نگاهی به فیلم سینمایی "سرقت از برج " در شبکه یک

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۳۵۴۰
فیلم سینمایی «سرقت از برج» به کارگردانی "برت راتنر" در قالب برنامه «سینما حکمرانی» تحلیل می شود.

به گزارش برنا، محمدرضا حاجی، تهیه کننده مجموعه برنامه سینما حکمرانی گفت:  این فیلم که امروز ساعت 22 : 19 دقیقه بخش هایی از آن پخش می شود، در سال 2011 ساخته شده است. 2 سال بعد از آنکه زرنگهای بورس نیویورک، در بزرگترین بحران مالی قرن بیست ویکم، جیب کثیری از سهامداران را خالی کرده بودند.

حاجی گفت: داستان سرقت از برج از این قرار است که جاش، مدیر گرانترین برج نیویورک، تمام حقوق بازنشستگی کارکنانش را به آرتورشاو، ملقب به سلطان وال استریت داده تا برایشان سرمایه گذاری کند. شاو، در پنت هاوس برج، زندگی مجللی دارد اما بطور ناگهانی ، به جرم کلاهبرداری از سهامداران، بازداشت میشود و کارکنان برج میفهمند همه حقوق بازنشستگی شان دود شده است.

تهیه کننده برنامه سینما حکمرانی افزود:مهمترین نکته  سرقت از برج، یادآوری مزایای حکمرانی بر پول ملی است. حکمرانی بر پول ملی یعنی دولت تعیین کند هر کدملی، چقدر تراکنش بانکی برایش متعارف است و جابجایی مبالغ بزرگ، با اطلاع و اجازه دولت مجاز باشد.

سیاستی که خوشبختانه زیرساختهای آن در ایران امروز مهیاست و حکومت می تواند به راحتی کلاهبرداران، زمینخواران، قاچاقچیان، رانتخواران و دیگر سارقان را شناسایی کند. 

تهیه کننده برنامه سینما حکمرانی افزود: فیلم سینمایی سرقت از برج، ده سال پیش ساخته شده است و اگر داستانش امروز اتفاق می افتاد، پلیس میتوانست با فناوریهای جدید ردگیری تراکنشهای بانکی، پولهای دزدیده شده توسط شاو را به راحتی ردگیری و پیداکند.

مجموعه برنامه سینما حکمرانی که اولین فصل آن در 10 قسمت ساخته شده  کاری از گروه رونق تولید است  و چهارشنبه ها حدود ساعت ۱۵: ۱۹ دقیقه از شبکه یک  پخش می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز