شاهین شجری کهن در میز نقد «شیشلیک» مطرح کرد:

«شیشلیک» نسبتی با واقعیت‌های جامعه ندارد

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۰۷:۴۷:۵۳
کد خبر: ۱۱۳۱۱۷۳
«شیشلیک» نسبتی با واقعیت‌های جامعه ندارد
شاهین شجری کهن در میز نقد «شیشلیک» فیلم جدید مهدویان را ادامه «لاتاری» دانست و گفت: کسانی درباره کارگر یدی و عرق ریخته و زحمت کشیده فیلم می‌سازند که تنشان بوی قرعه‌کشی اینستاگرامی و اسپانسر می‌دهد.

به گزارش برنا، به دنبال اکران فیلم «شیشلیک» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر  شاهین شجری کهن در میز نقد این فیلم گفت: معتقدم این فیلم ادامه «لاتاری» است و از دل نگاهی که از زرنگ‌بازی آن فیلم نشأت گرفته، می‌آید.

شاهین شجری کهن همچنین در مخالفت با مسعود فراستی دیگر منتقد فیلم اضافه کرد: من  با شما در مورد مظاهر فقر و ثروت موافق نیستم چون ما در کشورمان مظاهری داریم که تنگاتنگ یکدیگرند. ایران و جامعه امروز ایران، یک مورد مطالعاتی بسیار پیچیده است و امثال من با این مایه سواد و تجربه نمی‌توانند حکم صادر کنند.

وی ادامه داد: اگر می‌گوییم سفره خالی است، سفره خالی است و سفره‌هایی نیز کوچک‌تر شده‌اند اما در عین حال طبقه متوسط داریم و بورژوازی بسیار قوی است. من به محمدحسین مهدویان بدبین نیستم و در ابتدای مسیرش، به او خوشبین بودم و چیزهای خوبی هم دیدم و من هم فکر می‌کنم از «لاتاری» رویکرد دیگری از او شروع شد که محل قضاوتش نیست و اطلاعات کافی در موردش ندارم اما آنچه که می‌بینم، این است که کسانی درباره کارگر یدی و عرق ریخته و زحمت کشیده فیلم می‌سازند که تنشان بوی قرعه‌کشی اینستاگرامی و اسپانسر می‌دهد و اشکال از اینجا شروع می‌شود.

 

 

 

نظر شما