آیین شب شعر بین‌المللی «مرد میدان» برگزار شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۲:۲۳:۲۴
کد خبر: ۱۱۱۳۷۲۴
آیین شب شعر بین‌المللی «مرد میدان» برگزار شد
به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، آیین شب شعر بین‌المللی «مرد میدان» با حضور و شعرخوانی ۱۸ شاعر برتر داخلی و کشورهای خارجی در مجموعه فرهنگی هنری موزه دفاع مقدس خرمشهر برگزار شد.

به گزارش برنا، به همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری خوزستان و با مشارکت معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، آیین شب شعر بین‌المللی «مرد میدان» در راستای برنامه (دیدار ما) و با محوریت نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش برگزار شد.

این مراسم با حضور مدیرکل مرکز آفرینش‌های ادبی و معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگردی و مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند، امام جمعه و فرماندار ویژه خرمشهر و جمعی از رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس و تنی چند از شهروندان آبادان و خرمشهر در مجموعه فرهنگی هنری موزه دفاع مقدس خرمشهر به‌صورت زنده برگزار شد.

۱۸ شاعر برتر از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان و یمن در این آیین به شعرخوانی با محوریت شهید سلیمانی و‌ شهدای مقاومت در راستای گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار، شهادت، معرفی این شهید والامقام به عنوان اسوه ایثار، مقاومت، اخلاص و عمل در نسل نوجوان و جوانان و ادای دین به سیدالشهداء مقاومت برای مخاطبان و‌ مدعوین پرداختند.

همچنین با توجه به وضعیت حاکم ناشی از بیماری کووید ۱۹ که شرایط حضور شاعران دیگر از سایر کشورها وجود نداشت، در آیین شب شعر بین‌المللی «مرد میدان»، شاعرانی از کشورهای لبنان، فلسطین و سوریه، سروده‌های خود در وصف سیدالشهداء مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به صورت ویدئو کنفرانس و آنلاین سرودند.

معلمی: اجرای بیش از ۲۱ فعالیت هنری مرتبط با سردار سلیمانی توسط حوزه هنری

مجدالدین معلمی در حاشیه برگزاری آیین شب شعر بین‌المللی «مرد میدان»، از اجرای بیش از ۲۱ فعالیت هنری مرتبط با شهادت سردار سلیمانی در دی‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های طراحی شده آیین شب شعر «مرد میدان» است که از شاعران کشورهای مختلف از جمله ایران، یمن، عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، لبنان و فلسطین دعوت کردیم تا در سرزمین مقاومت خوزستان حضور پیدا کنند.

وی اظهار کرد: رشته‌ها، قالب‌ها و تکنیک‌های هنری هر کدام برای ما ابزار، بهانه و فرصتی هستند تا حرف‌های خودمان را بیان کنیم.

معاون هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه حوزه شعر و ادبیات از مهم‌ترین کارها و قالب‌هایی است که در انقلاب ثمر داد و شکوفا شد، افزود: این حوزه می‌تواند احساسات، حرف، هیجان و خشم ما را در قالب کلمات بیاورد و مردم نیز آنها را درک، حس و باور کنند.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته غیبت سردار دل‌ها بر ما بسیار سخت گذشت، تصریح کرد: در این مدت نیز تلاش کردیم تا در قالب‌های مختلف هنری بتوانیم ابراز ارادت خود را به سردار ارائه و کاری کنیم که فکر، اندیشه، راه و مسیری که این سردار بزرگ جهان اسلام برای ما طراحی و باز کرد، برای مردم تبیین و راه روشن‌تر شود تا هنرمندان بتوانند دِین خود را راحت‌تر به شهید سلیمانی ادا کنند.

وی ابراز کرد: در جای جای خاک این سرزمین شهید داده‌ایم و نماد مقاومت کشور ما به شمار می‌رود، لذا می‌خواستیم با حضور شاعران در این منطقه هم آنها نسبت به این خاک و بوم حس بهتری را در آثار خود نمایان کنند، هم به مردم این سرزمین ادای دین کرده و عرضه مطلوبی داشته باشیم تا یک شب شعر بین‌المللی را در این منطقه برگزار کنیم.

معلمی عنوان کرد: برای برگزاری این رویداد بین‌المللی، حوزه هنری خوزستان زحمات بسیاری را متحمل شد تا به صورت مشارکتی با منطقه آزاد اروند آن را برگزار کنند.

وی یادآور شد: این رویداد تحت عنوان دیدار ما هر سال در چهار فصل با حضور شاعران برتر برگزار می‌شود که یک مرحله آن در محضر رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان تشکیل می‌شود، اکنون ما یکی از آن دیدارها را به خوزستان و خرمشهر آورده‌ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز