بردیا کیارس در گفت و گو با خبرگزاری برنا به بهانه جشنواره موسیقی فجر؛

جشنواره مجدد چرخ فعالیت ها را می چرخاند/با جشنواره آنلاین نوع جدیدی از اجرا را تجربه می کنیم/ نبود تماشاگر نیرو و انرژی را کم می کند!

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۵:۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۷۸۳۵
جشنواره مجدد چرخ فعالیت ها را می چرخاند/با جشنواره آنلاین نوع جدیدی از اجرا را تجربه می کنیم/ نبود تماشاگر نیرو و انرژی را کم می کند!
بردیا کیارس موسیقی‌دان، آهنگساز، رهبر ارکستر و نوازنده ویولن و ویولا است. بردیا کیارس تا کنون آهنگسازی چندین فیلم از جمله : «ارغوان»، «یک وجب از آسمان»، «خواب لیلا»، «خدا نزدیک است»، «زن بدلی»، «اسپاگتی در هشت دقیقه» و «شکوفه‌های سنگی» را در کارنامه دارد. او شنبه 28 بهمن ماه با گروه موسیقی خود به نام «ارکستر موسیقی ملی ایران» در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر به صورت آنلاین حضور دارد.

بردیا کیارس موسیقی‌دان، آهنگساز، رهبر ارکستر و نوازنده ویولن و ویولا ایرانی است. او از چهار سالگی نواختن سنتور را نزد پدر خود آغاز کرد. مبانی نظری موسیقی را زیر نظر مهران روحانی و آهنگسازی را نزد محمد سعید شریفیان آموزش دید. وی از سال ۱۳۷۴ نواختن ویولن را نزد استادانی همچون سهیل دهبستی و ابراهیم لطفی آموخت. او از سال ۱۳۷۷ آهنگسازی فیلم را تجربه نمود. وی در سال ۱۳۹۷ همزمان با اجرای پروژه نمایش موزیکال «بینوایان» ، ارکستر فیلارمونیک «آپادانا» را تأسیس کرد و رهبری آن را بر عهده گرفت. او در تاریخ ۶ بهمن ۱۳۹۸ به عنوان رهبر مهمان٬ ارکسترسمفونیک تهران را رهبری کرد.

برخی از فعالیت‌های مهم وی در جایگاه موسیقی‌دان به شرح زیر می‌باشد:

نوازندگی در ارکستر سمفونیک تهران٬ رهبری ارکستر ملی ایران ٬ انتشار آلبوم موسیقی «بودن و نبودن» شامل مجموعه ای از قطعات ارکسترال ٬ رهبری ارکستر هنرستان موسیقی دختران ٬ رهبری ارکستر «بادی کارا»٬ انتخاب به عنوان رهبر مهمان از سوی ارکستر تئاتر دولتی آذربایجان ٬ رهبری ارکستر موزیکال نمایش «الیور توئیست» به کارگردانی حسین پارسایی ٬ رهبری ارکستر موزیکال نمایش «بینوایان» به کارگردانی حسین پارسایی ٬ عضویت در کانون آهنگسازان سینمای ایران٬ تدریس در هنرستان موسیقی ملی دختران و پسران٬ تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی.

بردیا کیارس در خصوص این سوال که با توجه به تغییرات و شکل آنلاین بودن جشنواره و با توجه به وضعیت کرونا موافق برگزاری جشنواره موسیقی فجر هستید یا خیر؟ به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: در حال حاضر اکثر ارکست ها در همه جای دنیا با حفظ رعایت پروتکل های بهداشتی و فواصل ایمنی شروع به فعالیت کرده اند. به همین بهانه برای نوازنده های ساز های بادی محفظه هایی طراحی کرده و ساخته اند که جلویشان قرار می گیرد تا زیاد با افراد در ارتباط نزدیکی نباشند. در این شرایط و موقعیت کرونا اگر فضا وسیع و بزرگ باشد با فاصله از هم قرار می گیرند تا خدایی ناکرده اتفاقی رخ ندهد. به طور کل من موافق برگزاری جشنواره هستم. چرا که در این مدت طولانی که نزدیک به یک و سال و نیم می شود صنف موسیقی و نوازنده ها هیچ گونه فعالیتی نداشته اند و بیکار هستند و همین باعث شده که در آمدی نداشته باشند.

او ادامه داد: در خصوص آنلاین بودن جشنواره نیز باید بگویم نبود تماشاگر اوضاع را از سوی دیگری سخت تر کرده است چرا که ما در پیش از کرونا عادت داشتیم هنگامی که روی سن می رفتیم با نفس تماشاگر کار را به نحو احسن اجرا کنیم و انرژی بگیریم در واقع با حضور آن ها فضا گرم تر می شد و در پایان نیز با تشویق مردم خستگی از تنمان در می رفت. متاسفانه در این شرایط که تماشاچی وجود ندارد کار از لحاظ این که انرژی دریافت نمی کنیم سخت می شود. اما ما با تمام توان و انرژی به صورت آنلاین برای مردم عزیزمان اجرا خواهیم کرد که بتوانند به همان گونه که در سالن حضور داشتند و لذت می بردند در منزل نیز از موسیقی به نوعی دیگر لذت ببرند.

این آهنگساز با اشاره به اینکه این شکل برگزاری به اعتبار جشنواره لطمه می زند یا خیر تصریح کرد: خیر، به هر حال یک شرایط خاصی پیش آمده و نمی توان کاری انجام داد.

بردیا کیارس در پایان و در این خصوص که آیا جشنواره کاملا قرار است به صورت آنلاین برگزار شود یا اینکه بخش هایی از آن را حضوری هم می توان برگزار کرد خاطرنشان کرد: راستش از این قضیه اطلاعی ندارم چرا که من فقط یک پلتفرمر و اجرا کننده هستم و از سیاست های پخش هیچ خبری ندارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز