بررسی محدودیت های رسانه های عربی در برخورد با منتقدان اسرائیل،

چالش های «کوثر» بر سر اجرا

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۱۲:۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۱۲۶۱۸۰
زندگی کوثر البشراوی معروف ترین مجری زن در رسانه های کشورهای عربی و محدودیت های وی برای فعالیت رسانه ای آزاد، در مستندی با نام «کوثر» از کانال اردوی شبکه سحر کنکاش می شود.

به گزارش برنا، ماجرای استواری در عقیده معروف ترین مجری زن  شبکه های عربی، کوثر البشراوی در دشمن دانستن اسرائیل و استعفا از رسانه های مختلف به دلیل  محدودیت در فعالیت رسانه ای آزاد، موضوع مستند «کوثر» است. 

در این مستند بدان اشاره خواهد شد که وی دختر پدری تونسی و مادری ایتالیایی است. البشراوی فعالیت حرفه‌ای خود را در سن ۲۰ سالگی به‌عنوان مجری اخبار و از تلویزیون دولتی تونس آغاز کرده و سپس به‌عنوان یکی از اعضای گروه مؤسس به کمپانی رسانه‌ای MBC پیوسته است. وی دو سال هم در الجزیره فعالیت داشت.

«کوثر» آیینه ای است از زندگی و اعتقادات و آرمان های کوثر البشراوی که بعد از مدتی از فعالیت در تلویزیون تونس، به انگلستان رفت و در شبکه MBC مشغول به فعالیت شد. البشراوی همزمان با انتفاضه مسجد الاقصی به دلیل اینکه قانون انگلستان اجازه نمی‌دهد اسرائیل را دشمن بنامد، از حضور در این شبکه استعفا می‌دهد. او سپس به شبکه الجزیره می‌رود؛ اما بعد از مدتی به این دلیل که این شبکه به حق آزادی مجریان و خبرنگاران احترام نمی‌گذارد، استعفا می‌دهد. در ادامه او به شبکه العربیه می‌رود. البشراوی و دوستانش در العربیه پیمان بسته بودند که اسرائیل را به رسمیت نشناسند ولی بعد از مدتی وقتی دوستانش به او خیانت کردند، از آنجا هم استعفا داد. وی معتقد است العربیه در خلال انتفاضه مردم فلسطین به حمایت از اسرائیل پرداخت و دربارهٔ ظلمی که به مردم فلسطین می‌شد، سکوت اختیار کرد.

در خلال این مستند، ضمن شناخت روحیات و ارزش هایی که کوثر البشراوی بدانها پایبند است، مروری نیز خواهد شد بر رویکرد و سیاست های رسانه های مطرح عربی زبان.

مستند «کوثر» به تهیه کنندگی سید سلیم غفوری و کارگردانی مهدی خوش نژاد،تولید  مرکز فرهنگی میثاق، توسط بهزاد بدلی زبانگردانی شده و هفتم بهمن ساعت 12 به وقت تهران به مدت 28 دقیقه از کانال اردوی شبکه سحر پخش خواهد شد.

 

نظر شما