چهار ستاره کمدی «چپ، راست» را به جشنواره می برند

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۰۵:۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۵۰۵۱
فیلم «چپ، راست» به نویسندگی و کارگردانی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی متقاضی حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش برنا، حامد محمدی بعد از ساخت «فرشته‌ها با هم می‌آیند»، «اکسیدان» و «چهار انگشت» یک کارگردان شناخته شده در سینمای کمدی محسوب می‌شود. فیلم اخیر او «چپ، راست» نیز یک کمدی متفاوت است که در آن حامد محمدی دست به انتخاب چهره‌های شاخص سینمای کمدی به عنوان بازیگر زده است.

رامبد جوان، پیمان قاسم‌خانی، سروش صحت و حامد محمدی چهار کارگردانی هستند که در فیلم سینمایی «چپ، راست» کنار یکدیگر قرار گرفتند. این اولین‌بار است که چهار کارگردان و ستاره سینمای کمدی در یک اثر مشترک با هم همکاری می‌کنند.

فیلم سینمایی «چپ، راست» که پیش تولید و تولید آن در دی و بهمن سال گذشته پیش رفت، نخستین پروژه سینمایی بود که در اولین ساعات اعلام شیوع ویروس کرونا ازسمت ستاد ملی مقابله با کرونا، جهت حفظ سلامت و ایمنی هنرمندان و عوامل پروژه تصمیم به توقف فیلمبرداری آن گرفته شد. این در حالی بود که کمتر از یک هفته تا پایان فیلمبرداری فیلم «چپ، راست» باقی‌ مانده بود.

در هنگامی که فیلمبرداری «چپ، راست» به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان متوقف بود مونا فرجا‌د بازیگر این فیلم نوشت: منوچهر محمدی در همان هفته‌ اول که خبر شیوع کرونا به صورت رسمی اعلام شد، دستور به تعطیلی فیلم در حال تولید را داد و با تمام عوامل تا روزی که فیلمبرداری ادامه داشت تسویه حساب کرد.

منوچهر محمدی، تهیه‌کننده «چپ راست» این فیلم را اثری دانست که در ارتباط با مخاطب موفقیت «مارمولک» را تکرار خواهد کرد و گفت:  اولین نسخه تدوین شده فیلم را دیده‌ا‌م و به نظرم اتفاق بسیار خوبی برای سینمای ایران است، چه از حیث مضمون و چه از حیث ارتباط با مخاطب. خوشحالم که نام این فیلم در کارنامه کاری من وارد شد، سوژه بسیار تازه و جدیدی دارد، کمدی بسیار موفقی است و احساس می‌کنم حداقل به نسبت «مارمولک» در برقراری ارتباط با مخاطب تنه به آن فیلم پرمخاطب می‌زند.

در خلاصه داستان این فیلم که پیش تولید و تولید آن در سکوت کامل خبری پیش رفت آمده است: چپ یا راست مسئله این نیست.

در «چپ، راست» شاهد ترکیب متفاوتی از بازیگران هستیم. رامبد جوان، پیمان قاسم‌خانی، ویشکا آسایش، سارا بهرامی با حضور سروش صحت، ستاره اسکندری، مونا فرجاد، تینو صالحی و محمدرضا مالکی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

منوچهر محمدی و ستاره اسکندری امسال علاوه بر «چپ، راست» در فیلم «خورشید آن ماه» همکاری مشترک به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان دارند.

دیگر عوامل این فیلم‌سینمایی عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی، طراح‌صحنه و لباس، سیامک احصایی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: پوپک مظفری، مدیرتولید: مجید کریمی، طراح گریم، عظیم فراین، عکاس: محمدمهدی دلخواسته، مشاور رسانه: ملیکا راد.

تدوین «چپ، راست» که به موازات فیلمبرداری آن، توسط میثم مولایی آغاز شده بود به پایان رسیده و به تازگی حسین ابوالصدق کار صداگذاری این اثر را پیش گرفته‌است. موسیقی «چپ، راست» را نیز  امیر توسلی ساخته است.

IMG_3050 (1)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز