رزیتا غفاری در گفت و گو با خبرگزاری برنا به بهانه نوروز ۱۴۰۰؛

سال ۹۹ از جهت شغل غنی بودم/کروناتولیدات سینمایی را از پا انداخت

۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۰۲:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۶۸۴۵
سال ۹۹ از جهت شغل غنی بودم/کروناتولیدات سینمایی را از پا انداخت
رزیتا غفاری بازیگر سینما، تلویزیون و آثاری چون " روزهای زیبا"، " در پناه تو"، " دیگری" است. او در خصوص فعالیت حرفه ای خود و اتفاقات مثبت یا منفی که در سال ۹۹ تجربه کرد و در خصوص حرفه اش با خبرنگار برنا گفت و گویی داشته که در ادامه می خوانید‌.

رزیتا غفاری بازیگر سینما و تلویزیون است. او فارغ التحصیل کارگردانی سینما است. او چند فیلم کوتاه انیمیشن را نیز کارگردانی کرده است و عضو آسیفای ایران است.

 در کارنامه هنری او آثار ارزشمندی چون "پشت پرده مه"، "شوکران"، " تبریز در مه"، "دیگری"، " در پناه تو"،‌ "فصل زرد" و " روزهای زیبا" دیده می شود.

 خبرگزاری برنا به مناسبت نوروز و با آغاز سال ۱۴۰۰ گفت و گویی در خصوص فعالیت حرفه‌ای او در سال گذشته کرد که به شرح زیر است:

 رزیتا غفاری بازیگر سینما و تلویزیون در این خصوص که سال ۹۹ را به لحاظ حرفه‌ای چطور گذرانده است به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت:  خدا را شکر برخلاف چهار سال اخیر که کم کار بوده و کار نداشتم امسال یعنی سال ۹۹ بسیار خوب بود و مدام فعال و سرکار بودم.

 او در این باره که چه پیش‌بینی در حرفه خود برای سال آینده دارد آیا وضعیت خوب خواهد بود یا خیر؟ اظهار کرد:  اصلاً نمی توانم فکر کنم که چه اتفاقی خواهد افتاد. به این خاطر که نه از جهت سلامت در امنیت هستیم و نه میدانم قرار است چه پیش بیاید. آیا از این بدتر خواهد شد یا برعکس؟. نمیدانم پایان وضعیت پیش آمده در جهان چه خواهد شد به همین دلیل قابل پیش‌بینی نیست و سخت می‌شود در مورد آن نظر داد.

 غفاری در پاسخ به این سوال که آیا کرونا در حرفه شما علاوه بر ضرر زدن وجه مثبتی داشته است یا خیر بیان کرد:  نمی‌دانم. راستش وجه های مثبتی هم داشته است و مردم قدر یکدیگر را بیشتر و بهتر از قبل می فهمند اما همه ما در عذاب هستیم و این شکلی کار کردن دیگر مانند قبل نیست و نمی توانیم با خیال راحت سراغ کارهای روزمره خود برویم در واقع این قسمت ماجرا تا به اینجا آزار دهنده بوده است اما نمیدانم  که بعد از این چه خواهد شد.

 این بازیگر در پاسخ به این سوال که ما در ۸ سال اخیر به لحاظ جایگاه هنری نسبت به قبل رشد مثبت داشته ایم یا خیر خاطرنشان کرد:  نمیتوانم  لقب رشد را بدهم اما به هر حال اثر هایی در سینما و تلویزیون ساخته شد که واقعاً خوب و مناسب بوده اند و در کنار آن سریال های خانگی، چشمگیری خوبی داشتند اما به جهت سریال های تلویزیونی خیر.  واقعاً در این رسانه شاهد پیشرفت بوده ایم و اکنون نیز سریال ها بسیار اندک شده است در حالی که قبلا خیلی بهتر از امروز بود.

 او در این باره که در سال آینده مسئولان سینمایی باید چه مسائلی را در اولویت قرار دهند گفت: ما باید خودمان را با شرایط کرونا وفق دهیم.

 کرونا با ضرری که به  جهت اکران فیلم ها به سینما وارد کرد آنقدر زیاد بود که ما تولیدات سینمایی مان بسیار اندک شد.

او ادامه داد:  من فکر می‌کنم باید راهکاری برای این مسئله پیدا شود تا بتوانیم مجدد همان میزان تولیدات را داشته باشیم و کیفیت را از دست ندهیم تا افراد دوباره راغب شوند تولیدات خود را افزایش دهند و ما دوباره شاهد حجم زیاد آثار سینمایی باشیم.

 غفاری در این خصوص که آثار سینمایی ایران را در این چند سال چطور ارزیابی می کند آیا خوب بوده است یاخیر تصریح کرد: آثار سینمایی از تعداد حد معمول گذشته و بسیار کم شده است اما از همان تعداد آثار کم شاهد فیلم های خوبی هستیم و به نظرم در سینما رشد داشته ایم.

 رزیتا غفاری در پایان با توجه به اینکه چه آرزویی در سال جدید دارد افزود: اول از همه آرزو می کنم مردم به سلامتی ناشی از کرونا بازگردند در واقع ما دیگر شاهد از دست دادن مردم عزیزمان نباشیم.

 اما برای هنرمندان و سینمایی ها که دوستانشان تک‌تک از میان رفتند و جایگزینی برای شان نیست آرزو می کنم که دوباره سلامتی و آرامش به سینمای ایران و به بین آنها بازگردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز