ده برنامه برای بزرگداشت انقلاب در رادیو صبا

۱۳۹۹/۱۱/۱۰ - ۲۳:۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۸۲۶۲
ده برنامه برای بزرگداشت انقلاب در رادیو صبا
رادیو صبا با ده ویژه برنامه به استقبال دهه فجر خواهد رفت.

به گزارش برنا، این شبکه رادیویی به منظور گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب باشکوه اسلامی با تولید 10 برنامه، ویژه این ایام و متناسب با ماموریت شبکه به استقبال دهه فجر می رود

حمیدرضا افتخاری سرپرست رادیو صبا در این باره گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به عنوان یک رخداد مناندگار در تاریخ جهان ثبت شده است و جهانیان هر سال در این ایام چشم به ایران دارند تا تجدید بیعت ملت مقاوم کشورمان را آرمان های امام راحل (ره) به نظاره بنشینند، رسانه ملی نیز وظیفه خود می داند تا این جشن را باشکوه تر برگزار کند. در همین راستا هر شبکه متناسب با ماموریت ذاتی خود اقدام خواهد کرد، با توجه به اینکه ماموریت رادیو صبا تولید برنامه های طنز و سرگرمی است برنامه های ویژه این شبکه در حیطه سرگرمی و اطلاع رسانی است.

وی افزود: ویژه برنامه های شبکه از ابتدای هفته آینده و یک روز قبل از آغاز دهه فجر آغاز خواهد شد و تا پایان دهه فجر ادامه خواهد داشت، تلاش شده برنامه های این ایام در ساختار های متنوع نظیر مستند، نمایشی، مجله و گفتار محور تهیه شود، همچنین در محتوا نیز به موضوعات مختلفی پرداخته شده تا رنگین کمانی از برنامه های جذاب تقدیم مخاطبان و شنوندگان رادیو صبا شود

افتخاری در ادامه به تشریح برنامه های ویزه شبکه پرداخت و برنامه ها را به شرح زیر معرفی کرد

یک روایت یک سرود

این برنامه در ساختار مستند به مدت 30 دقیقه تولید شده است در گفت و گو با عوامل تولید سرود های خاطره انگیز انقلاب به خاطرات تولید این آثار می پردازد. تهیه کننده این برنامه نوید جولایی و گزارشگر آن لیلا علاقمند است. این برنامه هر روز ساعت 11:30 پخش می شود

روزهای ماندگار

این برنامه در ساختار گفتار محور به مدت ده دقیقه هر روز  ساعت 8:45 به مرور تاریخ انقلاب می پردازد و اتفاقات روز شمار بهمن 57 را بررسی می کند. این برنامه را آزاده شاهرخ مهر تهیه کرده است و گوینده آن تیمور کوشکی است .

نمای 57

این برنامه در ساختار نوین به مدت 15 دقیقه تهیه شده است و به مرور دیالگوگ های ماندگار فیلم های سینمایی با موضوع انقلاب اسلامی می پردازد. تهیه کننده برنامه رضا عزتی است و ساعت 14:45 پخش می شود.

کاغذ کاهی

این برنامه در ساختار مجله ای به مدت 15 دقیقه هر روز تقدیم خاطبان خواهد شد در این برنامه روایتی از وقابع دوران ستمشاهی و تصویر چهره حکومت پهلوی ارایه می شود. پویا امینیان تهیه کننده و احسان همتی گوینده این برنامه است.

صندوقخانه

صندوقخانه نام برنامه نمایشی شبکه است.در دهه فجر نمایش پشت پرده مه در این برنامه پخش می شود. پشت پرده مه داستان روستایانی است که در جریان اصلاحات اراضی با خان روستا دچار مشکل می شوند که با مشارک اداره کل هنر های نمایشی رادیو تولید شده است و هر روز ساعت 12:30 پخش می شود.

آوای بهمن

این برنامه به خوانش کتاب های شاخص در حوزه انقلاب اسلامی می پردازد در این ایام مجموعه داستان چقدر حرف نمی زند با صدای لیلا روحبخش و مهسا حق پناه بازخوانی شده است. تهیه کننده این برنامه آزاده شاهرخ مهر است که در مدت 20 دقیقه در 12 قسمت تولید شده است.

فجر صبا

فجر صبا برنامه ای صبگاهی است که با محوریت وحدت و همدلی تولید خواهد شد. مجریان برنامه محمدرضا قلمبر و مهبد قناعت پیشه اند و سجاد کلبادی نژاد تهیه کننده برنامه ای است که شنبه تا چهارشنبه ساعت 7 صبح به مدت 90 دقیقه تقدیم شنوندگان می شود

داستان پیروزی

داستان پیروزی برنامه ای گفتار محور است که در هر قسمت آن یک داستان کوتاه درباره انقلاب اسلامی بازخوانی می شود. این برنامه در مدت 30 دقیقه شنبه تا چهارشنبه ساعت 23 تقدیم شنوندگان می شود. این برنامه را سجادکلبادی نژاد  تهیه می کند و لیلا روحبخش راوی داستان هایی است که به قلم ضیا الدین خالقی  نگاشته می شوند.

پوشش خبری تئاتر و فیلم فجر

برنامه عصر صبا در دو بخش ده دقیقه ای به پوشش حواشی و رخداد های دو جشنواره هنری تیاتر و سینما خواهد پرداخت. عصر صبا شنبه تا چهارشنبه ساعت 18 به تهیه کنندگی نسیم صباغان پخش می شود.

جشن پیروزی

ویژه برنامه جشن پیروزی، روز 22 بهمن و همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب از ساعت 8:30 تا 11 صبح از رادیو صبا پخش خواهد شد. در این برنامه به مرور خاطرات انقلاب پرداخته می شود و در شرایط محدودیت های کرونایی به قصد گرد هم آمدن مخاطبان و تجدید بیعت تولید خواهد شد

نظر شما