گفت وگو با بازیگر نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی:

گفته بودم آرزو دارم روزی نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را بازی کنم/ در زمان او تدبیر و درایت در سیاست‌ ما بیشتر به چشم می‌خورد

۱۳۹۹/۱۰/۱۹ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۵۰۲۰
گفته بودم آرزو دارم روزی نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را بازی کنم/ در زمان او تدبیر و درایت در سیاست‌ ما بیشتر به چشم می‌خورد
رامین راستاد با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از شخصیت‌های سیاسی مورد علاقه او است تأکید کرد که همیشه آرزو داشته نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را بازی کند.

رامین راستاد بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی ایفای نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سریال «راز ناتمام» را بر عهده گرفته در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از شخصیت‌های سیاسی محبوب من است، این شخصیت آنقدر برای من محبوب است که سال‌ها پیش گفته بودم آرزو دارم روزی نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را بازی کنم.

راستاد خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی بود که سیاست را به خوبی می‌شناخت و در دوره ریاست جمهوری‌اش که ما روزهای جنگ تحمیلی را می‌گذراندیم مدیریتی داشت که مردم در زندگی‌شان دچار معضلات چندانی نشدند و تورم در آن زمان به اندازه‌ای که این روزها شاهد هستیم زندگی ما را تحت‌الشعاع خود قرار نداده بود.

او افزود: قطعاً می‌شود عملکرد هر دولتی را مورد انتقاد قرار داد و دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم از این قاعده مستثنی نیست اما در یک نگاه کلی می‌توان به این نتیجه رسید که در زمان او تدبیر و درایت در سیاست‌ ما بیشتر به چشم می‌خورد و از همه مهم‌تر مردم آن زمان به اندازه‌ای که امروز می‌بینیم غم نان نداشتند و باید این نکته را هم در نظر بگیریم که این شرایط در حالی حاکم بود که ما درگیر جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس بودیم و در شرایط جنگ مدیریت کشور کار هر کسی نیست.

این بازیگر در ادامه گفت: امروز جای خالی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سیاست ما کاملاً احساس می‌شود؛ قطعاً همچنان سیاست‌مدارانی هستند که حضورشان در عرصه سیاست برای کشور ما حیاتی است اما آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های سیاسی ما هستند که نبودشان قطعاً آسیب‌‌های بسیاری به ما زده است.

راستاد درباره علاقه‌اش به ایفای نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: سال‌ها پیش ایفای نقش ایشان در سریال «معمای شاه» به من پیشنهاد شد که متأسفانه این امکان فراهم نشد که من در نقش آیت‌الله هاشمی در این سریال بازی کنم اما همان زمان برای کسب تکلیف خدمت ایشان رفتیم و در دیداری صمیمانه انگشتری هم به من هدیه دادند. آن روز عکس‌هایی که از تست‌های گریم بازیگران شخصیت‌هایی مثل شهید بهشتی، شهید مطهری، شخصیت‌هایی از حکومت پهلوی و... گرفته شده بود را هم تهیه‌کننده و کارگردان «معمای شاه» به ایشان نشان دادند که با دیدن هر عکس خیلی ظریف و طنازانه نکته‌هایی به ما می‌گفت که برایمان جالب و جذاب بود. یکی دیگر از نکات جالب آن روز شکل پذیرایی ساده و به دور از تجملات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «نفس گرم» در پایان گفت: خوشبختانه امروز برای بازی در سریال «راز ناتمام» شانس ایفای نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را دارم، در این مدت کتاب زندگینامه ایشان را هم مطالعه کردم و دلم می‌خواهد به همه علاقه‌مندان به این شخصیت بزرگ عرصه سیاست این قول را بدهم که در این سریال با جنبه‌های مختلفی از شخصیت ایشان آشنا خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز