جزئیات برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۵۰۰
جزئیات برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد
در جشنواره امسال فیلم فجر، هیچ بلیتی در گیشه فروخته نخواهد شد و از پیش‌فروش هم خبری نیست. اهالی رسانه هم در برج میلاد و پردیس ملت به تماشای آثار خواهند نشست.

به گزارش برنا، مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، توضیحاتی را پیرامون برنامه اکران، سینمای اهالی رسانه، اکران مردمی، اعلام اسامی فیلم‌ها، هیات داوران،  آیین افتتاحیه و... در این رویداد سینمایی ارائه داد.

مدیر روابط عمومی سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در مصاحبه‌ای تلفنی با برنامه «در انتهای الوند»، پیرامون چگونگی برگزاری این دوره از جشنواره گفت: «تا فردا (سه‌شنبه، هفتم بهمن)، اسامی آثار کاندیدا شده که کم‌تر از بیست فیلم هستند، اعلام خواهد شد. البته در اعلام اولیه، رشته نامزدی هیچ یک از آثار قید نشده است. اگر برنامه نمایش قطعی شود، این آثار در جدول نمایش قرار خواهند گرفت و برای اهالی رسانه و درنهایت برای مردم اکران خواهند شد.»

سینمای اهالی رسانه با دو نشست در روز

او درباره محل برگزاری جشنواره برای اهالی رسانه گفت: «برنامه‌ریزی ما برای اکران آثار در برج میلاد و پردیس سینمایی ملت است. در برج میلاد، نشست آثار برگزار می‌شود و در پردیس سینمایی ملت، فیلم‌ها با همان برنامه نمایش برج میلاد اکران خواهند داشت.»

نجفی ادامه داد: «رسانه‌های ما دو بخش هستند. گروهی باید به تماشای فیلم‌ها بنشینند و درباره آثار مطلب بنویسند که این امکان در پردیس سینمایی ملت برای‌شان فراهم شده است. گروهی دیگر هم نشست‌ها را پوشش داده و از عوامل فیلم سوال می‌پرسند که برای این دسته نیز برج میلاد در نظر گرفته شده است. از آن‌جایی که امسال تعداد نشست‌ها کاهش یافته و به دو نشست در روز رسیده است، خبرنگارانی که نشست را پوشش می‌دهند، برای برج میلاد معرفی شده‌اند و باقی اصحاب رسانه در پردیس سینمایی ملت مستقر خواهند بود.

اکران مردمی/ هیچ‌ بلیتی در گیشه فروخته نمی‌شود

نجفی درباره وضعیت نمایش مردمی آثار گفت: «با توجه به شرایط این روزها و همه‌گیری بیماری کرونا، اگر با هماهنگی ستاد کرونا تصمیم برای اکران مردمی آثار قطعی شود، هیچ بلیتی در گیشه فروخته نخواهد شد و به روال اکران عادی، خرید بلیت آثار به صورت اینترنتی خواهد بود و بلیت هر فیلم به صورت جداگانه و تکی به فروش خواهد رسید و دیگر به صورت سری فروخته نمی‌شود و برخلاف سال‌های پیشین، دیگر پیش‌خرید نخواهیم داشت.»

داوری‌ها و پیش‌بینی از کیفیت آثار امسال

او درباره کیفیت داوری آثار گفت: داوران در مدتی که مشغول تماشای آثار بودند، به دقت فیلم‌ها را ارزیابی کردند و فکر می‌کنم خروجی خوبی خواهیم داشت. تفاوت این دوره با سال‌های گذشته در این بود که پیش‌ترهیات انتخاب ملزم به برگزیدن تعدادی آثار برای اکران در جشنواره بود که در پاره‌ای از موارد دیده می‌شد که تعدادی از آثار انتخاب شده به نسبت دیگر آثار کیفیت پایین‌تری دارند. امسال شیوه نمایش ما تغییر کرد و قرار بر این شد که تنها فیلم‌هایی که نامزد دریافت جایزه می‌شوند در لیست اکران قرار بگیرند. به همین دلیل پیش‌بینی من این است که کیفیت آثار امسال بهتر خواهد بود.

افتتاحیه برپا نمی‌شود/ دو نکوداشت در اختتامیه

مدیر روابط عمومی درباره عدم برگزاری افتتاحیه جشنواره گفت: «افتتاحیه همانند سال گذشته نخواهیم داشت و تنها دو نکوداشت در مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد. جشنواره امسال تجربه متفاوتی خواهد بود و امیدوارم که جشنواره خوبی را پیش‌رو داشته باشیم.»

نظر شما
پرونده ویژه