«شهربانو» فیلمی مادرانه در جشنواره فجر/ همراه با عکس

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۰۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۳۷۹۹
«شهربانو» فیلمی مادرانه در جشنواره فجر/ همراه با عکس
«شهربانو» فیلمی مادرانه با مضمونی آسیب‌شناسانه و اجتماعی به کارگردانی مریم بحرالعلومى امسال در جشنواره فیلم فجر اکران می شود.

به گزارش برنا،  بحرالعلومی که دانش آموخته سینما از استانبول است، پیش از تحصیل نیز به واسطه شغل پدر از سینما دور نبود و از همان سال‌های نوجوانی وارد عرصه سینما شد و به عنوان منشی صحنه کار خود را آغاز کرد. او در طی این سال‌ها به عنوان دستیار کارگردان وبرنامه‌ریز فعالیت کرد و با کارگردانان به نامی همکاری داشت، اما از سال  1396 در مقام کارگردان ایستاد و فیلم «پاسیو» را ساخت که در گروه سینمایی هنروتجربه به نمایش درآمد و از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر سیمرغ بهترین کارگردانی بخش جلوه‌گاه شرق را دریافت کرد. او همچنین برای این فیلم، دیپلم بهترین فیلمنامه ویدئویی از هشتمین  جشنواره بین‌المللی فیلم شهر و جایزه بهترین فیلمساز زن از هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکای بنگلادش را نیز از آن خود کرد. 

در سال 98 بحرالعلومی پس از کسب پروانه ساخت سینمایی بار دیگر در مقام کارگردان قرار گرفت تا این بار «شهربانو» را بسازد. فیلمی مادرانه با مضمونی آسیب‌شناسانه و اجتماعی که مبتنی بر چالشی در یک خانواده روایت می‌شود.

فرشته صدر عرفایی، بهناز جعفری، گلاره عباسی، سامان صفاری، محمدولی زادگان، علی کیان ارثی و بهرنگ علوی، با حضور یوسف تیموری و با صدای افتخاری مه‌لقا باقری بازیگران این فیلم سینمایی هستند. 

عوامل سازنده این فیلم عبارتند از: 

کارگردان: مریم بحرالعلومى، نویسنده فیلم‌نامه: پژمان تیمورتاش، مدیرفیلمبردارى: مسعود امینى تیرانى، مدیرصدابردارى: على کیان ارثى، طراحی و ترکیب صدا: محمود موسوی‌نژاد، طراح صحنه: بابک کریمى طارى، طراح لباس: فرحناز نادرى، طراح گریم: امید گلزاده، تدوین: سینا گنجوى، آهنگساز: امیریل ارجمند، تصحیح رنگ: سامان مجدوفایی، عکاس: پویان بحق، مشاور رسانه‌اى: مریم قربانى‌نیا، برنامه‌ریز: حبیب قلی‌زاده، دستیار اول کارگردان: مجید مافی، مدیرتدارکات: حسین میرزامحمدى، مدیرتولید: روح‌اله مهاجرى، سرمایه‌گذاران: مریم بحرالعلومی - بنیاد سینمایی فارابی، تهیه‌کننده: پگاه احمدى، مجرى طرح: مریم بحرالعلومى.

DSC_4065

 

IMG_7856

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز