حمید زرگرنژاد:

مسئولان جشنواره کاندیداها را در روزهای پایانی اعلام کنند تا از خط دادن به مخاطبان برای دیدن آثار جلوگیری شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۸ - ۰۵:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۰۲۱۷
مسئولان جشنواره کاندیداها را در روزهای پایانی اعلام کنند تا از خط دادن به مخاطبان برای دیدن آثار جلوگیری شود
حمید زرگرنژاد با اشاره به اینکه اعلام کاندیداهای سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در روزهای ابتدایی باعث می‌شود در نظر مخاطبان برای دیدن آثار تأثیرگذار باشد تأکید کرد که بهتر است مسئولان جشنواره کاندیداها را در روزهای پایانی اعلام کنند تا چنین اتفاقی رخ ندهد.

حمید زرگرنژاد تهیه‌کننده و کارگردان سینما که امسال با فیلم سینمایی «برای مرجان» در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: فیلم سینمایی «برای مرجان» را 22 مرداد کلید زدیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فیلمبرداری این اثر انجام شد که به تازگی آماده نمایش شده و به دبیرخانه سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد.

زرگرنژاد خاطرنشان کرد: ساخت فیلم در شرایط شیوع ویروس کرونا کار بسیار سختی است که باعث شد سرعت پیش‌روی کارمان به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار کند شود اما با سخت‌گیری‌های صورت گرفته به این صورت که هر کس مشکوک به ابتلا بود دو هفته از تیم جدا می‌شد و بعضاً برنامه‌ریزی‌ها برای فیلمبرداری تغییر می‌کرد خوشبختانه توانستیم بدون اینکه کسی به بیماری مبتلا شود کار را به پایان برسانیم.

این کارگردان در ادامه درباره نحوه برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر گفت: شکل برگزاری این دوره از جشنواره نسبت به سال‌های گذشته بسیاری متفاوت است و این شکل برگزاری تابحال تجربه نشده است و نمی‌توان درباره آن نظری قطعی داشت اما به نظر من اگر قرار است کاندیداها اعلام شوند و بعد فیلم‌های کاندیدا شده نمایش داده شوند لطمه‌ای بزرگ به فیلم‌هایی که تنها در چند بخش فنی کاندیدا شده‌اند وارد می‌شود. در سال‌های گذشته نیز این تجربه را داشته‌ایم که با اعلام نامزدها در بخش‌های مختلف فیلم‌هایی که در روز پایانی جشنواره اکران می‌شدند و کاندیدا نشده بودند با استقبال بسیار کمی روبرو بودند. قطعاً فیلمی که مثلاً در بخش گریم کاندیدا شده نسبت به اثری که در 12 رشته کاندیدا شده مخاطب کمتری خواهد داشت و امیدوارم مسئولان جشنواره برای این موضوع تمهیدی داشته و جلوی این اتفاق را بگیرند و کاندیداها را به طور کامل در همان روزهای ابتدایی برگزاری جشنواره اعلام نکنند و فقط بگویند فیلم‌هایی که نمایش داده می‌شوند توانسته‌اند در بخش سودای سیمرغ کاندیدا شوند و خط دادن با اعلام جزئیات کار درستی نیست.

کارگردان فیلم سینمایی «ماهورا» درباره هیأت داوران سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: فیلمسازانی مثل من از ترکیب جوان هیأت داوران قطعاً خوشحال هستند و برای من نکته بسیار مثبتی است که داوران امسال جشنواره فیلمسازانی هستند که آثارشان را دوست دارم و از افرادی نیستند که فیلم‌های سفارشی بسازند. این برای من که امسال یک اثر اجتماعی در جشنواره دارم بسیار خوشحال‌کننده است.

او در پایان گفت: حرفه‌های مختلف در یک سالی که گذشت تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا در شرایطی ویژه قرار دارند ولی به نظر من نباید ناامید شویم و در این شرایط هم باید به کارمان ادامه دهیم. امیدوارم مسئولان جشنواره امسال به فیلمسازانی که در این شرایط اثری تولید کرده‌اند توجه کنند و با تمهیدات لازم مثل همین موضوعی که مطرح کردم درباره اعلام کاندیداها از مأیوس شدن سینماگرانی که فیلمی آماده نمایش دارند جلوگیری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز