معرفی کتاب؛

«بهترین سوپرمارکت دنیا» جایی مطبوع برای خیالبافی های کودکانه

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۰۹:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۲۱۳۰
«بهترین سوپرمارکت دنیا» جایی مطبوع برای خیالبافی های کودکانه
کتاب «بهترین سوپرمارکت دنیا» نوشته شرمین یاشار با ترجمه مژگان دولت‌آبادی و تصویرگری مرت تورگن از سوی نشر چشمه منتشر شد.

به گزارش برنا، کتاب «بهترین سوپرمارکت دنیا» نوشته شرمین یاشار با ترجمه مژگان دولت‌آبادی و تصویرگری مرت تورگن در نوبت چاپ اول از سوی بخش کتاب کودک و نوجوان نشر چشمه منتشر شد.

در قسمت معرفی نویسنده این کتاب آمده است: «نویسنده این کتاب، متولد سال ۱۹۸۲ است، ولی هنوز بزرگ نشده. انگار هنوز در دوران بچگیش دارد زندگی می‌کند. کارهایی را که خیلی دوست دارد انجام بدهد: بازی کردن، گوش دادن به قصه، قصه ساختن، بازی توی کوچه و کلی کار دیگر که حرص بزرگ‌ترها را درمی‌آورد… کارهایی که اصلا دوست ندارد انجام دهد: تمام شدن شکلات‌ها، این که یکی مدام بهش بگوید لباس گرم بپوش، وقتی سرگرم بازی است یکی صدایش کند که غذا حاضر است، برای هر کاری مدام قانون و مقررات وضع کردن، این که بزرگ‌ترها اجازه داشته باشند هر کاری می‌خواهند بکنند…

چیزهایی که از آن‌ها می‌ترسم: سوسک و آم‌های اخمو…

آرزوهایم: یک عالم است، هر چقدر بنویسم هم تمامی ندارد…

بچه‌هایم: تونا، مته، نغمه و البته خودم.

کتاب‌هایم: بچه‌های خیال‎‌باف، مامان بازیگوش، تقویم بازی‎‌ها، پیشنهادهای خوب برای عادت‌های بد…»

در قسمت پشت جلد این کتاب می خوانیم: «وقتی بزرگ شدی می خواهی چه کاره شوی؟ این یکی از سؤال‌های آدم بزرگ‌هاست. اگر دور و اطرافت آدم بزرگ‌های زیادی هستند که نمی‌دانند با کوچکتر از خودشان چه طور صحبت کنند، بهتر است به این قبیل سؤال‌ها عادت کنی. چون تا وقتی جواب‌شان را ندهی دست از سرت برنمی‌دارند. بزرگ‌ترها کلا نمی‌دانند باید با کوچکترها چه طوری حرف بزنند. اصلا بلد نیستند درباره چه چیزهایی و چه طوری باید صحبت کنند. فکر می‌کنند خودشان خیلی زرنگ اند و ما چیزی سرمان نمی‌شود و جز یک بچه طفلکی چیزی نیستیم.

راوی داستان که در بقالی بابابزرگش کار می‌کند، می‌خواهد در کارش پیشرفت کند و برای رسیدن به این هدف، از هیچ ماجراجویی و تلاشی دست برنمی‌دارد و از شکست نمی‌ترسد.»

کتاب «بهترین سوپرمارکت دنیا» در ۱۹۵ صفحه با قیمت ۳۸۰۰۰ تومامن به همت نشر چشمه روانه بازار کتاب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز