یادواره ای برای شاعر «معمای شاه» در رادیو فرهنگ؛

افشین یداللهی «با کاروان شعر و موسیقی» همراه می شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۸:۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۱۱۸۰۳۱
افشین یداللهی «با کاروان شعر و موسیقی» همراه می شود
برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» در برنامه شماره ٢٣٢ در سالروز میلاد زنده یاد افشین یداللهی به بررسی موسیقی سریال معمای شاه اختصاص یافته است.

به گزارش برنا، در برنامه با کاروان شعر ‌وموسیقی شناسنامه موسیقی ‌‌وشعر آثار فاخر برای شنوندگان معرفی می شود ‌ودر این برنامه یکشنبه ٢١ دی ماه قطعه جان من فدای ایران( موسیقی سریال معمای شاه) پخش ‌مورد بررسی قرار می گیرد.

«جان من‌فدای ایران» را افشین یداللهی سروده است و بابک زرین ملودی و آهنگ آن را ساخته تا با صدای سالار عقیلی شنیدنی و ماندگار شود.

۲۱ دی ماه سالروز میلاد زنده یاد افشین یداللهی افشین یداللهی، شاعر و ترانه سرای شناخته شده کشورمان است،وی متخصص اعصاب و روان بود و فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در سال 1376 در تلویزیون ایران شروع کرد.

این شاعر کشورمان برای تیتراژ بسیاری از سریال‌های خوش‌نام تلویزیونی، ترانه‌هایی سروده است. بیشترین شهرت وی در این زمینه به‌واسطه سرودن ترانه شب آفتابی، سریال غریبانه، شب دهم، میوهٔ ممنوعه و مدار صفر درجه و معماى شاه است.

یداللهی در تاریخ 25 اسفند ماه سال 95 به علت تصادف درگذشت ، رادیو فرهنگ در گرامیداشت یاد وی برنامه « باکاروان شعر ‌‌موسیقی» را به بررسی یکی از آثار ماندگار وی اختصاص داده ‌ودر این برنامه صحبتهای سالار عقیلی درباره افشین یداللهی نیز تقدیم شنوندگان می شود 

 سالار عقیلی درباره این موسیقی حماسی مطالبی را بیان می کند.

گفتنی است،برنامه « با کاروان شعر و موسیقی » ساعت۱۱:۴۰ به تهیه کنندگی « یلدا احتشامی» و اجرای « مریم واعظ پور» روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

 

نظر شما