«پاندورا» قصه ای عاشقانه ولی لبریز از نفرت

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۰۸:۲۵:۲۸
کد خبر: ۱۱۱۵۴۷۵
«پاندورا» قصه ای عاشقانه ولی لبریز از نفرت
رمان «پاندورا» نوشته لیلا رعیت توسط انتشارات نسل نواندیش با مایه هایی از روانشناسی و عرفان منتشر شد.

به گزارش برنا، این کتاب در ۳۵۲ صفحه با قیمت ۵۹۹۰۰ تومان به بازار کتاب راه یافت. به گفته نویسنده، این کتاب رمانی عاشقانه است با پایه روانشناسی-اجتماعی که با مشاوره گرفتن از چهار روانشناس نوشته‌ شده است.

در خلاصه داستان این رمان آمده است: داستان برمی‌‌گردد به دوره‌‌ای از زندگی مردی سی و هشت‌ساله به نام رامین صبوری. رامین دکتر روانشناسی مجرد است با شغل بالا، وضع مادی مناسب و ظاهری درخور، اما این‌‌ها فقط درظاهر است. درون رامین غم جوشش دارد، درحدی که نمی‌‌تواند با تکیه بر علم خود دردش را درمان کند.

دوران کودکی رامین داخل خانواده‌‌ای فقیر و کم‌‌سواد در زیرزمینی نمور واقع در محله‌‌ای ثروتمندنشین گذشت. پدر رامین کارگر خیاط‌‌خانه‌ای در محله شمال شهر بود و به همین دلیل به همراه خانواده در آن منطقه سکونت‌ گزید. این باعث شد رامین که از همان دوران کودکی سری پرشور و روحیه‌‌ای جاه‌طلب داشت از رفتن به مدرسه و بودن درکنار بچه‌‌های ثروتمند زجر بکشد و بیش از هر فقیر دیگری طعم سختی و نداری را بچشد. رامین باوجود شرایط سخت به شدت تلاش کرد و موفق‌ شد در دانشگاه قبول شود و همگام با کارکردن، مدارج عالیه تحصیلی را یکی پس از دیگری طی کند. اما کینه اغنیاء از دوران کودکی در درونش ریشه دوانده بود و لحظه‌‌ای او را رها نمی‌‌کرد.

رامین تبدیل شده ‌‌بود به انباری از باروت، منتظر کوچک‌ترین جرقه برای انفجار. آن جرقه در سنین بیست و پنج‌سالگی برای او رخ داد و او تصمیم گرفت در قالب دون ژوانی خطرناک از دختران ثروتمند انتقام بگیرد؛ کاری که سال‌ها بعد او را به عذاب روحی رساند.

بخشی از داستان در مناطق شمال شهر رخ‎ می‌‌دهد که محل کار و زندگی رامین است، و بخشی دیگر در پرورشگاهی واقع در جنوب شهر. 

در سراسر داستان رنج و پشیمانی رامین موج می‌‌زند، اما از آن‌جایی که رامین مرد حل مشکلات است باید به هر طریقی که شده این درد را درمان کند. این‌جاست که درکنار علم روانشناسی فردی جمشیدنام به نجات او می‌‌آید با کمکی از جنس عرفان.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز