال استقلال خواهی، نیازمند مواردی هستیم که این روندها را تقویت کند، که بخشی از آن  رسانه، سواد رسانه ای و بینش و آگاهی بیشتر است.

مقتدایی با تاکید بر اینکه 9دی ماه باید سنبل هوشیاری، تیزبینی و آینده نگری ملت ایران باشد و ملت ایران را گام به گام با سرعت متناسب، به سمت ساختن تمدن بزرگ ایرانی اسلامی پیش ببرد، عنوان کرد: رسانه ها باید در تراز نیاز امروز جامعه، فعالیت کنند و از روند حرکتی انقلاب اسلامی، محافظت کنیم تا با سرعت و قوت به حرکت خود ادامه دهد.

سلیمی نمین:متاسفانه کمتر شاهد بصیرت در دست اندرکاران سیاسی برای حل مشکلات هستیم

در ادامه برنامه؛ عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران اذعان داشت: سالگرد 9دی، یکی از روزهای تعیین کننده ای است که ملت ایران صلابت و فهم خود را از مسائل داخلی و بیرونی به خوبی به نمایش گذاشت.

وی افزود: ملت ایران در مقاطع مختلف بعد از انقلاب و پس از آن، در مقاطع بسیار حساسی به صحنه می آید و نوعی عمل می کند که عملکرد آن نوعی صلابت و اقتدار را به نمایش می گذارد و از طریق آن، قدرت خود را تثبیت می کند.

سلیمی نمین یکی از مظاهر مهم قدرت نمایی ملت ایران را راهپیمایی های تاسوعا و عاشورا در سال 57دانست و گفت: زمانی که از جانب بیگانه بحث کودتا مطرح بود و در داخل نیز برخی زمزمه هایی می شد که در برابر سلطه بیگانه یا در ارتباط با استبداد مواضع خود را تعدیل کنیم و از برخی مطالبات خود بکاهیم پیام مقتدرانه این راهپیمایی که بسیار آرام و بافرهنگ بود، هم بیگانه را در مورد طرح کودتا دچار تردید کرد و هم برخی زمزمه های داخلی را کاملا جمع کرد و توانست اتحاد بیشتری را شکل دهد.

وی افزود: آنچه که مسلم است ما ملتی هستیم که علیه کسانی که بر ما سلطه داشتند، قیام کردیم طبیعی است که رانده شدگان میل به بازگشت داشته باشند و یکی از راههایی که می تواند زمینه بازگشت آنها را فراهم کند، بحث تبلیغات است.

سلیمی نمین در ادامه گفت: اگر تبلیغات بدون زمینه ای در داخل صورت بگیرد به نفع ما خواهد بود. اینکه هر روز هجمه ای وارد شود و در سخنرانی کشوری که خود را در سطح بالا می داند، چندین بار نام ایران را بیاورند یا نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه بار اعلام کند که بزرگترین تهدید علیه ما ایران است. نشان دهنده آن است که بیش از پیش ایران و ملت ایران را در کانون توجه ملت ها قرار می دهد.

وی همچنین عنوان کرد: اگر در داخل کشور به دلیل عدم وجود بصیرت لازم، اتحاد ملت دچار خدشه شود، طبیعی خواهد بود که غفلت ها موجب انشقاق و چند پارچگی در جامعه خواهد شد. متاسفانه کمتر شاهد بصیرت در دست اندرکاران سیاسی برای حل مشکلات هستیم. گاهی بصیرت لازم و مدیریت مناسب در برابر مشکلی که بیگانگان مسبب آن بوده و یا غفلت عناصر داخلی برای دشمن فرصت ایجاد کرده، مشاهده نمی شود و گرنه تبلیغات صرف دشمن نمی تواند منبع نگرانی برای ما باشد. تبلیغات دشمن بر بستر برخی اختلافات، منیت ها، اشکالات جدی می تواند برای ما مشکل ساز باشد.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران عنوان کرد: ما از راهپیمایی 9 دی، سخن می گوییم، ولی متاسفانه بهره ای از آن نبرده ایم. در آن روز بی نظمی در جامعه به خاطر خودخواهی برخی کاندیداها شکل گرفت و فرصتی به دشمن داد تا بتواند در صفوف ملت ایجاد اختلاف کند، و مسئولین ذی ربط، نتوانستند نظم را به جامعه برگردانند و در این زمینه شاهد کاستی های جدی بودیم و مردم با درک و بصیرت خود این فرصت را از دشمن گرفتند و در صحنه حاضر شدند و صلابت کم نظیری از خود به نمایش گذاشتند.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم برخی از شکاف ها را با ایجاد بصیرت ببندیم، تبلیغات نمی تواند خیلی موثر باشد، تبلیغات آنجایی تاثیر خواهد گذاشت که بعضی در داخل، به تبلیغات داخلی پهلو بدهند.

برنامه «به وقت ایران» در فصل دوم با رویکرد مهارتی و با ساختار گفتگومحور به تهیه کنندگی علیرضاعاصم یوسفی با اجرای ناصر خیرخواه روزهای یکشنبه وسه‌شنبه ساعت ۲۱:۴۵ تا ۲۳ به صورت زنده روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز