در برنامه «یه روز تازه» مطرح شد؛

گروه های جهادی خارجی هم در ایران وجود دارد/ تجربیات گروه‌های جهادی را به کشورهای دیگر منتقل کردیم/ ایران بیش از ۵۰ هزار گروه جهادی فعال دارد/ مردم کشمیر هند کمک مالی برای سیل‌زده‌های ایران فرستادند

۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۱۱:۵۴:۰۲
کد خبر: ۱۱۳۳۴۲۵
مسئول گروه سازندگی امام موسی صدر در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: جوانان خارجی متعددی در کشور ما محصل هستند و در کشور ما اردو جهادی برگزار کردند. 25 اردو جهادی که در ایران برگزار شد، مسئول خارجی داشت. همه این افراد به واسطه تحصیل در ایران زبان فارسی را به خوبی می‌دانند.

 به گزارش برنا، ابوالفضل علیخانی  مسئول گروه سازندگی امام موسی صدر گفت: 9 سال که گروه جهادی امام موسی صدر با هدف انتقال تجربه فعالیت‌های جهادی به کشورهای دیگر تشکیل شده است. این تجربه شامل فعالیت‌های جهادی جوانان دانشجو و طلبه در 20 سال گذشته است. دانشجوها و طلاب در ایام تعطیلات درسی در مناطق کم برخوردار حاضر می‌شوند و نوکری مردم را می‌کنند. این رویکرد با فطرت همه انسان‌ها سازگار است و زبان مشترک بین همه مردم است. این الگو که به برکت انقلاب ایجاد شده است را به جوانان دیگر کشورها نیز منتقل خواهیم کرد. جوانان زیادی از سایر کشورها در ایران دانشجو و طلبه هستند. 

علیخانی اظهار داشت: ایران به عنوان یک کشور توریستی انقلابی برای گردشگران فضایی جالب است. گردشگران می‌خواهند بدانند کشوری مثل ایران که در برابر امریکا ایستادگی کرده است، چگونه کشوری است. توجه جوانان را به سمت روش‌های خدمت‌رسانی جذب می‌کنیم. در طول فعالیتمان در9 کشور آفریقایی، هند، پاکستان، افغانستان الگوی فعالیت جهادی را پیاده کرده‌ایم. در ایران بیش از 50 هزار گروه جهادی فعال را داریم. از این 50 هزار گروه تنها یک گروه به مسئله بین‌المللی می‌پردازد و همین  یک گروه هم در داخل کشور فعال است و تنها انتقال تجربه به سایر کشورها دارد. فضای مجازی مسیرها را کوتاه کرده است و نیازی به حضور فیزیکی ما در سایر کشورها نیست. 

وی افزود: جوانان خارجی متعددی در کشور ما محصل هستند و همین افراد در کشور ما اردو جهادی برگزار کردند. 25 اردو جهادی که در ایران برگزار شد، مسئول خارجی داشت. همه این افراد به واسطه تحصیل در ایران زبان فارسی را به خوبی می‌دانند. تولیدات ما به زبان انگلیسی، عربی و اردو هست. ارتباط مجازی ما از طریق این زبان‌ها برقرار می‌شود. دانشجوهایی که در ایران درس می‌خوانند، فارسی بلد هستند. مردم استقبال خوبی از دانشجوهای خارجی داشتند. مردم ما می‌پرسند چه می‌شود که یک جوان خارجی در کشور ما خدمت می‌کند. 

مسئول گروه سازندگی امام موسی صدر خاطرنشان کرد: کشور تایلند به جهت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی که دارد، قطب فرهنگی است. به کشورهای لبنان، عراق و سوریه نیز برای انتقال فرهنگ جهادی سفر داشته‌ایم. در قضیه سیل خوزستان و لرستان مردم کشمیر هند کمک مالی جمع کردند و برای مردم سیل‌زده ایران فرستادند. حدود 150 خانه را با کمک‌های مالی مردم کشمیر ساختند. همه ما یک وطن داریم و آن‌هم جهان است. جوانان کشور رواندا در سال اول اردو جهادی مسجدی را تعمیر کردند و در سال دوم کلیسایی را تعمیر کردند. برای ما دین، نژاد و سایر مسائل اهمیت ندارد. موضوع مورد اهمیت کرامت انسانی است. 

علیخانی در پایان گفت: جوانان کشور ما باید همه تجربه اردوی جهادی را به دست بیاورند. اردو جهادی به این معنا نیست که کار سخت و همراه با خاک را تجربه کنیم. اردو جهانی عین لذت و تفریح است. فرصت خوبی برای کارآموزی دانشجوها است. آینده‌سازان کشور دانشجوها و طلابی هستند که مشغول تحصیل هستند. 

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

 

نظر شما