نازنین فراهانی در گفت و گو با خبرگزاری برنا به بهانه نوروز ۱۴۰۰؛

سالی پویا را گذراندم /چرا در بحث فیلمنامه ساده پسند شدیم؟/کرونا باعث شد آگاهی خود را بالا ببرم

۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۰۲:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۷۱۰۱
سالی پویا را گذراندم /چرا در بحث فیلمنامه ساده پسند شدیم؟/کرونا باعث شد آگاهی خود را بالا ببرم
نازنین فراهانی بازیگر سینما و تلویزیون است. او در آثار متفاوتی ایفای نقش کرده است که از آثار او می توان به فیلم های سینمایی «کوپال»، «زیر پوست شهر»، «خانه پدری» و چند مجموعه تلویزیونی از جمله «ترور خاموش»، «معمای شاه»، « شکوه یک زندگی» اشاره کرد. این بازیگر در خصوص فعالیت حرفه ای خود و اتفاقات مثبت یا منفی که در سال ۹۹ تجربه کرد و در خصوص حرفه اش با خبرنگار برنا گفت و گویی کرد که در ادامه می خوانید‌.

نازنین فراهانی  در عرصه روزنامه نگاری نیز فعالیت داشته ، او در رشته علوم ارتباطات با گرایش روزنامه نگاری در دانشگاه علامه طباطبایی تحصیل کرده است.

نازنین فراهانی همچنین هنر آموخته "کانون پانتومیم ایران" به سرپرستی سیروس شاملو است. نازنین فراهانی دوره بازیگری خود را با کانون پانتومیم و در تئاتر شروع کرد. او بازی در سینما را از سال 1379 و با بازی در فیلم های "زیر پوست شهر" و فیلم "از کنار هم می گذاریم" آغاز نمود. او به عنوان نویسنده در پروژه فیلم "مهمونی کامی" و فیلم" این سیب هم برای تو" فعالیت داشته است. یکی از زمینه های فعالیت نازنین فراهانی نقاشی است.

این بازیگر که در عرصه های مختلف توانایی خود را به اثبات رسانده است در جشنواره یاس برای فیلم "کوپال" در سال 1395 عنوان بهترین بازیگر زن را دریافت نمود.

خبرگزاری برنا به مناسبت نوروز و با آغاز سال ۱۴۰۰ گفت و گویی در خصوص فعالیت حرفه‌ای او در سال گذشته کرد که به شرح زیر است:

نازنین فراهانی بازیگر سینما و تلویزیون در این خصوص که سال ۹۹ را به لحاظ حرفه‌ای چطور گذرانده است به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: سال 99 از لحاظ حرفه ای برای من سال خوب و پر باری بود. درواقع از لحاظ شغل کم و کاستی نداشتم و خدارا شکر در آثار خوبی ایفای نقش کردم.

او در این باره که چه پیش‌بینی در حرفه خود برای سال آینده دارد آیا وضعیت خوب خواهد بود یا خیر؟ اظهار کرد: در شغلی که ما داریم نمی توان پیش بینی درستی در این خصوص کرد. راستش نمی دانیم که یک سال یا دو سال بعد چه اتفاقی می افتد آیا وعده ای برای اضافه حقوق یا .... خواهند داد. درواقع سینما به نوعی انتخاب است یعنی بازیگر انتخاب و دستچین می شود. من فقط می توانم خوش بین باشم اما در این باره که چه پیش خواهد آمد هیچ پیش بینی نمی توانم داشته باشم و امیدوارم هر چه صلاح و خیر من و بقیه دوستان است اتفاق بیوفتد.

فراهانی در پاسخ به این سوال که آیا کرونا در حرفه و شخص شما علاوه بر ضرر زدن وجه مثبتی داشته است یا خیر بیان کرد: کرونا شخص من و بسیاری از انسان ها را به فکر وادار  کرده است تا کمی به چرایی برخی مسائل فکر کرده و توجه نشان دهیم تا بتوانیم آگاهی خود را بالا ببریم.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که ما در ۸ سال اخیر به لحاظ جایگاه هنری نسبت به قبل رشد مثبت داشته ایم یا خیر خاطرنشان کرد: در حقیقت خیر، من فکر می کنم در بحث فیلمنامه که به نظر من مهم ترین بخش در سینما است و به نوعی ریشه و پایه محسوب می شود کمی ساده پسند شدیم و بخشی را که باید روز به روز نسبت به آن سخت گیر تر بشویم  ساده در نظر می گیریم. برای من عجیب است که در خیلی از حیطه ها به جای نزدیک کردن خود به استاندارد های دنیا به سریال های ترکی نزدیک می شویم البته درست است که سینما صنعت است و بخش مهمی از آن سرمایه محسوب می شود اما نباید از بخش هنری آن غافل شویم و می توان هر جفت را کنار هم گذاشت.

فراهانی در این باره که در این چند وقت اخیر پیشنهاد کار جدیدی داشته یا خیر گفت: من در حال حاضر سر  بازی در یک سریال هستم.

او در این باره که در سال آینده مسئولان سینمایی باید چه مسائلی را در اولویت قرار دهند گفت:راستش من از مسئولان قطع امید کرده ام و فقط می توانم بگویم که خودمان باید فکر چاره کنیم و مسئولیت پذیر شویم و هر شخصی باید خودش را از درون تغییر دهد جدا از آن در سال جدید هم از یک دیگر غافل نباشیم البته که در این سال ها همیشه خودمان کمک حال خود بوده ایم حال نه فقط در سینما بلکه در همه حیطه ها . بنابر این بیشتر از این حرف خاص و دندان گیری برای زدن ندارم.

نازنین فراهانی در پایان با توجه به اینکه چه آرزویی در سال جدید دارد افزود: من آرزوی آگاهی و بیداری اول برای خود و بعد برای تک تک مردم این دنیا دارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز