چهره ها و شخصیت های حوزه ی فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت؛

سوپرایز همایون شجریان و تشویق خانواده موسیقی/ محسن چاووشی بالاخره لب به سخن گشود/ تنابنده «پایتخت» را نمی سازد، اما به «هم رفیق» می رود

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۶۱۱۵
سوپرایز همایون شجریان  و تشویق خانواده موسیقی/ محسن چاووشی بالاخره لب به سخن گشود/ تنابنده «پایتخت» را نمی سازد، اما به «هم رفیق» می رود
هفته گذشته اخبار فرهنگ و هنر پیرامون جشنواره فیلم فجر، آثار ثبت شده در جشنواره و شرکت در آن، اعتراض خانواده تئاتر در مقابل مجلس شورای اسلامی و.. در شبکه های اجتماعی و خبرگزاری ها دست به دست شد. اما حضور مرضیه برومند و فاطمه معتمد آریا در برنامه «هم رفیق» باعث شد برش هایی از این برنامه سوژه رسانه های مجازی شود.

سوگوار هفته: همایون شجریان

این هفته همایون شجریان با انتشار قطعه «سووشون» به سرخط خبرهای موسیقی آمد. قطعه ای که به دلیل متنش از نگاه بسیاری در سوگ استاد محمدرضا شجریان خوانده شده بود. علاوه بر متن شنیدنی مخصوصا در جایی که همایون می خواند «جان پدر کجاستی» به دلیل  انتخاب نامش یعنی «سووشون» کاری ماندگار در اذهان طرفداران موسیقی سنتی خواهد بود.

 

156717620

 

رفیق نیمه راه هفته: محسن تنابنده

محسن تنابنده  سریال «پایتخت» را کار نکرد تا به او عنوان رفیق نیمه راه بدهیم اما مهمان «هم رفیق» شهاب حسینی شد تا چهره پرسروصدای این هفته برنا باشد.

او به دلایل مختلف از جمله پستی که در اینستاگرامش منتشر کرد و از عدم ساخت «پایتخت» 7 خبر داده بود، به سرخط خبرها آمد و بسیاری از علاقمندان به دیدن «پایتخت» نوروزی را ناامید کرد. اگر چه تنابنده از رادیو و تلویزیون فاصله گرفته ولی شبکه نمایش خانگی را جایگزین کرده و دعوت شهاب حسینی را برای شرکت در «هم رفیق» پذیرفته، دعوتی که به شدت با استقبال مخاطبانش رو به رو شد.

 

837748_530

اندیشه هفته: اندیشه فولادوند

او که پیش از این سابقه بازی برای  مسعود کیمیایی را در فیلم «سربازان جمعه» با نقشی متفاوت داشت حالا دوباره بعد از سال ها جلوی دوربین استاد خواهد رفت. حضور اندیشه فولادوند در فیلم «خائن کش» آنقدر پرسروصدا بود که این خبر به یکی از پربازدیدهای شبکه های اجتماعی تبدیل شد.

 

96-05-c07-225

معترضان هفته: خانواده تئاتر

خانواده تئاتر همچنان آسیب پذیرترین قشر هنرمندان به حساب می آیند. گروهی که از اواخر سال گذشته با شیوع کرونا بیشتر از هر شغلی آسیب دیده اند. با خاموش شدن چراغ های صحنه و بسته شدن درهای تئاتر به عنوان اولین مشاغل پر خطر تئاتری ها بعد از حدود یک سال بیکاری مقابل مجلس رفتند و مطالبات خود از جمله بیمه را مطرح کردند. اگر چه بعید است مسیری که اهالی این هنر مادر رفته اند، به نتیجه برسد، اما با این حال باید گفت پیگیری مطالبات از طریق اتحادیه های هر حرفه مسیری است که می توان به مقصد نزدیک تر باشد.

 

13991014000735_Test_PhotoN

تبلیغات متفاوت  هفته: عشق هیولایی

محسن چاووشی که با انتشار کتاب «این عشق هیولایی» و شکستن رکورد فروش اینترنتی آن، مدتی است به سرخط خبرها آمده، این بار با اعلام این مطلب که «مخاطب همه شعرهای کتابم یک نفر است. من از عشق نوشتم و خواستم شما هم «عشق» را بخوانید». به گونه ای دیگر دل طرفدارانش را برد. به نظر می رسد، از این به بعد بسیاری از طرفداران چاووشی تنها به دنبال آن یک نفر خاص بگردند.

اگر چه محسن چاووشی خودش گفته که عددها و رکوردها دیگر برایش دغدغه نیست، اما قطعا انتشار بالای 10 هزار نسخه از کتاب «این عشق هیولایی» در دوران رکود بازار نشر دغدغه های زیادی را از بین می برد.

 

160666174549544630

 

شایعه جدید هفته: ریحانه پارسا

ریحانه پارسا که سال گذشته به شکل های مختلف در راس اخبار قرار می گرفت و متاسفانه درگیر حواشی فراوانی هم شد، درآخرین خبری که هفته گذشته در فضای مجازی از او منتشر شد و سروصدای زیادی به پا کرد، خبر بیماری اش بود که امیدواریم این خبر کذب باشد و این هنرمند مهاجر که قطعا با توجه به اتفاقات رخ داده در سینما و تلویزیون کشورمان دیگرجایی نخواهد داشت، دچار بیماری نشده باشد.

 

0db332a5-684c-4ff0-8c84-a0eb70784a05

 

زخم باز شده هفته: سحر زکریا

سحر زکریا باز هم مهران مدیری را به توپ بست. به نظر می رسد، سحر زکریا با خود قرارگذاشته تا در هر اعتراض به تمامی معضلات جامعه اعم از اقتصادی، اجتماعی، هنری و حتی شیوع کرونا پای مهران مدیری را به ماجرا باز کرده و یک سر تقصیر را به گردن او بیندازد.

سحر زکریا که این هفته به عکس سلفی عوامل فیلم «عاشقانه» به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی معترض بود بلافاصله پای مهران مدیری را هم وسط کشید و از او پرسید که چرا در مورد مطالبات مردم در زمینه درخواست خرید واکسن سخنی نمی گوید و موضع گیری نمی کند. به نظر می رسد، آقای کارگردان قصد ندارد پاسخی به انتقادهای سحر زکریا بدهد و همین سکوت باعث عصبانیت بیشتر سحر خانم می شود، رفتاری که یادآور زمانی است، که آن دو در سریال «نقطه چین» در نقش زن و شوهر مقابل یکدیگر بازی می کردند.

 

Sahar_Zakaria_13911006200549551

 

شفاف هفته: جشنواره فجر

امسال برای اولین بار  فهرستی از متقاضیان حضور در جشنواره فجر منتشر  و اعلام شد هدف از انتشار این لیست شفاف سازی در زمینه برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی سالانه است. این شفاف سازی به فاصله کوتاهی مورد هدف بسیاری از فیلمسازان قرار گرفت که اعلام می کردند که برای حضور در جشنواره درخواستی نداده اند. به این ترتیب در همین ابتدا دبیرخانه جشنواره  مجبور شد، به سوالات زیادی پاسخ دهد. و این نکته را به مسئولان جشنواره گوشزد کرد که در هر جامعه مدنی شفاف سازی تنها انتشار یک لیست نیست، بلکه پاسخ به سوالاتی است که بعد از انتشار آن لیست به اذهان خبرنگاران متبادر می شود. 

 

 

unnamed

 

شلوار هفته: شلوار فاطمه معتمدآریا

در برنامه «هم رفیق» که فاطمه معتمدآریا به همراه مرضیه برومند مهمان شهاب حسینی بودند، ماجرای شلوار فاطمه معتمدآریا در یکی از برنامه های جشنواره فیلم فجر توسط مرضیه برومند روایت شد که سوژه پربازدید فضای مجازی از این برنامه بود. 

 

243961_336 (1)

 

  

نظر شما