تشریح نحوه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۰:۳۷:۲۲
کد خبر: ۱۱۲۲۱۳۶
جزئیات برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، صبح امروز در دومین نشست خبری این رویداد تشریح شد.

به گزارش برنا، دومین نشست خبری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، صبح امروز با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایوب دهقانکار مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، هومان حسن پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان، رمضانعلی سبحانی فر مدیر عامل شرکت پست ملی ایران و حجت الله صیدی مدیر عامل بانک صادرات ایران برگزار شد.

در این مراسم، ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران درباره برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: قرار بود از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شود؛ اما شیوع ویروس کرونا و تاثیری که بر بخش‌های مختلف کشور گذاشت، شورای سیاستگذاری این رویداد فرهنگی را بر آن داشت، که اعلام کنند نمایشگاه سی و سوم کتاب برگزار نمی شود.

وی افزود: پس از آن، قرار شد فرآیند‌های حمایتی از صنعت نشر کشور ادامه داشته باشد. برگزاری نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران یکی از آیتم‌های حمایتی بود که در دستور کار معاونت فرهنگی وزارت ارشاد قرار گرفت؛ اما میسر نشد. لذا برگزاری اولین نمایشگاه مجازی کتاب را پیش گرفتیم.

دهقانکار اظهار کرد: فردا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه مجازی کتاب تهران افتتاح و از یکم بهمن ماه فعالیتش به صورت رسمی آغاز می‌شود. چهار ماه برای انجام کار‌ برگزاری این نمایشگاه فرصت داشتیم که انجام آن با مسائلی از جمله شیوع کرونا و برگزاری برنامه های صنعت نشر از جمله طرح تابستانه و پاییزه کتاب، هفته کتاب، جشنواره نقد کتاب و کتاب و رسانه همراه بود.

وی افزود: در این مدت ۲۱ اطلاعیه با موضوع نمایشگاه مجازی کتاب تهران منتشر شد. ۸ فیلم آموزشی برای ناشران تهیه کردیم و ۹۷ خبر از سوی ستاد خبری این رویداد فرهنگی منتشر شد. پاسخگویی به ۵۵ هزار تماس تلفنی در مرکز پاسخگویی نمایشگاه از موارد دیگری بود که در این مدت اجرا شد.

 

نظر شما