«ایاقچی» جستجو در رویاهای زندگی

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۲۳:۵۴:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۵۱۷۹
«ایاقچی» جستجو در رویاهای زندگی
فیلم مستند «ایاقچی» ساخته محمدحسن دامن‌زن به سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر ارائه شده است.

به گزارش برنا؛ محمدحسن دامن‌زن دارای مدرک کارشناسی سینما است و نزدیک به دو دهه است که به شکل حرفه‌ای مستند‌سازی می‌کند.

فیلم «دختر فرمانفرما» از اولین آثار او بود که به مریم فیروز، خواهر نصرت الدوله فیروز و دختر عبدالحسین فرمانفرما (نوه عباس میرزا، حاکم، وزیر و رئیس‌الوزرای معروف دوره قاجار) می‌پرداخت. او سپس فیلم «طرقه» را ساخت که به روایت زندگی و معاش بانوان هنرمند کورمانج زبان شمال خراسان می‌پرداخت. بعد از این او فیلم «زنجموره» را ساخت که فیلمی متفاوت درباره حیوانات بود. فیلمی که واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت. سال 93 نیز او با فیلم «مَجتبی» که روایتی از زندگی یک عروسک‌گردان است، در جشنواره سینماحقیقت درخشید. 

این مستندساز پس از چندسال وقفه با فیلم «ایاقچی» در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت حضور پیدا کرد. آخرین ساخته محمدحسن دامن‌زن به زندگی یک زوج جوان می‌پردازد که در سن کم ازدواج کرده‌اند و اکنون در روستایی کوچک به دنبال فرصتی برای رسیدن به آرزوهایشان می‌گردند، آرزوهایی ساده و طبیعی که اصلاً بزرگ نیستند، اما در شرایط سخت اقتصادی و در محاصره محیط بسته روستا، دست‌نیافتنی به نظر می‌رسند.

این فیلم هرچند موفق به دریافت جایزه‌ای از سوی هیئت داوری جشنواره نشد، اما در بین ده فیلم نخست از دیدگاه تماشاگران قرار گرفت و برگزیده نگاه تماشاگران بود.

دامن‌زن تاکنون در جشنواره‌های معتبر متعددی در سراسر دنیا شرکت کرده است. «گلن» و «به هر حال زندگیه» از دیگر آثار این مستندساز است.

دیگر عوامل مستند «ایاقچی» عبارت‌اند‌از: 

فیلمبرداران:محمدحسن دامن‌زن، بهروز فرجی، عباس صاحب/ تدوین: آرش زاهدی‌اصل/ موسیقی: حسین علیزاده/ صداگذاری و میکس:حسین قورچیان/ تصحیح رنگ:رضا تیموری /تهیه کننده: محمدحسن دامن‌زن

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز