در آخرین فهرست نشریه سینمایی ددلاین منتشر شد؛

«قهرمان» اصغر فرهادی در کنار بهترین سینمایی های ۲۰۲۱

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۲:۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۷۷۸۷
«قهرمان» اصغر فرهادی در کنار بهترین سینمایی های ۲۰۲۱
«قهرمان» اصغر فرهادی در فهرست مهم‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ نشریه سینمایی ددلاین قرار گرفته است.

به گزارش برنا، نشریه سینمایی ددلاین در گزارشی به معرفی مهم‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ پرداخته که مورد توجه جشنواره‌های سینمایی قرار دارند و یکی از این آثار «قهرمان»، نهمین ساخته اصغر فرهادی است.

«قهرمان»، نهمین ساخته اصغر فرهادی کارگردان مطرح و پر افتخار سینمای ایران است که قرار بود تابستان در شیراز جلوی دوربین برود، اما شیوع کرونا فیلم‌برداری آن را به تعویق انداخت و مدتی است فیلم‌برداری آن به پایان رسیده‌است. اصغر فرهادی فیلم جدید خود را با نقش‌آفرینی بازیگرانی چون امیر جدیدی، محسن تنابنده و بازیگران بومی شیرازی کارگردانی کرده‌است. تدوین این فیلم را هم‌چون آثار پیشین این کارگردان،هایده صفی‌یاری بر عهده دارد و کمپانی فرانسوی ممنتو پیکچرز، تهیه‌‎کننده «قهرمان»است. با توجه به این‌که فرهادی چند فیلم خود را اولین بار در جشنواره کن نمایش داده بود، احتمال دارد «قهرمان» نیز اول بار در این رویداد سینمایی به نمایش درآید.

در بخش دیگری از این گزارش به اسامی دیگر آثار مطرح سینمای جهان که همه منتظر دیدن آن در  جشنواره‌های معتبر سینمایی ۲۰۲۱ هستند نیز اشاره شده‌است، از جمله فیلم‌هایی چون «قدرت یک سگ» ساخته «جین کمپیون»، «مکبث» به کارگردانی «جوئل کوهن»، «سه هزار سال آرزو» از جورج میلر و «ادریس اِلبا» ساخته باز لورمن ، «دست خدا» از پائولو سورنتینو، ، «آتش» ساخته «کلر دنی»، «سالن هدا» ساخته هانی ابوسعید، «تصمیمِ رفتن» ساخته پارک چون-ووک، «تنگنا» از ژانگ ییمو، «گزارش فرانسوی» از وس اندرسون، ـ«بلفاست» ساخته کنِت برانا، «سه طبقه» به کارگردانی نانی مورتی،  «آب راکد» به کارگردانی تام مک کارتی، «آنِت» از لئو کاراکس، «بندتا» ساخته پل ورهوفن، «در یک صبح نیمه روشن» ساخته برونو دومون، «آخرین سیاره» از ترنس مالیک، «شوالیه سبز» ساخته دیوید لووری و…

 

نظر شما