همزمان با آغاز فصل سوم مسابقه «چند درجه» در شبکه نسیم؛

بفرمایید چند درجه هیجان!

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۰۹:۱۷:۵۷
کد خبر: ۱۱۴۰۶۹۷
بفرمایید چند درجه هیجان!
مسابقه «چند درجه» شبکه نسیم با معرفی رشته‌های ورزشی هیجان‌انگیز، مخاطبان را با ورزش و چگونگی ورود به این عرصه برای اشتغال به‌خصوص نسل جوان آشنا می‌کند.

به گزارش  برنا، فصل سوم مسابقه «چند درجه» که اکنون با تدوین هم‌زمان از شبکه نسیم پخش می‌شود، در سال 94 با تهیه‌کنندگی غلامرضا بختیاری و کارگردانی امید خسروی متولد شد. هیجان بخشی در کنار شادی، یکی از عناصر اصلی و لازم در برنامه‌های شبکه نسیم است و این مسابقه نیز با معرفی رشته‌های ورزشی هیجان‌انگیز، مخاطبان را با ورزش و چگونگی ورود به این عرصه برای اشتغال به‌خصوص نسل جوان آشنا می‌کند. «چند درجه» قصد دارد حدود ۳۵ رشته ورزشی هیجان‌انگیز ازجمله پاراگلایدر، غواصی، پاراموتور، سقوط آزاد، پاراموتور، فلای بورد، کایت بورد، موتور کراس، دوچرخه‌سواری تریال و... را به مخاطبان و به‌خصوص نسل جوان معرفی کند. سال 94 که فصل اول این مسابقه در 90 قسمت به روی آنتن رفت، با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و اکنون‌که فصل سوم آن‌هم روی آنتن شبکه نسیم است، با تغییراتی در ساختار و قالب، طرفداران خاص خود را دارد.

غلامرضا بختیاری، تهیه‌کننده «چند درجه» در خصوص چگونگی شکل‌گیری این برنامه گفت: فصل اول این مسابقه به‌عنوان جایگزینی برای «خندوانه» در ایام ماه محرم و صفر روی آنتن رفت تا رسالت شبکه، مبنی بر هیجان بخشی برای مخاطبان همچنان محفوظ بماند و بتوانیم بینندگانمان را حفظ کنیم. فصل اول را بیش‌تر به‌صورت مسابقه‌ای و رقابتی اجرا ‌کردیم، ولی پس از ورود به فصل جدید، هیجان بیش‌تری را دستمایه کارمان قرار داده‌ایم و به معرفی رشته‌ها و شاخه‌های ورزشی جذاب پرداخته‌ایم.

وی افزود: این مسابقه باهدف هیجان و سرگرمی در شبکه نسیم طراحی‌شده است و ما در فصل اول این مجموعه به سراغ حدود 90 رشته ورزشی extreme (رشته‌های ژئوفیزیک و هواشناسی) رفتیم تا چگونگی اجرای این رشته‌های ورزشی را برای علاقه‌مندان و ورزش‌دوستان کشورمان معرفی ‌کنیم.

این تهیه‌کننده در خصوص تفاوت‌های فصول قبل با فصل جدید این برنامه توضیح داد: در فصل اول که اجرای برنامه را پژمان بازغی عهده‌دار بود، بیش‌تر در استودیو می‌ماندیم و عموماً به معرفی اطلاعات فنی و استودیویی می‌پرداختیم؛ در فصل دوم با اجرای امیر خسروی به معرفی مشاغل هیجان‌آور روی آوردیم و به فضای مستند گونه نزدیک شدیم.

بختیاری ادامه داد: در فصل سوم که در حال پخش است، سه مجری بازیگر داریم که با کمک آن‌ها با رشته‌های مختلف ورزشی بیش‌تر آشنا می‌شویم. در این فصل سهیل غلام‌پور، میثاق بختیاری و امیر خسروی ما را همراهی می‌کنند.

تهیه‌کننده «چند درجه» ادامه داد: ما در فصل سوم که حدود 52 قسمت است، علاوه بر معرفی و آموزش ورزش‌های پرهیجان، مقررات و قوانین مسابقات بین‌المللی را مطرح می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این مسابقات، از برترین‌های هر رشته ورزشی هم دعوت می‌شود تا با حضورشان، از اصول ورزش تخصصی خود و تجربیاتش در این رشته‌ها، برای علاقه‌مندان مطالبی را بیان کند.

بختیاری همچنین تأکید کرد: این برنامه بر آن است تا تصور اشتباه سخت و گران‌قیمت بودن برخی فعالیت‌های ورزشی را بازنگری و ثابت کند با هزینه‌های مناسب، تمرین و گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی و حمایت و امکاناتی که دولت مهیا کرده، می‌توان به جایگاه قهرمانی و مربیگری دست‌یافت و به‌عنوان کار و شغلی درآمدزا به آن نگاه کرد.

تهیه‌کننده «چند درجه» با اشاره به اینکه گذراندن دوره‌های آموزشی رشته‌های خاص و مهیج ورزشی با درآمدزایی هم تناسب دارد، گفت: یکی از اهدافی که این برنامه دنبال می‌کند نحوه درآمدزایی از این رشته‌هاست.

وی درباره نحوه شرکت در این مسابقه هم گفت: این مسابقه جنبه رقابتی ندارد و هدفش بررسی قوانین و ورزش کردن با قواعد درست و اصولی است. در همین زمینه، ورزشکاران و پیش‌کسوتان رشته‌های مختلف ورزشی را دعوت می‌کنیم. در این مسابقه، هم شرکت‌کننده مبتدی داریم و هم افرادی که به‌صورت تخصصی سال‌ها در این رشته‌ها فعالیت کرده‌اند.

بختیاری همچنین با اشاره به تنوع رشته‌های ورزشی گفت: به سبب تفاوت رشته‌های ورزشی، فضاها و مکان‌های مختلفی برای برگزاری مسابقه در نظر می‌گیریم. گاهی اوقات لازم است در فضاهای سرسبز و جنگل، بیابان یا برای ورزش‌های آبی به فضاهایی همچون دریاچه آزادی و... برویم. تاکنون دوربین «چند درجه» به قشم، عسلویه و پارسیان از جزایر استان هرمزگان برای ضبط برنامه رفته‌است.

 تهیه‌کننده مسابقه «چند درجه» یکی از ویژگی‌های این مسابقه را ارزیابی حین پخش و بررسی نقاط قوت و ضعف در میانه برنامه برشمرد و گفت: این امر کمک می‌کند با دقت بیش‌تر و درصد اشتباه کم‌تری، مسابقه موردعلاقه مخاطبان خود را به روی آنتن ببریم.

وی با اشاره به حضور سه بازیگر در این مسابقه، درباره نقش آن‌ها در روند برنامه تصریح کرد: این مسابقه، مجری ندارد و مخاطب با سه بازیگر همراه ما می‌شود. ورود در خیلی از این رشته‌ها برای سهیل غلامرضا‌پور سخت است چون وزن بیش‌تری دارد ولی مدام بیان می‌کند از همه این ورزش‌ها خاطره دارد. درواقع او نماینده افرادی است که کاری نمی‌کنند، ولی در هر زمینه‌ای ادعا دارند. امید خسروی، مرد عاقل گروه است که می‌خواهد این رشته‌ها را تجربه کند. میثاق بختیاری هم با اینکه سن کم‌تری از آن دو نفر دارد و حدوداً 15 ساله است، از همه این رشته‌ها سر درمی‌آورد؛ 17 رشته را بلد است، هفت رشته دیگر را تخصصی کارکرده و قهرمانی جهان بسیاری از این رشته‌ها را دارد. درواقع بخش خنده‌دار ماجرا با این سه نفر و شخصیت آن‌ها پیش می‌رود. این شخصیت‌ها را خودمان طراحی کرده‌ایم.

وی با اشاره به گروه نویسندگان این مسابقه متذکر شد: نویسندگان‌ برنامه، علیرضا تهرانی‌ها و عاطفه الوندی هستند که با همراهی خسروی، متون را می‌نویسند.

بختیاری خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد که در صورت موافقت مدیران، در فصل بعدی به سراغ مشاغل سخت و هیجان‌انگیز مثل آتش‌نشانان، تکاوران و یگان ویژه برویم تا این فعالیت را هم به تصویر درآوریم. «چند درجه» هم‌اکنون روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ساعت 21:30 از شبکه نسیم پخش می‌شود.

 

نظر شما