«پسران سعود» به تلویزیون راه پیدا کردند

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۲۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۹۱۰۶
«پسران سعود» به تلویزیون راه پیدا کردند
شبکه پرس تی وی با پخش مستند سه قسمتی «پسران سعود؛ تشکیل عربستان سعودی» نگاهی به چگونگی تشکیل کشور عربستان سعودی پس از پایان جنگ جهانی اول دارد.

به گزارش برنا، این مستند به کارگردانی وحید فرجی با اشاره به ترور ولیعهد اتریش و آغاز جنگ جهانی اول، به شرکت و شکست امیراتوری عثمانی در این جنگ و تجزیه آن توسط قوای پیروز می‌ پردازد.

مستند «پسران سعودی؛ تشکیل عربستان سعودی» همچنین ضمن تشریح حال و هوای حجاز به عنوان یکی از بخش های امپراتوری عثمانی در هنگام جنگ جهانی اول، رقابت و درگیری‌ های خونین حاکم مکه با رقیب سرسختش عبدالعزیز بن سعود را که سودای حکومت بر تمام شبه جزیره عربستان را در سر می پرورانده است، بررسی می کند.

مستند سه قسمتی شبکه پرس تی وی در ادامه با ارائه تصاویر آرشیوی با کیفیت بسیار بالا، پرداختی ویژه دارد به کمک انگلیسی‌ ها به عبدالعزیز بن سعود و حاکم شدن جریان وهابیت بر سرزمین حجاز و تصویب تشکیل کشوری به نام عربستان سعودی.

«پسران سعود؛ تشکیل عربستان سعودی» پنجشنبه ساعت 04:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود. بازپخش این برنامه نیز همان روز ساعت 09:00 ، 15:00 و 20:00 و بامداد جمعه ساعت 01:00  به روی آنتن می‌ رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز