با اجرای نمایش استاد پس از ۱۱ سال؛

محمود استادمحمد یک بار دیگر در «شب بیست و یکم» صحنه را فتح می کند

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۰۷:۴۳:۲۰
کد خبر: ۱۱۲۵۲۷۶
محمود استادمحمد یک بار دیگر در  «شب بیست و یکم» صحنه را فتح می کند
مهدی رضایی به زودی نمایشنامه «شب بیست و یکم» از «محمود استادمحمد» را پس از یازده سال برای بار دیگر روی صحنه می برد.

به گزارش روی خط رسانه برنا، مهدی رضایی که قصد دارد به زودی نمایشنامه «شب بیست و یکم» از «محمود استادمحمد» را پس از یازده سال دوباره به صحنه ببرد، گفت: اگر قالب کلی اجرا مانند یازده سال قبل باشد، اما مطمئنم مخصوصا از نظر ریتم به تجربیات جدیدی خواهم رسید.

«شب بیست و یکم» عنوان نمایشنامه‌ای از «محمود استادمحمد» است که «مهدی رضایی» قصد دارد بعد از یازده سال دوباره آن را به صحنه ببرد.

مهدی رضایی درباره این اجرا یادآور شد: شب بیست و یکم را سال ۸۹ در فرهنگسرای نیاوران اجرا کردم و دو سال زیر نظر محمود استادمحمد تمرین کردیم؛ آن‌هم در زمانی که تئاتر خصوصی هنوز پا نگرفته بود و استقبال خوبی هم از کار شد.

او ادامه داد: بعد از آن خیلی دوست داشتم این کار را با نگاهی جدید آغاز کنم و سال گذشته شروع به تمرین کردیم که اجرایش با کرونا مصادف شد. اما حالا که کمی بوی بهبود ز اوضاع جهان می‌شنویم دوباره شروع به کار کرده‌ایم و به زودی مکان و زمان اجرا را اعلام می‌کنیم.

این کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: شب بیست و یکم مثل تمام متن‌های محمود استادمحمد برای بازیگر بسیار چالش‌برانگیز است. این نمایشنامه قصه دو برادر معتاد به هروئین در دهه ۵۰ تهران است که پدرشان این دو را ۲۱ روز در اتاقی حبس می‌کند تا بتوانند ترک کنند و در این مدت، درگیر اتفاقات خیلی عجیب و خشنی می‌شوند.

رضایی ادامه داد: این متن را اولین بار خود محمود استادمحمد در سال ۵۸ با بازی بهروز به‌نژاد و خسرو شکیبایی در نقش‌های فرخ و فریدون به صحنه برد. ما هم سال ۸۹ این کار را اجرا کردیم که خوشبختانه وقتی محمود استادمحمد کار را دید در مصاحبه‌ای گفت یکی از بهترین اجراهای شب بیست و یکم بوده است. حالا بعد از یازده سال تصمیم گرفته‌ام کار را با همان شیوه رئالیستی اجرا کنم؛ یازده سالی که فرصتی بوده تا در اجرای این شیوه، چیره‌دست‌تر شوم.

او با بیان اینکه «بعد از یازده سال نیاز دیدم که دوباره این کار را اجرا کنیم و خیلی دوست دارم که کاری در خور محمود استادمحمد باشد.» تصریح کرد: زاویه دید و نگاهی که امروز از لحاظ فرم و ایده‌های بازیگری دارم با آن موقع خیلی متفاوت خواهد بود حتی اگر قالب کلی اجرا مانند یازده سال قبل باشد. اما مطمئنم مخصوصا از نظر ریتم به تجربیات جدیدی خواهم رسید.

مهدی رضایی، میلاد کرباسی، کامران طاهری، ایمان حاج عظیمیان، بهنام ثانی، احسان احمدی و برسام نوری‌اسکوئی بازیگران این اثر هستند.

 

نظر شما