دربازدید از پشت صحنه سریال «نون خ»؛

نمایندگان مجلس از پرداختن به فرهنگ قومیت ها تجلیل کردند

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۲۳:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۷۹۱۰
نمایندگان مجلس از پرداختن به فرهنگ قومیت ها تجلیل کردند
دربازدید از پشت صحنه سریال «نون خ» نمایندگان مجلس از پرداختن به فرهنگ قومیت ها تجلیل کردند.

به گزارش برنا، در جریان بازدید از مجموعه نمایشی «نون خ» نمایندگان مجلس به تشریح وظایف رسانه در پرداختن به فرهنگ قومیت ها اشاره کردند.

فرهنگ و منش مردم کرد به شایستگی به تصویر درآمد

علی اکبر بسطامی نماینده ایلام با قدردانی از صداوسیما برای ساخت سریالی با موضوع معرفی اقوام کردنشین گفت:ساخت چنین مجموعه ای متناسب با بوم منطقه و براى توجه دادن به ظرفیت های مناطق کردنشین یک ضرورت بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما ، علی اکبر بسطامی نماینده ایلام با قدردانی از صداوسیما برای ساخت سریالی با موضوع معرفی اقوام کردنشین گفت:ساخت چنین مجموعه ای متناسب با بوم منطقه و براى توجه دادن به ظرفیت های مناطق کردنشین یک ضرورت بود.

وی افزود : دو فصل اول سریال «نون خ» که پخش شد بارقه های امید را ایجاد کرد و این سریال توانست مردم عزیز کشورمان را با فرهنگ و ظرفیت های منطقه کردنشین بیشتر آشنا کرد.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس با اشاره به نقشی که کردهای غیور در نظام جمهوری اسلامی دارند تاکید کرد: منش و فرهنگ مردمی که با تکیه بر آموزه های دین و مکتب علوی در یک جغرافیایی خاص زندگی می کنند به شایستگی در این سریال به تصویر درآمده است.

وی خاطرنشان کرد : مردم کردستان محب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند و در همه مناسبت ها، در دفاع از نظام جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی پیش قراول هستند و رسانه ملی باید ایثار و فداکاری مردم این منطقه را با ساخت چنین مجموعه هایی ارج نهد.

بسطامی با تاکید بر لزوم داشتن اطلاعات جامع از فرهنگ منطقه غرب کشور گفت: در تولید اثار نمایشی، داشتن اطلاعات دقیق از فرهنگ و آداب و بکارگیرى الفاظ و کلمات که بار معنایى و حقوقی دارند، یک ضرورت است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد : ایلام ظرفیت های زیادی دارد اما مظلوم واقع شده است و ما امیدواریم ساخت چنین سریال های مربوط به مناطق کردنشین ادامه پیدا کند چون ما علاقه مندیم مردم بدانند فرهنگ و منش مردم این منطقه از چه ویژگی هایی برخوردار است.

نماینده مردم سنقر استان کرمانشاه در مجلش شورای اسلامی

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر استان کرمانشاه در مجلس نیز در حاشیه بازدید از پشت صحنه سریال » نون خ» با بیان اینکه با زبان هنر می توان سطح علمی و نگرش مردم را ارتقاء داد گفت:با ساخت این سریال درک و شناخت مردم نسبت به کردزبانان کشورمان بیشتر شد و از ظرفیت های این منطقه آگاهى بیشتر پیدا کردند.

نماینده مردم سنقر با بیا این که دینداری ، وحدت و همدلی مردم ، غیرت و همتی که اهالی کردستان در دفاع مقدس از خود به نمایش گذاشتند باید به زبان هنر بیان شود افزود:یاری رساندن به هموطنان در اتفاقات و حوادثی همچون سیل، زلزله به زیبایی با زبان هنر در این مجموعه بیان شده است.

وی تاکید کرد: سریال « نون خ » توانسته است زوایایی جدید از منطقه غرب کشور را به نمایش درآورد و بیش از گذشته موجب همبستگی بیشتر اقوام شود.

 

نظر شما