نگاه جدید رسانه ملی به صنعت کشاورزی ؛

«رکوردداران» به دنبال تقویت انگیزه تولیدکنندگان حوزه‌ کشاورزی/ ببینید

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱۲:۰۷:۳۱
کد خبر: ۱۱۲۲۲۳۱
«رکوردداران»  به دنبال تقویت انگیزه تولیدکنندگان حوزه‌ کشاورزی/ ببینید
رسانه ملی با نگاهی متفاوت به حوزه کشاورزی ، روستاها را به عنوان «مرکز خلق ثروت» و یکی از ظرفیت های بالقوه و مهم اقتصادی کشور معرفی می کند.

به گزارش برنا، رسانه ملی با نگاهی متفاوت به حوزه کشاورزی ، روستاها را به عنوان  «مرکز خلق ثروت» و یکی از ظرفیت های بالقوه و مهم اقتصادی کشور معرفی می کند.

این برنامه با همکاری جهاد کشاورزی و به منظور تقویت انگیزه تولیدکنندگانِ حوزه‌ کشاورزی و نیز ارتقای سطح بهره ‎وری در این بخش‎ها برای شبکه یک سیما تهیه و تولید می‌شود.

امیر سیاح مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک و دبیرستاد رسانه ای جهش تولید، با اشاره به توجه ویژه رسانه ملی به بخش کشاورزی گفت:  بخش کشاورزی از نظر ظرفیت های اقتصادی قابل اعتنا و تنها بخشی است که در طول دوران تحریم رشد آن نه تنها هرگز منفی نشده بلکه همواره مثبت بوده است.

وی ادامه داد : شبکه یک سیما تصمیم گرفت مطالعه و تحقیقی در باره برنامه های کشاورزی از پیش از انقلاب تاکنون  انجام دهد که نتیجه این مطالعات بسیار جالب بود. بر اساس این نظرسنجی ، در قبل از پیروزی انقلاب ، تلویزیون شاهنشاهی کشاورز و روستایی را انسانی ساده لوح معرفی می کرد و شغل کشاورزی را کار آدم های بیچاره و بدبخت نشان می داد.

سیاح با بیان این که نگاه رسانه ملی به این صنعت متحول شده است ، گفت : در گام دوم انقلاب ، منشوری تدوین کردیم که بر اساس آن ، نگاه رسانه ملی به بخش کشاورزی و روستا متحول شده است و اگر تا حالا کشاورز ،  انسانی توان خواه و نیازمند معرفی می شد از این به بعد کشاورز را باید توانگر معرفی کنیم ، اگر روستا را منطقه ای محروم می شناختیم باید از این پس ،  روستاها را مرکز تولید ثروت ودانش بنیان معرفی کنیم .

سیاح افزود: در نگاه جدید رسانه ملی به کشاورزی نشان می دهیم که این صنعت با بهترین روش های های دنیا رکوردهای تولید محصولات کشاورزی ، دامداری و گلخانه ای را پیوسته می شکند.

دبیر ستاد رسانه ای جهش تولید تصریح کرد: اگر تصویر روستا را مرکز خلق ثروت نشان دهیم ، دیگر مناطق کشورمان هم این گونه روستاها را الگوی خود قرار می دهند.

سیاح درباره رویکرد ستاد رسانه ای جهش تولید در تولید برنامه های کشاورزی سیما ، گفت: برنامه سازان در این حوزه علاوه بر معرفی بخش کشاورزی به عنوان یکی از  ظرفیت های مهم و بالقوه اقتصادی ، باید این واقعیت که روستاها می توانند به عنوان «مرکز خلق ثروت» در پویایی اقتصاد هر کشور نقش آفرینی کنند و فرصت های کسب و کار بی شماری در روستاها امکان تجلی دارند را به تصویر درآورند.

مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک ، همچنین  برجسته سازی نقش خانواده و کارجمعی در موفقیت کشاورزان نمونه به خصوص جوانان دانشگاهی و بانوان را از دیگر مواردی عنوان کرد که در تهیه برنامه های کشاورزی باید مورد دقت نظر قرار گیرد.

سیاح ادامه داد : تجلیل از رکوردداران حوزه کشاورزی از جمله سیاست های این ستاد است و به دنبال این هستیم که  قهرمانان تولید، با اشتراک گذاشتن تجربه و رموز موفقیتشان، بتوانند عاملی باشند تا کشاورزان دیگر هم با تاسی از موفقیت های رکوردداران به موفقیت های بیشتری در این حوزه دست پیدا کنند.  

چرا که فاصله زیاد برداشت محصول در واحد سطح کشاورزان رکورددار با سایر کشاورزان و درآمد بالای آن ها هم از دیگر مواردی است که می تواند به عنوان یک نیروی محرکه، عمل کند.

مدیر گروه دانش و اقتصاد  شبکه یک گفت : ما در برنامه های کشاورزی سعی داریم بر جنبه صادراتی محصولات روستایی و درآمد بالای آن تاکید کنیم و اگر در روستایی محصولی صادر نمی شود ، فرصت ها و ظرفیت های بالقوه صادرات و روش های تحقق آن را برای کشاورزان و دست اندرکاران این حوزه با بهره مندی از نظرات کارشناسان عینیت بخشیم و نقش مشاور را ایفاء کنیم.

دبیرستاد رسانه ای جهش تولید اظهار داشت: در تولیدات این حوزه تلاش می کنیم حس مثبت افتخار، مهارت، روزی حلال، تلاش معاش، خلق ثروت و تسلط بر فناوری را به فعالان این صنعت منتقل کنیم.

سیاح تاکید کرد: مشکلات و کاستی ها در حوزه کشاورزی و روستایی وجود دارد ما در این برنامه های کوتاه  به دنبال تکذیب و نادیده گرفتن مشکلات نیستیم بلکه می خواهیم  راه های غلبه بر مشکلات را نشان  دهیم و گامی در جهت تقویت حوزه کشاورزی به عنوان یکی از اصلی ترین حوزه های ظرفیت اقتصادی برداریم.

وی خاطرنشان کرد : در شبکه یک هر روز قبل از ساعت 14 برنامه  ای مختص کشاورزی داریم با عنوان «رکورد داران» که به معرفی کشاورزانی که رکوردهای تولید را جابجا کرده اند چه رکورد های ملی یا جهانی و برنامه «قهرمانان تولید» که شامل کشاورز نمونه ، دامدار نمونه .گلخانه دار نمونه هستند . می پردازیم که این تولیدات از شبکه های دیگر سیما هم پخش می شود و در روز پنج شنبه برنامه «مستقیم آبادی» که روی آنتن می رود که در فصل جدیدش وظیفه دارد روستاهای آباد و ثروتمند را معرفی کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز