همزمان با شیوع ویروس کرونا؛

سالن های خالی سینما منجر به سقوط گیشه های آمریکایی شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۰۹:۳۹:۳۴
کد خبر: ۱۱۱۴۲۰۶
سالن های خالی سینما منجر به سقوط گیشه های آمریکایی شد
سینمای آمریکا با افت هشتاد درصدی فروش در مقایسه با سال ۲۰۱۹، امسال نتوانست جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان تثبیت کند.

به گزارش برنا، فروش گیشه آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بی سابقه سینماها، کاهشی ۸۰ درصدی داشته و در مجموع  هم گیشه تمامی کشور‌ها کاهشی ۷۰ درصدی نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است.

همان‌طور که پیش بینی می‌شد، میزان بلیت فروشی در گیشه داخلی آمریکا از یکم ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰  به ۲.۳ میلیارد قطعه بلیت رسید که در مقایسه با ۱۱.۴ میلیارد بلیت فروخته شده در سال ۲۰۱۹ کاهش چشمگیری داشته و کمترین میزان فروش بلیت سینمای آمریکا در ۴۰ سال اخیر را رقم زده‌است.  اگرچه طبق پیش بینی کارشناسان با توجه به تعطیلات طولانی سالن سینما به دلیل پاندمی کرونا این کاهش قابل پیش‌بینی بود.

در سطح جهانی نیز در سال ۲۰۲۰ در مجموع بین ۱۱.۵ میلیارد تا ۱۲ میلیارد قطعه بلیت فروخته شده در حالی که این رقم در سال گذشته میلادی، ۴۲.۵ میلیارد قطعه بلیت بود.

سینمای چین که امسال برای اولین بار مجموع فروش سالانه گیشه آمریکا سبقت گرفت نیز در سال ۲۰۲۰ حدود ۲.۷ قطعه بلیت به سینمادوستان فروخته است.

حدود دو ماه پیش بود که گیشه چین توانست با ۲.۷ میلیارد دلار از سینمای آمریکا لقب بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان را برباید و حالا با پایان سال میلادی این عنوان رسما به سینمای چین رسیده است. دیگر رقابتی که باز هالیوود به سینمای چین باخت، در بخش فیلم‌های پرفروش سال بود که اکنون در رتبه نخست، فیلم چینی «هشتصد» با ۴۴۰ میلیون دلار قرار دارد. چندین فیلم دیگر از کشور چین مثل «سرزمین من، وطن من» هم در لیست پرفروش‌های سال هستند.البته گیشه چین هم از تعطیلی سینماها تاثیر گرفت و در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش محسوسی را تجربه کرده‌است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز