دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت در برنامه «یه روز تازه» مطرح کرد:

در جنگ جمعیتی دشمن پیشرفت کرده است/ یکی از آسیب‌های جنگ جمعیتی تنزل جایگاه مادری است

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۳:۰۰:۱۶
کد خبر: ۱۱۱۵۷۵۸
در جنگ جمعیتی دشمن پیشرفت کرده است/ یکی از آسیب‌های جنگ جمعیتی تنزل جایگاه مادری است
دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: در جنگ جمعیتی دشمن پیشرفت کرده است و آسیب‌های جدی به ما وارد شده است. بخش عظیمی از آسیب‌های جنگ جمعیتی به جامعه وارد می‌شود و بخش قابل‌توجهی از این جنگ به خانواده‌ها بر می‌گردد؛ یکی از آسیب‌های جنگ جمعیتی تنزل جایگاه مادری است.

به گزارش برنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول ساکی گفت: بعد از شهادت حاج قاسم عده‌ای از مادران دغدغه‌مند نام فرزندان خود را قاسم گذاشتند. این ایده در ذهن بخشی از فعالان مردمی شکل گرفت که می‌توانیم این نام‌گذاری را بهانه‌ای برای ادامه راه حاج قاسم قرار دهیم. در نتیجه از خانواده‌هایی که بعد از شهادت حاج قاسم تا اولین سالگرد شهید سلیمانی اسم فرزندشان را قاسم گذاشتند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی اظهار داشت: نام‌گذاری بهانه‌ای برای شروع بود تا دغدغه‌مندان در کنار هم قرار بگیرند. مادران قاسم‌پرور را به عنوان یک تشکل راه‌اندازی خواهیم کرد. برنامه‌های متنوع تربیتی برای خانواده‌ها در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم مسیر حاج قاسم را ادامه دهیم و در گام اول یک دوره برای مادران تحت عنوان شکوه مادری برگزار خواهد شد.

ساکی افزود: براساس آیات قرآن، حاج قاسم و شهدا زنده هستند. با شهادت دست آن‌ها باز شده است و از زمان و مکان فارغ می‌شوند. این امکان وجود دارد که از خود شهدا کمک بگیریم و این مسیر را به خوبی ادامه دهیم. در این راه باید مراقب آدرس‌ها باشیم. تصور نشود که دشمن خون‌خوار به خاطر بحث هسته‌ای و موشک علیه مردم ما هجمه می‌کند. این درگیری‌ها ریشه قدیمی دارد. جبهه حق و جبهه باطل از ابتدا درگیر اختلاف بوده‌اند تا حذف کامل جبهه باطل این درگیری ادامه خواهد داشت.

دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت در ادامه گفت: زمانی که تمدن غرب مبنای انسان‌محوری را در دستور کار خود قرارداد، درگیری‌ها شدید شد. امام خمینی(ره) در این رابطه معتقد بودند که دین می‌تواند دنیا را اداره کند. با این حرف بسیاری از مستکبران ترسیدند و جبهه باطل تمام توان خود را برای هجمه به این تفکر به کار گرفت. جنگ‌های مختلفی را در این مسیر شاهد بودیم. یکی از این جنگ‌ها که روز به روز گسترده‌تر می‌شود، جنگ جمعیتی است. متأسفانه در جنگ جمعیتی دشمن پیشرفت کرده است و آسیب‌های جدی به ما وارد شده است. بخش عظیمی از آسیب‌های جنگ جمعیتی به جامعه وارد می‌شود و بخش قابل‌توجهی از این جنگ به خانواده‌ها بر می‌گردد.

ساکی خاطرنشان کرد: در روزهایی به سر می‌بریم که مشکلات اقتصادی بسیار زیاد است اما باید توجه داشت که یکی از آسیب‌های جنگ جمعیتی تنزل جایگاه مادری است. در حال حاضر تکامل زن را در تحصیلات تکمیلی و اشتغال می‌بینیم که این موضوع لازم است اما اسلام نگاه ویژه به جایگاه مادری دارد. خدا در قرآن می‌گوید آنچه همه شما برایش مجاهدت می‌کنید، زیر پای مادر است. آسیب دیگر بحران تنهایی است که در آینده خانواده‌هایی که فرزند ندارند، به صورت جدی با این بحران مواجه خواهند شد. در این جنگ کشته‌های ما جنین‌های سقط شده هستند. با دست خودمان فرزندانمان را به قتل می‌رسانیم. خانواده ایرانی که حاضر نیست کشته شدن جوجه را ببیند، چگونه به این شرایط رسیده است؟

وی افزود: دو هدف در تشکل مادران قاسم‌پرور داریم. هدف اول ارتقای جایگاه مادری در میان مردم بود. هدف دوم ترویج فرزندآوری براساس مکتب حاج قاسم و مکتب اسلام بود. برای شروع از خانواده‌هایی که نام فرزندشان را قاسم گذاشته‌اند، دعوت به عمل آمد.

دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت در پایان گفت: اولین هدیه خانواده به فرزندش اسم نیکو است. اگر اسم نیکو با دقت عمل همراه باشد، در تربیت فرزندان مؤثر خواهد بود. در این همایش میزبان مادر شهیدان خالقی‌پور بودیم که 4 فرزند تربیت کرده بودند که 3 فرزند این مادر در مسیر حاج قاسم حرکت کرده بودند و به شهادت رسیدند.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

 

نظر شما