شهرام گیل‌آبادی:

خانواده تئاتر به سختی امرار معاش می‌کنند / از رئیس مجلس شورای اسلامی انتظار پاسخی روشن داریم

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۴۴۱۵
خانواده تئاتر به سختی امرار معاش می‌کنند / از رئیس مجلس شورای اسلامی انتظار پاسخی روشن داریم
شهرام گیل‌آبادی با اشاره به اینکه تجمع اهالی تئاتر در مقابل مجلس شورای اسلامی باشکوه برگزار شد تأکید کرد که مطالبات خانواده تئاتر به نمایندگان و ریاست مجلس شورای اسلامی رسیده است و انتظار پاسخی روشن از آن‌ها داریم.

شهرام گیل‌آبادی کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: مطالبات جامعه تئاتر ایران تنها مربوط به امروز و دیروز نیست، مطالباتی که امروز مطرح است انباشته‌ای است از مطالبات مهم که در یک فضای تاریخی از سوی سیاست‌مداران و سیاست‌گذاران توجهی به آن نشده و در وضعیت امروز که شیوع ویروس کرونا را شاهد هستیم این مطالبات تبدیل به مطالبات جدی مدنی و اجتماعی شده است.

گیل‌آبادی در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز خانواده بزرگ تئاتر به سختی امرار معاش می‌کند و حدود 10 ماه است که اهالی تئاتر یک بیکاری را تجربه می‌کنند و در این وضعیت سخت آنچه که عاید شده یک بی مهری عجیب است که هیچ توجهی به مشکلات آن‌ها نشده است.

او افزود: در این 10 ماه که شاهد بیکاری اهالی تئاتر هستیم هیچ پشتوانه تأمین اجتماعی وجود ندارد و اهالی تئاتر از بیمه درستی بهره‌مند نیستند و این باعث شده تا بسیاری از معضلات در زندگی اهالی تئاتر سر باز کرده و در فضای معیشتی خود را نشان دهد.

این کارگردان در ادامه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از اهالی تئاتر در ماه‌های اخیر گفت: ما در این مدت جلسات متعددی با دولتمردان و سیاستمداران داشتیم که متأسفانه پاسخی روشن و منطقی برای رفع مشکلات به ما داده نشد و باعث شد تا اهالی تئاتر و هیأت مدیره نمایندگان خود را دعوت کرده تا در یک اجتماع سکوت مقابل مجلس شورای اسلامی مطالبات خود را پیگیری کنند. روز یکشنبه این اجتماع به خوبی برگزار شد و اهالی تئاتر در یک فضای آرام این اجتماع را برگزار کردند و بیانیه‌ای که مطالبات صنفی در آن مطرح بود در 6 بند خوانده شد تا کمیسیون فرهنگی، کمیسیون تلفیق و کمیسیون اجتماعی مجلس این موضوعات را پیگیری کرده و در بودجه سال آینده مطالبات اهالی تئاتر را در نظر داشته باشند.

گیل‌آبادی در پایان اظهار داشت: انتظار ما این است که در سال آینده بودجه به عنوان پشتوانه برای اهالی تئاتر، تماشاخانه‌ها و اهالی هنر که اجراهایشان متوقف شده در نظر گرفته شود. اجتماعی که در مقابل مجلس شورای اسلامی داشتیم یک اجتماع با شکوه بود و با وجود اینکه اعلام شده بود نمایندگان صنوف هفده‌گانه خانه تئاتر حضور داشته باشند جمع بیشتری در این تجمع حاضر شدند که بعد از قرائت متن بیانیه توسط نماینده اهالی تئاتر این اجتماع را با سکوت ترک کردند و در حال حاضر منتظر پاسخ نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی هستیم که متن بیانیه و مطالبات ما نیز به خدمت آن‌ها رسیده است و انتظار پاسخی روشن داریم.

نظر شما