خانه هنر کاج اولین جشنواره خود را برگزار می کند

۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۱۴:۰۷:۲۴
کد خبر: ۱۱۲۰۷۳۶
خانه هنر کاج اولین جشنواره خود را برگزار می کند
خانه هنر کاج در راستای مسئولیت هنری و اجتماعی خود تصمیم به برگزاری اولین دوره از جشنواره تئاتر خود نمود.

به گزارش برنا؛ این جشنواره که با شکلی متفاوت قرار است به اجرا درآید تا کنون مشابه ای در کشور نداشته است. وجه تمایز این جشنواره دو پرسوناژ بودن تمامی آثار راه یافته است.

بدین صورت که تمام آثار می بایست فقط با دو بازیگر اجرا شوند ،از این رو نام این جشنواره "بتالوگ"  در نظر گرفته شد.

همچنین نحوه برگزاری آن به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس به دو صورت حضوری و آنلاین خواهد بود ، به این شکل که آثار راه یافته به بخش رقابتی به صورت اجرای صحنه ای در تماشاخانه ی خانه هنر کاج در حضور هیئت داوران اجرا خواهند شد و همزمان اجرا ، به صورت آنلاین بر روی پلتفرم سایت " لنز"  برای عموم به صورت رایگان پخش خواهد شد.

فراخوان اولیه این جشنواره در آذر ماه منتشر شد و از میان 83 اثر متقاضی ورود به جشنواره به داوری " ناصر عاشوری " و " مهدی بجستانی " از بازیگران تئاتر 15 اثر جهت پخش مسابقه انتخاب شده اند. لیست آثار پذیرفته شده در سایت  " خانه هنر کاج " منتشر شده است.کلیه آثار از تاریخ 4بهمن ماه لغایت 9 بهمن ماه اکران می شوند که توسط هیئت داوران : خانم " افسانه ماهیان " و آقایان " محمد امیر یاراحمدی " و " حسین کیانی " داوری می گردد. همینطور آقای " حسام الدین مختاری " به عنوان دبیر جشنواره معرفی شدند.

اختتامیه جشنواره بتالوگ در تاریخ 10 بهمن ماه برگزار می گردد،نفرات برتر منتخب توسط هیات داوران انتخاب شده اند معرفی می گردند،همچنین برای اولین بار ، هیات داوران پس از خاتمه ی جشنواره ، میزگردی با اجرای " منوچهر اکبر لو " برگزار خواهند کرد که در آن نسبت به آرای صادره به آثار برتر گفتگو و از تصمیم خود دفاع کرده و در ادامه نسبت به مسائل و مشکلات

پیرامون تئاتر گفتگویی خواهند داشت. هر 5 اثر اجرا شده در جشنواره نیز توسط منوچهر اکبرلو نقد می گردد تا شرکت کنندگان امکان در معرض نقد حرفه ای بودن را تجربه کنند، که در مجموع 3 برنامه نقد در پلتفرم " لنز " پخش خواهد شد.

از دیگر بخش های مورد توجه این جشنواره قرار دادن یک جایزه برای " بهترین بازیگر " بدون در نظر گرفتن جنسیت است.

در مجموع 4 جایزه با عناوین " بهترین بازیگر " ، " بهترین کارگردانی " ، " بهترین نمایشنامه " و " بهترین اثر از دید تماشاگران " که  ملاک آن ،  بیشترین بازید هر اثر در پلتفرم لنز می باشد،به شرکت کننده گان تعلق می گیرد که هریک شامل 000/000/30 ریال وجه نقد و تندیس جشنواره می باشد . دبیرخانه  جشنواره تئاتر بتالوگ ضمن تشکر از حمایت های مادی و معنوی موسسه کاج امیدوار است که این جشنواره در سال های آینده نیز پر قدرت تر از قبل به کار خود ادامه دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز