حاشیه‌نگاری بر سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر (روز اول)؛

کاخ جشنواره فیلم فجر زیر سایه پروتکل‌های بهداشتی / عادل فردوسی‌پور مهمان ویژه روز اول

۱۳۹۹/۱۱/۱۲ - ۲۱:۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۱۲۹۸۷۰
کاخ جشنواره فیلم فجر زیر سایه پروتکل‌های بهداشتی / عادل فردوسی‌پور مهمان ویژه روز اول
روز اول سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر با آرامش و به دور از هر گونه حاشیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا، «رمانتیسم عماد و طوبا» فیلم افتتاحیه سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر ساعت ۱۴ روز یکشنبه 12 بهمن با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه در کاخ جشنواره نمایش داده شد. در این نشست تقریباً همه عوامل فیلم پیش از شروع صحبت‌هایشان برای علی انصاریان بازیگر «رمانتیسم عماد و طوبا» که این روزها به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری است آرزوی سلامتی کردند.

نکته جالب توجه در اکران این فیلم سینمایی تعداد اندک تماشاگران در سالن سینما بود که حتی نیمی از ظرفیت سالن اصلی نیز پر نشد و تماشاگران فیلم با فاصله و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تماشای فیلم نشستند.

در ادامه نشست پرسش و پاسخ این فیلم در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. امسال برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزارکنندگان سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر تصمیم به برگزاری نشست‌ها در سالن نمایش آثار گرفته‌اند که تجربه جدیدی برای سینماگران و اصحاب رسانه به حساب می‌آید.

در سانس دوم روز اول برگزاری جشنواره فیلم سینمایی «بی‌ همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی نمایش داده شد و در حالی که عادل فردوسی‌پور هم برای دیدن این فیلم در کاخ جشنواره حاضر شده بود، ظرفیت بیشتری از سالن نسبت به سانس قبل پر شد و فیلم در پایان با تشویق و استقبال مخاطبان روبرو شد. پس از نمایش «بی همه چیز» نشست پرسش و پاسخ این فیلم با حضور عوامل آن برگزار شد که البته به درخواست جواد نوروزبیگی (تهیه‌کننده فیلم) تنها او و محسن قرایی، پرویز پرستویی و باران کوثری پشت تریبون نشست قرار گرفتند.

مجری نشست‌های روز اول حمیدرضا مدقق بود که هر دو نشست بدون حواشی خاصی برگزار شدند.

از نکات جالب توجه در روز اول برگزاری جشنواره سی‌ونهم که اولین تجربه در دوران شیوع کرونا به حساب می‌آید، رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی است، به طوری که سالن‌ اصلی هر بار با وسواس و دقت ضدعفونی می‌شوند و البته این ضدعفونی‌ها باعث شده تا در زمانبندی‌ها کمی مشکل به وجود آید و نشست‌ها با کمی تأخیر برگزار شوند چرا که پس از نمایش آثار سالن ضدعفونی می‌شود. به این ترتیب به نظر می‌رسد سالن اصلی کاخ جشنواره هر روز 4 بار ضدعفونی می‌شود.

امسال علاوه بر لزوم صدور کارت حضور در برج میلاد برای اهالی رسانه و عوامل فیلم‌ها همراه داشتن ماسک نیز شرط ورود به مرکز همایش‌های برج میلاد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز