علی غفاری:

«تک تیرانداز» یک اثر قهرمان محور و حماسی است

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۰۶:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۰۱۰۰
«تک تیرانداز» یک اثر قهرمان محور و حماسی است
علی غفاری معتقد است تغییراتی که به دلیل شیوع کرونا در برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر شاهد هستیم طبیعی است و در همه جای دنیا با توجه به شرایطی که هر کشور دارد جشنواره‌ها در شرایط خاصی برگزار می‌شوند.

علی غفاری کارگردان سینما و تلویزیون که امسال با فیلم سینمایی «تک تیرانداز» در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: اظهار نظری درباره نحوه برگزاری این دوره از جشنواره ندارم و فکر می‌کنم باید پس از جشنواره درباره سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته صحبت شود که آیا این سیاست‌ها برای برگزاری جشنواره پاسخگو است یا خیر.

غفاری خاطرنشان کرد: اعتبار جشنواره به نمایش عمومی و فیلم دیدن با مردم است اما متأسفانه امسال شرایط برای چنین امکانی مهیا نیست و این اتفاق هیچ ربطی به مسئولان کشور ما ندارد، به هر حال در همه جای دنیا شیوع ویروس کرونا شرایطی را فراهم آورده که جشنواره‌ها در شرایط بسیار خاصی برگزار می‌شوند. امیدوارم هر اتفاقی که در این دوره از جشنواره رخ می‌دهد به نفع سینمای ایران باشد.

او افزود: جشنواره ما در واقع یک جشنواره سنتی است که نزدیک به چهل دوره از برگزاری آن می‌گذرد. هر سال برگزاری این رویداد فرهنگی هنری شور و حالی را به سینمای ایران تزریق می‌کند که اتفاقات خوبی را نیز در بر دارد. قطعاً شیوع کرونا در سال جاری به کیفیت برگزاری این جشنواره لطمه وارد می‌کند و تغییراتی که در آن شاهد هستیم نیز برای حفظ سلامت افراد و جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری است.

کارگردان فیلم سینمایی «استرداد» با اشاره به تعداد زیاد حضور کارگردانان فیلم اولی در جشنواره سال جاری گفت: هیچ سالی به اندازه امسال تعداد کارگردان‌های کار اولی به این اندازه نبود. شاید هر سال تنها 10 درصد آثار جشنواره به فیلم اولی‌ها مربوط می‌شد اما امسال با توجه به بالا بودن این میزان باید فکری برای این بخش می‌شد؛ شاید در این شرایط امکان حفظ بخش نگاه نو در جشنواره وجود نداشت؛ به هر حال تا چند روز پیش همچنان صحبت از عدم برگزاری جشنواره بود و در نهایت با قطعیت به برگزاری جشنواره رسیدیم و این شرایط قطعاً می‌تواند دلیلی بر برگزاری جشنواره به این شکل باشد.

این کارگردان درباره فیلم سینمایی «تک تیرانداز» اظهار داشت: فیلم سینمایی «تک تیرانداز» اثری مربوط به سینمای دفاع مقدس است. ما در مهر ماه اوج شیوع ویروس کرونا فیلمبرداری این اثر را آغاز کردیم و در دی ماه پس از سه ماه فیلمبرداری به پایان رسید. «تک تیرانداز» یک اثر قهرمانانه و حماسی است، در سینمای ما طی سال‌های اخیر آثار قهرمان محور فراموش شده‌اند و سعی ما بر این بود که نگاه متفاوت‌تری داشته و امیدوارم در پرداختن به این موضوع موفق عمل کرده باشیم.

غفاری در پایان خاطرنشان کرد: ساخت آثار سینمای دفاع مقدس دشواری‌های بسیاری دارد و متأسفانه این دشواری و سختی‌ها هر روز بیشتر می‌شود و امیدوارم شرایط برای تولید آثاری از این دست راحت‌تر شده و در سال‌های آینده فیلم‌های بیشتری مربوط به سینمای دفاع مقدس شاهد باشیم.

نظر شما