تشریح ویژه برنامه های رادیو اقتصاد در دهه فجر

۱۳۹۹/۱۱/۱۰ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۷۸۸۸
تشریح ویژه برنامه های رادیو اقتصاد در دهه فجر
ویژه برنامه‌های مختلف رادیو اقتصاد در دهه فجر امسال تشریح شد

به گزارش برنا؛ محمد رضا مهدیار اسماعیلی گفت: یکی از اهداف صدا و سیما به عنوان بزرگترین و تاثیرگذارترین رسانه کشور  بازخوانی و تبیین این اهداف و شعارها، معرفی و نشان دادن دستاوردهای انقلاب و مطالبه مردمی آن چیزی است که در حقیقت انقلاب اسلامی وجود داشته و گاهی در عمل به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی گفت : رادیو اقتصاد امسال پر بار تر از سالهای گذشته بر مرور روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی تاریخ ملت بزرگ و انقلابی و حماسه ساز ایران می پردازد و در این راستا  بیش از ۷۰ برنامه در قالب ۹ عنوان به مدت ۴۴ ساعت پیش بینی کرده است.

در برنامه روز از نو که شنبه تا چهار شنبه ساعت 30/6 تا 8 پخش می شود آیتم روز شمار انقلاب اسلامی را خواهیم داشت و هر روز یکی از دلایل اقتصادی و اجتماعی که سقوط رژیم پهلوی را رقم زد را با حضور کارشناسان مجرب مورد بررسی قرار می دهیم .

وی افزود: دهه مبارک فجر، فرصت مناسبی برای بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌ها انقلاب است؛ و این که چه بودیم و چه می‌کردیم و چه می‌خواستیم، و اکنون کجاییم و چه می‌کنیم. استمرار هر انقلابی به زنده نگه داشتن انگیزه‌های اصلی آن انقلاب وابسته است از اینرو در برنامه ایستگاه 98 توانمندی های انقلاب اسلامی در حوزه زنان، نقش و تاثیر انقلاب اسلامی در سبک زندگی مردم و نیز احیاء منزلت معنوی خانواده به خصوص جایگاه ویژه زن و مادر مورد بررسی قرار میگ یرد. این برنامه شنبه تا چهار شنبه ساعت 9 به روی آنتن می رود.

مهدیار اسماعیلی افزود: اکنون که در مقطع خاصی از تاریخ تحولات جهان و هم چنین، در موقعیت حساس و سرنوشت‌ساز از دوران انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، مسئولیت ما ایجاب می‌کند تا واقعیت‌ها، ریشه‌ها و آثار گوناگون انقلاب را در ابعاد مختلف منعکس کنیم و در تثبیت بیشتر ارکان انقلاب اسلامی گام برداریم در همین راستا در برنامه نودوهشتی ها که روزهای شنبه تا چهار شنبه پخش می شود، به معرفی دستاوردهای اقتصادی انقلاب از سال 57 تا سال 1400 می پردازیم و توجه به توانمندی های جوانان ایرانی در شرایط تحریم و کم رنگ کردن این شرایط را در اولویت کار قرار می دهیم .

وی با اشاره به ماموریت برنامه چالش در دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی بر اساس انگیزه های والای انسانی شکل گرفت. خواست‌ها و نیازهای مادی و اقتصادی، انگیزه مردم دردمند و ستم کشیده ایران برای انقلاب نبود اما ماهیت عدالتخواه و ظلم ستیز انقلاب، ایجاب می کرد مردم درد کشیده و محروم سالهای ستمشاهی، از بند ظلم ها و محرومیت های اقتصادی هم رهایی یابند و به واسطه نور انقلاب اسلامی در کشور، درهای پیشرفت و رفاه اقتصادی برای همه اقشار در کشور گشوده شود از این رو در برنامه چالش روز های زوج ساعت 15 به انعکاس پیشرفت های اقتصادی کشور پس از پیروزی انقلاب می پردازیم و نقش عدالت طلبی ، مقابله با فساد، افزایش قدرت نرم ایران و چشم انداز آتی انقلاب را مورد بررسی قرار می دهیم.

مدیر شبکه رادیویی اقتصاد افزود: برنامه خانواده اقتصادی نیز نقش زنان در پیروزی انقلاب را مورد بررسی قرار میدهد و در برنامه دیده بان نیز روزهای جمعه ساعت 20 طرح های مهم آبادانی پس از انقلاب را معرفی خواهیم کرد.

برنامه «اعجاز بزرگ قرن» در روز 22 ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و بازتاب آن در رسانه‌های داخلی و خارجی، راهبردهای انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی، مروری بر ۴۲ سال دستاورد های اقتصادی ایران پس از پیروزی انقلاب، تاثیر کارآفرینان و تولیدکنندگان بر دستاوردهای انقلاب، برجسته نمایی خدمات و اقدامات شهدای انقلاب، انعکاس حوزه های موفق اقتصادی ایران علی رغم دشمنی ها و تحریم ها، تأثیر پیشرفت‌های کشور به ویژه مؤسسات دانش بنیان بر اقتصاد، را مورد اشاره و بررسی قرار خواهد داد.این برنامه ساعت 9 به روی آنتن خواهد رفت.

برنامه «رهیافت» راهبردهای انقلاب اسلامی در حوزه های اقتصادی را تشریح خواهد کرد.

برنامه «خدمت بی منت» به معرفی روستاهای نمونه از حیث توسعه کمی و کیفی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در قالب مستند رادیویی خواهد پرداخت.

برنامه «به توان ۴۰» بررسی توانمندی های اقتصادی ایران در حوزه صنعت و تولید طی سال های گذشته می پردازد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز