بررسی تلفظ در شعر فارسی در «کیمیای کلمات» رادیو فرهنگ

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۲۳:۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۸۹۸۸
برنامه «کیمیای کلمات» جمعه یکم اسفندماه به معرفی کتاب «تلفظ در شعر فارسی» اختصاص دارد

به گزارش برنا، در این برنامه دکتر بهرام پروین گنابادی کارشناس مجری برنامه «کیمیای کلمات»  به معرفی و‌بررسی کتاب«تلفظ در شعر فارسی»نوشته « دکتر وحید عیدگاه طرقبه ای»می پردازد 

این برنامه به معرفی و بررسی کتاب تلفظ در شعر فارسی به قلم دکتر وحید عیدگاه طرقبه ای اختصاص یافته که شنوندگان رادیو فرهنگ این هفته بخش دوم آن را می شنوند.

 این کتاب کامل‌ترین پژوهشی است که درباره مباحث آوایی شعر کهن فارسی انجام شده است و از معدود تالیفات مبتنی بر استقرای تام به شمار می‌رود.

نویسنده برپایه وزن و قافیه و صناعات بدیعی تفاوت‌ها و اشتراکات آوایی آثار منظوم فارسی را از نخستین دوره تا اوایل سده هفتم نشان داده است و در زبان هر شاعر تلفظ‌های اصیل را مشخص کرده و باتوجه به قواعد و معیارهای آوایی ، واژه‌ها و بیت‌ها و قطعات تحریف‌شده را نمایان ساخته است.

کیمیای کلمات روایتی نو از متون کهن است، متون کهن ادب فارسی به همراه پژوهش های معاصری که درباره این آثار نگاشته شده اند است جمعه ساعت۱۸:۳۰به تهیه کنندگی فریده گودرزی و اجرای کارشناسی بهرام پروین گنابادی در این برنامه بررسی می شود و علاقه مندان می توانند از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز شنونده این برنامه باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز