«جلال ۲» الگوی کامل تولید محتوای تلویزیونی در سال جهش تولید است

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۳:۰۳:۰۷
کد خبر: ۱۱۴۰۲۷۷
«جلال ۲» الگوی کامل تولید محتوای تلویزیونی در سال جهش تولید است
تهیه‌کننده سریال«جلال» گفت: سریال«جلال 2» محصول نگاه باورمدارانه و جدی است که می‌تواند الگویی مطلوب در حوزه تولید تلویزیونی در سال جهش تولید باشد.

به گزارش  برنا، سریال «جلال» با نویسندگی و کارگردانی حسن نجفی، عنوان یکی از تولیدات موفق معاونت امور استان‌ها در دو سال اخیر است که بعد از اقبال عموم و پسند مخاطبان سیما، پروژه تولید مجموعه دوم و پیش تولید فصل‌های آتی آن آغاز شد.

به گفته علیرضا جلالی، تهیه‌کننده مجموعه «جلال» که آثار دیگری همچون «روز سوم»، «سفر به چزابه»، «دولت مخفی»، «آینه‌های نشکن» و «صندلی داغ» را در کارنامه دارد، این سریال که در سایه تلاش شبانه‌روزی گروه در روزهایی که شیوع کرونا محدودیت‌های فراوانی ایجاد کرده، آماده پخش شده، محصول نگاه باورمدارانه و جدی به حوزه رسانه است که در سایه همدلی و عزم گروهی محقق شده است.

استانداردهای کیفی و کمی تولید در پروژه جلال در سال جهش تولید به عنوان الگویی مطلوب در حوزه تولید تلویزیونی مورد توجه واقع شده است.

جلالی در ارتباط با ویژگی‌های ساختاری و تولیدی این اثر می‌گوید: «جلال 2» تفاوت فاحشی با سری نخست دارد، چرا که زمان‌بندی دقیق و پرهیز از اتلاف وقت و سرمایه یکی از ویژگی‌های ممتاز این اثر است، به طوری که کار تحقیق، نگارش و تولید آن در 11 ماه شکل گرفت که با توجه به تعدد لوکیشن‌ها (250 مورد) رکوردی جدید در حوزه سریال‌سازی محسوب می‌شود.

وی می‌افزاید: آنهایی که سریال ساخته‌اند، می‌دانند 250 لوکیشن یعنی چه؛ بازسازی شهر محاصره شده سوسنگرد در سال 59 تنها یکی از آن 250 لوکیشن بوده است، در همین فصل حدود 600 انفجار کار شده که در تلویزیون بی سابقه است. همچنین توجه به دوره تاریخی و لحاظ کردن آن در گریم و پوشش عوامل، سختی پروژه را دو چندان کرد، اما تصمیم به تولید بود و بودجه کم، کرونای ویرانگر و از همه مهمتر ضیق وقت خللی در این امر ایجاد نکرد.

تهیه‌کننده «جلال» با اشاره به ویژگی‌های محتوایی این مجموعه عنوان کرد: برای نخستین بار شما با سریالی پیام‌محور و به دور از شعار زدگی‌های رایج و کلافه‌آور مواجه هستید؛ دیالوگ‌های زیبا و احترام به سلیقه مخاطب و ارتقا سطح فرهنگی و توجه به نیازهای روز در حین بازگویی تاریخ در کنار توالی حوادث و ساختار استاندارد، طراوت خاصی به سریال بخشیده است.

گفتنی است سریال«جلال 2» با بازی عمار تفتی، حمیرا ریاضی، هادی افتخار زاده، همایون ارشادی، هاشم چاوشی، جواد قامتی، صدرا راعی، شهرام عبدلی، شیوا خسرومهر، مهدی فقیه، شهرام خزرایی و دهها بازیگر مطرح تئاترو سینما از 28 بهمن روی آنتن شبکه‌های یک و شما رفته است.

این اثر محصول صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی است که به سفارش معاونت امور استان‌ها و مشارکت شبکه یک تهیه شده است.

 

نظر شما