اخبار مهم امروز فرهنگ و هنر برنا

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۱۹:۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۲۹۰۴۱
اخبار مهم امروز فرهنگ و هنر برنا
امروز شنبه 11 بهمن ماه گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا به این شرح است.

رونمایی از تیزر «روشن» با بازی رضا عطاران / ببینید

تیزر فیلم سینمایی «روشن» به کارگردانی روح‌الله حجازی رونمایی شد.

 

در حاشیه جشنواره فیلم فجر ۳۹؛

کدام بازیگران مرد رکوردار جشنواره فیلم فجر امسال هستند

پر کار ترین مردان جشنواره فیلم فجر چه کسانی هستند؟

 

روزبه حسینی در گفت و گو با خبرگزاری برنا؛

برگزاری جشنواره نور امید اهالی تئاتر است/ در طی یک سال گذشته بیشتر در سوگواره هستیم تا جشنواره!/برگزاری جشنواره تا حدودی سختی های سال قبل را خنثی می کند/مسئولین فکری برای بیمه بیکاری و اشتغال کنند!

روزبه حسینی کارگردان و نویسنده تئاتر است. این هنرمند همچنین نمایش ‌های "ببند اون دهنو"، "با مسیح به صلیب می ‌کشند با ما چه می کنند"، "سهراب، اسب و سنجاقک"، "گل یاس"، "عکس خانوادگی"، "همینه"، "هشت دقیقه تو کَت من نمی ‌ره"، "فسیل"، "مجنون آن بوسه بریده گلو که لیلا سر به دار کرد"، "مخزن"، "این همه سنگر و این آدمها که تا آخر زنده اند" و "سه مرثیه هذیان" را در سالهای متمادی در ایران اجرا و کارگردانی کرده است و در حال حاضر نیز با نمایش «الف کاف شین » در سی و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد.

 

جشنواره فیلم فجر- یادداشت اول؛

تذکر جدی نرگس آبیار؛ مراقب انواع ابلق باشید!

یادداشت- مجتبی احمدی دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

 

سانسور در سینمای ایران

پدیده سانسور از سوی سیاستگذاران فرهنگی همیشه در طول تاریخ با هنر همراه بوده و جدالی را بین هنرمندان و سیاستگذاران به وجود آورده است که بعضاً منجر به انزوا و کناره‌گیری هنرمندان از خلق اثر هنری شده یا حتی هنرمند را در زمان حیاتش از نمایش عمومی آثاری که خلق کرده محروم ساخته ولی هیچ‌گاه سانسور به عنوان یک پدیده قطعی نتوانسته در برابر بیان جهانبینی هنرمند که شاید مورد تأیید سیاستگذاران نیست، بایستد. همیشه آثار هنری سانسور یا توقیف شده در طول تاریخ به مرور به آثار مورد توجه و حتی اسنادی تاریخی به تعریف شرایط هنر، جامعه و مردم در زمان خود تبدیل شده‌اند.

 

حمید ابراهیمی در گفت و گو با خبرگزاری برنا؛

جشنواره فجر ناجی خانواده تئاتر /خانواده تئاتر دست در دست هم دهند تا سالن های نمایش دوباره جان بگیرند

حمید ابراهیمی کارگردان و نویسنده تئاتر است. این کارگردان نمایش های ارزشمندی همچون «در امتداد باد»، «راز شیشه‌ای» ، «سیا ریحون»، «ته خط»، «آخرین جشن» ، «لاله زار» ، «پشت دیوار امارت»، «آوای باد خانه خورشید» و ... را در سالهای متمادی در ایران اجرا کرده است و در حال حاضر نیز با نمایش «کمان ابرو» در سی و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد.

 

یوسف منصوری:

اگر بخش نگاه نو حذف نمی‌شد «تروا» شانس بیشتری برای حضور در جشنواره داشت / نگاه نو برای فیلمسازان جوان امیدبخش بود

یوسف منصوری با اشاره به اینکه حذف بخش نگاه نو پیش‌تر در جشنواره تجربه شده بود، تأکید کرد که اگر این بخش در سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر حذف نمی‌شد فیلم‌اولی‌ها از جمله فیلم «تروا» شانس بیشتری برای حضور در جشنواره داشتند.

 

«تی‌تی» با الناز شاکردوست و هوتن شکیبا در جشنواره فیلم فجر

«تی‌تی» جدیدترین اثر سینمایی آیدا پناهنده است که پیش‌تر در چند جشنواره بین‌المللی توانسته موفقیت‌های بسیاری کسب کند.

 

پوستر «مصلحت» رونمایی شد

پوستر فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی رونمایی شد.

 

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر آغاز شد؛

در نخستین روز «تئاتر فجر 39» چه آثاری اجرا می‌شوند؟

امروز شنبه 11 بهمن‌ماه و همزمان با نخستین روز برگزاری سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر نمایش‌هایی در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و دیگرگونه‌ها اجرا می‌شوند.

 

چراغ سبز جشنواره فجر به «قاتل و وحشی»

سیدمحمد مهدی طباطبایی‌نژاد در دومین نشست مجازی دبیر سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر تأکید کرد، در صورتی که امکان نمایش «قاتل و وحشی» در جشنواره از سوی اداره کل نظارت و سازمان سینمایی فراهم شود، جشنواره از نمایش آن استقبال می‌کند.

 

فرنوش صمدی با «خط فرضی» در سودای سیمرغ

فیلم سینمایی «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی یکی از آثار سینمایی حاضر در جشنواره فیلم فجر است که پیش‌تر در جشنواره‌های مختلف جهانی توانسته موفقیت‌هایی کسب کند.

 

رونمایی از پوستر«روزی روزگاری در آبادان» / همراه با پوستر

پوستر فیلم سینمایی «روزی روزگاری در آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ و تهیه کنندگی عبدالله اسکندری و علی اوجی رونمایی شد.

 

ده نمکی پوستر «دادستان» را به نمایش گذاشت

پوستر سریال «دادستان» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی رونمایی شد.

 

جزئیات اکران آثار در سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر39

«محمدرضا فرجی» مدیر امور سینماهای جشنواره فیلم فجر جزئیاتی از چگونگی نحوه اکران آثار جشنواره در سینماهای تهران و میزبانی سینماها از مخاطبان سینما با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را اعلام کرد.

 

لاله اسکندری:

ترکیب عشق و وطن دوستی «در چشم باد» را همیشه دیدنی نگه می دارد/جذابیت بازی در نقش «فخرالسادات» کهنسال

لاله اسکندری، بازیگر نقش «فخرالسادات» در سریال ماندگار «در چشم باد»، جذابیت این سریال را در ترکیب عشق و وطن دوستی در داستان دانست.

 

 

نظر شما