چهره ها و شخصیت های حوزه ی فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت؛

کاوه صباغ زاده ماجرای علی انصاریان را فاش کرد/ پژمان محبوب می شود/ کم لطفی جشنواره فجر سهم هدیه تهرانی هم شد/ تئاتر دست سینما را می گیرد؟/فریادهای سحر زکریا تمامی ندارد!/ چرا میثاقی، فردوسی پور نمی شود؟

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۴۶۹۶
کاوه صباغ زاده ماجرای علی انصاریان را فاش کرد/ پژمان محبوب می شود/ کم لطفی جشنواره فجر سهم هدیه تهرانی هم شد/ تئاتر دست سینما را می گیرد؟/فریادهای سحر زکریا تمامی ندارد!/ چرا میثاقی، فردوسی پور نمی شود؟
یادداشت - مجتبی احمدی-دبیر سرویس فرهنگ و هنر برنا؛ هنوز هنر و ورزش کشور در سوگ علی انصاریان و مهرداد میناوند اشک می ریزد و در این میان ماجراهایی چون بی احترامی به پژمان جمشیدی در جشنواره فجر با دیده نشدن بسیاری از ستاره های جشنواره در مراسم اختتامیه فیلم فجر و دادو فریادهای سحر زکریا پرسرو صداترین اتفاقات هفته گذشته بود که در ذیل به آن اشاره می کنیم.

افشاء کننده هفته؛ کاوه صباغ زاده

کاوه صباغ زاده کارگردان فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» از ماجرای عجیبی در خصوص انتخاب بازیگران فیلمش خبر داد و گفت: دو چهره دیگر بازیگران اصلی فیلم من بودندکه با شنیدن نام علی انصاریان بازی کنار این هنرمند و ورزشکار فقید را در شان خود ندانستند و گفتند حاضر نیستیم در کنار یک ورزشکار بازی کنیم. مطلبی که نه تنها خشم خیلی ها را برانگیخت که این کارگردان جوان را به یکی از چهره های پرسروصدای جشنواره تبدیل کرد. این درحالی است که الناز حبیبی یکی از بازیگران اصلی و البته جایگزین این فیلم امروز به عنوان یکی از نامزدهای دریافت سیمرغ معرفی شده است. اگرچه علی انصاریان علاوه بر فیلم «رمانتسیم عماد و طوبا» کار دیگری با عنوان «بانک زده ها» داشت که در لیست 16 فیلم جشنواره قرار نگرفت.

d6e5f0fe-8806-4617-b6f2-d823d38de42f

خوشبخت هفته؛ پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی فوتبالیستی است که در سال های اخیر به جرگه هنرمندان وارد شد و  نشان داد در این عرصه حرفی برای گفتن دارد. او به عنوان فوتبالیستی که توانسته بینندگان زیادی را برای دیدن بازی اش به سالن های تئاتر و سینما بیاورد در نشست فیلم «خط فرضی» با بی انصافی یکی از خبرنگاران رو به رو شد که او را مخاطب قرار داد و گفت؛ در «فوتبال به جایی نرسیدی حال در سینما دنبال چه چیزی هستی؟» همین سوال و پاسخ آزیتا حاجیان که به دفاع از او برخواست،و خبرنگار را به بی انصافی متهم کرد باعث شد، تا اندازه ای پژمان را از فضای بوجود آمده دور کند. اگر چه در پایان نشست پرسش و پاسخ به درگذشت علی انصاریان اشاره کرد و گفت چنین خبرهایی باعث می شود که او به دنبال چیزی نباشد و تنها خود را مشغول نگه دارد. به هرحال این هفته بسیاری از پژمان به دلیل بازی های خوبش دفاع کردند.

61704004

مدعی العموم هفته؛ سحر زکریا

با درگذشت علی انصاریان و مهرداد میناوند جمع کثیری از مردم بخصوص جامعه ورزشکاران و هنرمندان داغدار شدند و فیلم ها و عکس های زیادی از آن دو در فضای مجازی همرسانی شد. در این میان ویدیویی از سحر زکریا به شدت مورد توجه قرار گرفت که جیغ و فریاد از مسئولان می خواست تا فکری به حال واکسیناسیون کنند. فریادهایی که تا مدت ها در حافظه جمعی باقی خواهد ماند و بار دیگر سحر زکریا را به عنوان عصبانی هفته که علاقمند است تا نقش مدعی العموم را بازی کند در ذهن ها به جا می گذارد.

مچ گیر هفته؛ محمد حسین میثاقی

 در روزهایی که همگان نگران شیوع بیماری کرونا از یک سو و داغدار دو ورزشکار پیشکسوتمان علی انصاریان و مهرداد میناوند از سوی دیگر هستند، محمد حسین میثاقی در برنامه «فوتبال برتر» به طعنه و کنایه در مان دکتر هاشمیان پزشک معالج آن ها را زیرسوال برد و یک بار دیگر به شایعات فضای مجازی دامن زد. این اقدام مجری فوتبال برتر ضمن یادآوری حوادث تلخ این روزها به اعتقاد برخی بی احترامی به مدافعان سلامت در کشور بود که با وجود تمامی مشکلات قریب به یک سال است جان بسیاری را نجات داده اند.

images

نقره داغ هفته؛ هوتن شکیبا

او که با بازی درخشانش در نقش مقابل الناز شاکردوست در فیلم «ابلق»به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرد با بی مهری داوران این دوره از جشنواره روبه رو شد و در لیست نامزدان جشنواره قرار نگرفت.  اتفاقی که به اعتقاد بسیاری از سینما دوستان این سوال را بار دیگر تداعی کرد که معیار انتخاب بازیگران در این رویداد چیست؟ و چرا یک بازی خوب از بازیگری نام آشنا در دوره هایی اصلا به چشم نمی آید؟

images (1)

فراموش شده هفته؛ هدیه تهرانی

بازی درخشان هدیه تهرانی در فیلم «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی در نقش لی لی به عنوان یک ضدقهرمان توسط داوران جشنواره سی و نهم دیده نشد و او هم در فهرست هنرمندانی قرار دارد که مورد بی مهری داوران قرار گرفته اند .

364375_877

سرقتی هفته؛ شنای پروانه

این هفته یک بار دیگر جامعه هنری با سرقت آثار مواجه شدند و فیلم «شنای پروانه» به صورت غیر مجاز در دسترس همگان قرار گرفت. اتفاقی که بارها باعث ضرر و زیان تهیه کننده ها شده و خسارات جبران ناپذیری به آنها زده شد. به نظر می رسد باید پیش از ورود ساترا و پیدا کردن مجرمین یک بار برای همیشه قوانین کپی رایت  مورد توجه قرار گیرد و خیال هنرمندان را از این گونه اتفاقات راحت کنند.

download (1)

 

پیشنهاد هفته؛ تئاتر

در روزهایی که کرونا تئاتر دیدن را ممنوع کرد جشنواره تئاتر فجر با رعایت پروتکل های بهداشتی در مطلوب ترین حالت ممکن برگزار شدو رضایت مخاطبان تئاتر از جشنواره سی نهم نشان از این داشت که تعطیلی سالن های نمایش در سال گذشت انگیزه مخازبان تئاتر را بیشتر کرده است. بدیهی است که مخاطبان می توانند چراغ سالن های تئاتر را روشن نگاه داشته و به مانا بودن تئاتردر شرایط فعلی کمک کنند. در این شرایط است که می توان امیدوار بود که تئاتر دست سینما را بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز