غلامرضا آزادی:

از اول مخالف جشنواره بودم /سینماگران بسیاری غم نان دارند / «آرش کمانگیر» ۶ ماه دیگر آماده نمایش می‌شود

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۳۶۳۱
از اول مخالف جشنواره بودم /سینماگران بسیاری غم نان دارند / «آرش کمانگیر» ۶ ماه دیگر آماده نمایش می‌شود
غلامرضا آزادی از ساخت بخش‌های انیمیشن فیلم سینمایی «آرش کمانگیر» خبر داد که تا 6 یا 7 ماه دیگر آماده نمایش می‌شود.

غلامرضا آزادی تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: از همان روزهای ابتدایی که بحث برگزاری جشنواره فیلم فجر مطرح بود با برگزاری آن مخالف بودم و به نظر من امسال آنچه که به عنوان جشنواره فجر برگزار می‌شود ربطی به جشنواره فیلم فجر ندارد.

آزادی تصریح کرد: جشنواره باید با نمایش فیلم‌ها برای مردم همراه باشد تا شاهد یک شادی و شعف در جامعه سینما باشیم؛ فیلمسازان قطعاً علاقه دارند فیلمشان توسط مردم دیده و قضاوت شود و اگر در این دوره از جشنواره نمایشی نداشته باشیم لزومی به برگزاری احساس نمی‌شود و اگر هم نمایشی وجود داشته باشد خطر دارد و در این شرایط بهتر بود مسئولان از برگزاری این دوره از جشنواره فیلم فجر در سال جاری منصرف می‌شدند.

او افزود: وقتی قرار است از هر گونه تجمع جلوگیری شود و مدام مردم به دوری از تجمع دعوت می‌شوند پس برگزاری جشنواره در حالیکه ممکن است برای دیدن فیلم‌ها هم تجمعی صورت بگیرد منطقی نیست. فیلم «طبقه یک و نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی من امسال در جشنواره حضور دارد اما این فیلم به درخواست کارگردان به جشنواره ارسال شده است و من هیچ نقشی در ارسال آن نداشته‌ام.

این تهیه‌کننده در ادامه تأکید کرد: البته قطعاً کارگردان حق دارد که فیلمش را به جشنواره بفرستد، به هر حال برای ساخت این فیلم زحمت کشیده و می‌خواهد فیلمش دیده شود اما کاش شرایطی فراهم بود که در این وضعیت حفظ سلامت انسان‌ها هم مدنظر قرار بگیرد. متأسفانه امروز بسیاری افراد در سینما غم نان دارند و در این وضعیت اجباری به برگزاری جشنواره احساس نمی‌شود و در واقع مشکلات بسیار بزرگ‌تری وجود دارند که باید به آن‌ها رسیدگی کنیم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بالای شهر پایین شهر» در پایان تأکید کرد: فیلمبرداری «طبقه یک و نیم» به تازگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایان رسیده است و در حال حاضر مشغول ساخت فیلم «آرش کمانگیر» هستم که یک اثر انیمیشن زنده است و بخش‌های زنده این اثر سال گذشته پیش از شیوع کرونا ضبط شده و بخش‌های انیمیشن را با رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی می‌سازیم. تهیه‌کننده این اثر فریال بهزاد است و من کارگردان و نویسنده آن هستم که تا 6 یا 7 ماه دیگر آماده نمایش می‌شود و امیدوارم مردم این اثر را بپسندند و مورد توجه قرار بگیرد.

نظر شما