«خورشید» و «کودتای ۵۳» واجد شرایط اسکار شدند

۱۳۹۹/۱۱/۱۰ - ۰۹:۴۹:۰۳
کد خبر: ۱۱۲۸۲۶۷
«خورشید» و «کودتای ۵۳» واجد شرایط اسکار شدند
آکادمی اسکار روز پنجشنبه ۲۸ ژانویه فهرست رسمی آثار واجد شرایط بخش های مستند بلند، انیمیشن بلند و فیلم های بین الملل را اعلام کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار روز پنجشنبه ۲۸ ژانویه فهرست رسمی آثار دارای صلاحیت برای شرکت در اسکار در بخش های مستند بلند، انیمیشن بلند و فیلم های بین الملل را منتشر کرد.

همانطور که انتظار می رفت امسال فیلم های ارائه شده در بخش های مستند بلند و بین الملل رکورددار شدند.

در این دوره مجموعا ۲۳۸ فیلم مستند بلند واجد شرایط بررسی برای شرکت در اسکار ۲۰۲۱ اعلام شدند، به این ترتیب رکورد سال ۲۰۱۷ این بخش با ۱۷۰ فیلم شکسته شد. سال گذشته در این بخش ۱۵۹ مستند بلند صلاحیت حضور در اسکار را بدست آورده بودند.  در این بخش مستند «کودتای ۵۳» ساخته تقی امیرانی نیز شانس رقابت برای رسیدن به میان نامزدهای نهایی اسکار را دارد.

طبق اعلام رسمی آکادمی اسکار، در بخش بین الملل نیز ۹۳ فیلم واجد شرایط شرکت در رقابت اسکار شده اند، در این بخش طبق اعلام پیشین آکادمی، قرار است برخلاف سال های گذشته ۱۵ فیلم برای فهرست کوتاه اولیه معرفی شوند، پیش تر ۱۰ فیلم در این بخش معرفی می شد.

امسال در بخش اسکار بین الملل کشورهای لسوتو، سودان و سورینام برای اولین بار نام شان در میان کشورهای پذیرفته شده از سوی اسکار جا گرفته است.

در بخش اسکار بین الملل، سینمای ایران با فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی حضور دارد.

در بخش انیمیشن های بلند این دوره نیز، طبق اعلام آکادمی ۲۷ انیمیشن بلند شانس حضور در فهرست نهایی اسکار را بدست آورده اند که از میان آنها می توان به «روح» محصول پیکسار اشاره کرد.

منبع: صبا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز