انیمیشن های در لیست بهترین های جشنواره فیلم رشد

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۰۸:۰۴:۵۴
کد خبر: ۱۱۳۹۹۴۱
انیمیشن های در لیست بهترین های جشنواره فیلم رشد
دو فیلم انیمیشن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان بهترین فیلم‌های بخش پویانمایی بین‌الملل پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد شناخته شد.

به گزارش  برنا، در آیین اهدای جوایز این رویداد که شامگاه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در سینما فلسطین تهران برگزار شد، دو فیلم «قدم یازدهم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا و «بادهای پائیزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» اثر صادق جوادی به‌ترتیب تندیس زرین و جایزه نقدی و تندیس سیمین و جایزه نقدی این رویداد را به خود اختصاص دادند.

در همین بخش همچنین دیپلم افتخار به‌صورت مشترک به فیلم‌های «جوجه آشیانه» به کارگردانی «مارات والریویچ ناریمانوف» از روسیه و «ایان، یک داستان تاثربرانگیز» به کارگردانی «اَبِل گولد فَرب» از آرژانتین اهدا شد.

بر این اساس پنجاهمین جشنواره ‌بین‌المللی فیلم رشد برگزیدگان بخش‌های مختلف خود را در این آیین معرفی و از صاحبان آثار قدردانی کرد.

بر همین اساس دبیر جشنواره در این آیین، گزارشی از برگزاری جشنواره ارایه کرد و توضیح داد: فراخوان‌های جشنواره از تیر ۱۳۹۹ به زبان‌های فارسی و انگلیسی منتشر شد و در نهایت از بین ۳۲۵۰ فیلم رسیده به دبیرخانه در دو بخش ملی (ویژه دانش‌آموزان و معلمان فیلمساز) و بین‌المللی و داوری در دو مرحله، ۱۷۰ فیلم در بخش مسابقه جشنواره و در پنج گروه فیلم‌های داستانی بلند، داستانی کوتاه، مستند علمی آموزشی، مستند بلند و پویانمایی انتخاب شد.

سیدسعید بدیعی یادآور شد دبیرخانه جشنواره تلاش کرد به دلیل شیوع کرونا از مسیرهای مختلف از جمله شبکه‌های مختلف سیما و با رعایت حقوق مادی و معنوی تولیدکنندگان این آثار را به نمایش بگذارد.

بر اساس این گزارش انیمیشن ۱۰ دقیقه و ۵۰ ثانیه‌ای «قدم یازدهم» از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که بر اساس کتابی با همین نام نوشته زنده‌یاد سوسن طاقدیس، با تکنیک کات‌اوت ساخته شده و تاکنون در جشنواره‌های پرتعداد داخلی و بین‌المللی جوایزی را به‌دست آورده است.

همچنین پویانمایی ۸ دقیقه‌ای «بادهای پاییزی، بادهای بهاری، دو کبوتر» بر اساس کتابی با همین نام نوشته احمدرضا احمدی از انتشارات کانون ساخته شده و این اثر نیز در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی به نمایش درآمده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز