جواد اردکانی:

علی انصاریان یکی از نقش‌های متفاوتش را در «بانک‌زده‌ها» ایفا کرده است

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۲۷۱۵
علی انصاریان یکی از نقش‌های متفاوتش را در «بانک‌زده‌ها» ایفا کرده است
جواد اردکانی با حمایت از تصمیم حذف هیئت انتخاب از سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر تأکید کرد که این اتفاق می‌تواند در دوره‌های بعدی جشنواره نیز رخ دهد و هیئت انتخاب به طور کامل از جشنواره حذف شود.

جواد اردکانی کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: به نظر من قضاوت درباره نحوه برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر هنوز زود است و باید قضاوت درباره این دوره از جشنواره را به بعد از برگزاری آن موکول کرد. قطعاً پس از برگزاری جشنواره ارزیابی درباره این دوره دقیق‌تر و بهتر خواهد بود.

اردکانی خاطرنشان کرد: جشنواره پس از سی‌وهشت دوره برگزاری همچنان تغییراتی دارد که به نظر برخی معتقدند شکل برگزاری جشنواره چندان درست نیست. هیچ دوره‌ای از جشنواره برگزار نشده که عده زیادی به آن انتقاد نداشته باشند و معترض نباشد و این اعتراض‌ها همچنان مثل همیشه وجود دارد و در این دوره هم دیده می‌شود.

این کارگردان در ادامه گفت: اگر شیوه‌ای که در سال‌های گذشته جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شد، یک شیوه ایده‌آل و مطلوب است باید ادامه پیدا کند و اگر آن شیوه را نمی‌توان مطلوب و درست دانست و تغییراتی در جشنواره شاهد هستیم باید صبر کنیم تا نتیجه این تغییرات را در سینمایمان ببینیم. من فکر می‌کنم حذف هیئت انتخاب اتفاق خوبی باشد و به نظر من اگر شیوع ویروس کرونا در کشور را شاهد نبودیم می‌شد همه 62 فیلم راه‌یافته به سودای سیمرغ را نمایش داد که قطعاً اتفاق بسیار خوبی بود و می‌شد نگاهی کلی و دقیق‌تر به حاصل کار فیلمسازان کشور در یک سال گذشته داشت اما امسال شرایط ویژه‌ای حاکم است که نمی‌توان آن را قابل ارزیابی و الگو دانست چرا که قطعاً امکان نمایش همه فیلم‌ها وجود ندارد و از طرفی اگر این اتفاق رخ دهد جان انسان‌های بسیاری به خطر می‌افتد.

او افزود: من با حذف هیئت انتخاب از جشنواره فیلم فجر و نمایش فیلم‌های بیشتر در این رویداد فرهنگی موافقم و فکر می‌کنم در سال‌های آینده می‌توان با حذف هیئت انتخاب آثار بیشتری از سینمای ایران را در جشنواره مشاهده کرد. این اتفاق می‌تواند در شرایطی عادی فیلم‌های بیشتری را در معرض قضاوت و داوری قرار دهد.

اردکانی که فیلم سینمایی «بانک‌زده‌ها» را آماده نمایش دارد و در لیست ابتدایی فیلم‌های متقاضی حضور در جشنواره حضور داشت، درباره این فیلم سینمایی گفت: «بانک‌زده‌ها» یک اثر کمدی است و این اولین فیلم کمدی است که ساخته‌ام. در «بانک‌زده‌ها» اشاره‌ای به مشکلات اجتماعی، مفاسد اقتصادی و مسائلی از این دست داریم که متأسفانه امروز در جامعه نیز فراگیر شده است. مرحوم علی انصاریان هم یکی از متفاوت‌ترین نقش‌های کارنامه خود را در این فیلم تجربه کرده و یکی از کاراکترهای اصلی فیلم سینمایی «بانک‌زده‌ها» به حساب می‌آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز