قائم مقام جایزه ملی عارف:

مهلت ارسال آثار جایزه ملی عارف تمدید شد/ذائقه فرهنگی جامعه با تصنیف و ترانه های ایرانی آشتی میکند

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۹۱۱۹
مهلت ارسال آثار جایزه ملی عارف تمدید شد/ذائقه فرهنگی جامعه با تصنیف و ترانه های ایرانی آشتی میکند
قام مقام جایزه ملی عارف گفت: جشنواره تصنیف و ترانه های ایرانی با هدف آشتی دوباره ذائقه ایرانیان با تصنیف و ترانه های ایرانی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار برنا، امیر ملاحسنی اظهار داشت: جایزه ملی عارف با هدف ارتقاء ذائقه فرهنگی جامعه و آشتی دوباره ایرانیان با تصنیف و ترانه های ایرانی برگزار می شود، این جشنواره که با عنوان « عارف» بنیان گذار تصنیف در ایران نامگذاری شده است در تلاش است تا بتواند بستری مناسب برای گسترش تصنیف و پاسداشت زحمات فعالین این حوزه در کشور ایجاد کند.

وی عنوان کرد: تصنیف اگرچه جایگاهی برجسته در بین موسیقیدانان ایرانی دارد اما نیاز است تا دوباره در جامعه احیاء شود و ذائقه فرهنگی مردم به موسیقی اصیل ایرانی آشنایی بیشتری پیدا کند.

قائم مقام جشنواره جایزه ملی عارف تصریح کرد: جایزه ملی عارف از آهنگسازان، ترانه سرایان و تصنیف سازان ایرانی دعوت میکند تا با ارسال آثار خود در این رویداد بزرگ فرهنگی کشور سهیم باشند.

ملاحسنی افزود: موسیقی اصیل ایرانی امروز نیازمند توجه و رسیدگی است و قطعا با بهره گیری از مفاهیم ارزشمند و محتوای مورد تایید میتواند به موسیقی مخاطب پسند ایرانی تبدیل شود که جشنواره عارف پلی برای ارتباط موسیقی اصیل ایرانی با جامعه خواهد شد.

وی تاکید کرد: بهره گیری از محتواهای ایرانی و اسلامی، مناسب با فرهنگ، تمدن، شخصیت ها و ارزش های والانی انسانی میتواند در ارتقاء سطح تولیدات این بخش اثرگذار باشد.

قائم مقام جشنواره جایزه ملی عارف خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو بخش« تصنیف سازی» و « آثار تولیدی آلبوم و تک آهنگ» برگزار می شود که  در بخش تصنیف به ترتیب 120، 100 و 80 میلیون ریال جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.

ملاحسنی افزود: در این بخش 5 آهنگساز شایسته نیز با هدایای 25 میلیون ریالی تقدیر می شوند.

وی در خصوص جوایز بخش آلبوم و تک آهنگ عنوان کرد: 80، 60 و 50 میلیون ریال جایزه نقدی برای برگزیدگان اول تا سوم در نظر گرفته شده است و در این بخش 5 آهنگساز برجسته با هدایای 20 میلیون ریالی تقدیر می شوند.

قائم مقام جایزه ملی عارف افزود: آخرین مهلت ارسال اثر در فراخوان اولیه 1 اسفندماه 99 در نظر گرفته شده بود که با نظر دبیرخانه جشنواره مهلت ارسال آثار تا 4 اسفندماه تمدید شد.

ملاحسنی همچنین گفت: اختتامیه و اعلام نتایج جایزه ملی عارف 15 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز