توصیه یک پژوهشگر در پویش «کتابخوانی ملی»؛

کتاب های تاریخی و روانشناسی بخوانید

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۸۲۱۵
پوراندخت نیرومند نویسنده و پژوهشگر در ادامه پویش «کتابخوانی ملی»، مطالعه کتاب‌های روانشناسی و تاریخی چون «وضعیت آخر»، «سینوهه» و «ژوزف بالسامو» را توصیه کرد.

به گزارش  برنا، پوراندخت نیرومند نویسنده و پژوهشگر در ادامه پویش «کتابخوانی ملی» گفت: از مسئولان و اداره‌کل ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برای ارائه و اجرای ایده خلاقانه پویش «کتابخوانی ملی» که در شرایط کرونا رخ داده است، قدردانی می‌کنم. زیرا با اجرای پویش «کتابخوانی ملی» در اطلاعات یکدیگر سهیم می‌شویم و این اطلاعات را در شرایط بحران کرونا به اشتراک می‌گذاریم.

 

این نویسنده در ابتدا مطالعه کتاب‌های علمی را پیشنهاد کرد و گفت: کتاب «وضعیت آخر» ترجمه اسماعیل فصیح، اولین کتاب علمی بود که مطالعه کردم. من با خواندن این کتاب به مباحث روانشناسی علاقه‌مند شدم و معتقدم روانشناسی به عنوان یک علم می‌تواند در دستیابی به خودشناسی مفید و اثربخش باشد. امروز حدود 28 سال از زمان مطالعه این کتاب گذشته است و اثرات و نکات آن را تا امروز در نظر دارم.

نیرومند در ادامه گفت: یکی از محورهای مطالعاتی من به تاریخ اختصاص دارد و ‌از جائی‌که مطالعه کتاب‌های تاریخی را در کنار اسطوره‌شانسی می‌پسندم؛ کتاب «سینوهه» را برای مطالعه معرفی می‌کنم. شخصیت نویسنده و مضمون کتاب تلفیقی از تاریخ، اسطوره، تخلیات و پندارهای نویسنده است، این کتاب از نظر علم پزشکی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

این نویسنده در پایان مطالعه رمان «ژوزف بالسامو» اثری از الکساندر دوما را نیز توصیه کرد و گفت: نویسنده در این اثر به روند تاریخی انقلاب فرانسه پرداخته و از آنجایی که این کتاب همراه با داستان است، مطالعه آن برای خواننده جذاب‌تر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز