در قالب مجموعه برنامه " سینما حکمرانی" پخش می شود؛

فیلم سینمایی «گلنگری گلنراس» در شبکه یک

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۲:۴۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۱۲۳۷۱
فیلم سینمایی «گلنگری گلنراس» در شبکه یک
بخش هایی از فیلم سینمایی «گلنگری گلنراس»، به کارگردانی جیمز فولی، امشب ساعت 22 : 19 دقیقه از شبکه یک پخش و تحلیل می شود.

به گزارش برنا، این فیلم که در قالب مجموعه برنامه " سینما حکمرانی" پخش می شود، 2 روز از زندگی مشاوران یک شرکت معاملات املاک در نیویورک، طی سال های دهه 1980 را روایت میکند. جایی که درآمد مشاوران، به فروختن املاک بستگی دارد.

یکی از پیام های این فیلم که در "سینما حکمرانی" به آن اشاره می شود، این است که گلن گری گلن راس، علاوه بر نقد نظام سرمایه داری بی رحم آمریکایی، اهمیت شفافیت اطلاعات را هم نشان می دهد.

در یک اقتصاد شفاف، این همت و پشتکار افراد است که آنها را موفق می کند اما در فقدان شفافیت، رانت اطلاعاتی ایجاد میشود و کسی که رانت دارد، برنده است نه الزاما کسی که بیشتر تلاش کرده است. به همین دلیل هم اقتصاددانان به مسئولان کشورها توصیه می کنند، اطلاعات را هرچه بیشتر شفاف کنند و مانع شفاف شدن قیمتها را در فضای مجازی نگیرندو..

این مجموعه کاری از گروه جهش تولید است که با تهیه کنند محمد رضا حاجی جعفری، اولین فصل آن در ۱۰ قسمت تهیه و چهارشنبه ها حدود ساعت 20 : 19 دقیقه پخش می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز