به دنبال تلاش های جهادی شبکه آموزش در بحران کرونا؛

رییس کمیسیون آموزش و نمایندگان مجلس قدردانی کرد

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۰۹:۳۴:۰۸
کد خبر: ۱۱۴۱۳۳۲
رییس کمیسیون آموزش و نمایندگان مجلس قدردانی کرد
رئیس کمیسیون آموزش و تنی چند از دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد آموزشی شبکه آموزش سیما قدردانی کردند.

به گزارش  برنا؛ علیرضا منادی سفیدانی رییس کمیسیون آموزش سیما و نماینده تبریز با قدردانی از تلاش های جهادی رسانه ملی در حوزه آموزش با اخذ مصوبه اجماعی همه نمایندگان عضو کیمیسیون و بر اساس  ماده 45 قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد : گزارش نتیجه فعالیت های جهادی و آموزشی یک ساله صدا و سیما به زودی در صحن علنی مجلس شوراتی اسلامی ارائه و به استماع نمایندگان مردم خواهد رسید.

 رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر از لزوم جدی حکایت مجلس از رسانه ملی در ابعاد آموزشی سخن گفت و افزود : در مدت حدود یکسال از شروع شیوع کرونا در ایران و آغاز به کار فعالیت مدرسه تلویزیونی ایران علاقه مندی دانش آموزان و همراهی آنها با این برنامه به عنوان جامعه هدف نشان از جامعه پذیری بالای کلاس های درس تلویزیونی در نزد مخاطب و محقق شدن اهداف رسانه ملی در این زمینه دارد.

علیرضا منادی سفیدانی در ادامه از ابتکار رییس رسانه ملی نیز برای حرکت جهادی آموزش عمومی در کشور تقدیر کرد.

کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده بابل نیز با قدردانی از اهتمام رسانه ملی به پاسداشت  زبان فارسی در برنامه مدرسه تلویزیونی ایران از صداوسیما به جهت ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی برای همه دانش‌آموزان کشور تشکر کرد و از لزوم حمایت از شبکه آموزش به عنوان یک شبکه راهبردی تلویزیونی برای ارتقای سطح آموزش های نظری ، کاربردی و مهارتی و توجه به اختصاص بودجه برای رسانه ملی به خاطر کمک به حرکت جهادی جدید مدرسه تلویزیونی صحبت به میان آورد.

محمد وحیدی نماینده بجنورد نیز با قدردانی از تبدیل صدا و سیما به یک کلاس بزرگ درس در ابعاد ملی گفت : در مدت شروع به کار مدرسه تلویزیونی شاهد رشد کیفیت آموزش و روش تدریس ها بوده ایم .

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی همچنین افزود : با شروع به کار مدرسه تلویزیونی ایران ، در عمل شاهد باز شدن درب کلاس ها برای اولین بار برای خانواده ها از طریق امواج صدا و سیما بوده ایم.

نماینده بجنورد در مجلس یازدهم شورای اسلامی در ادامه گفت : رسانه ملی با این حرکت به یک مرکز فراگیر آموزشی تبدیل شد و فرآیند آموزش دانش آموزان و همزمان بازآموزی معلمان در شیوه رسانه – معلم شکل گرفت .

متفکر آزاد عضو هیات رئیس مجلس و نماینده تبریز نیز از لزوم حمایت همه جانبه از صدا و سیما در آموزش‌های مدرسه تلویزیونی با هزینه بسیار کمتر به جای تامین هزینه تبلت و تلفن همراه با هزینه گزاف و آثار فرهنگی نامطبوع سخن گفت .

حبیب الله دهمرده نماینده زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون نیز با قدردانی از فعالیت های رسانه ملی در زمینه آموزش در دوران کرونا گفت: با توجه به بازخورد مناسب خانواده ها به برنامه مدرسه تلویزیونی ایران ، استمرار پخش این برنامه حتی پس از کرونا لازم به نظر می رسد.

دهمرده در ادمه افزود :  باید از قدرت فراگیر تلویزیون برای آموزش حتی با افزایش پوشش بیشتر مناطق مرزی و همچنین تهیه لوح فشرده از برنامه ها و توزیع آن در مناطق محروم مبادرت کرد.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور نیز با تقدیر از حرکت جهادی رسانه ملی در ابتکار راه اندازی مدرسه تلویزیونی ایران و کم نظیر بودن آن در سطح جهان گفت : باید برنامه ریزی لازم از سوی رسانه ملی برای ایجاد مدرسه تعاملی و همچنین آموزش دروس دانشگاهی صورت بگیرد.

نماینده کرمان همچنین یاد آور شد : باید تدابیری اتخاذ شود تا مطالب آموزش ارائه شده درشبکه آموزش سیما که دارای استانداردهای مورد تایید وزارت آموزش و پرورش است برای دانش اموزان مناطقی که هیچگونه دسترسی ندارند (نه اینترنت و نه رادیو و تلویزیون) به کتب کمک آموزشی تبدیل شده و در اختیار آنها قرار گیرد.

مهدی اسماعیلی نماینده شهرستان میانه در مجلس یازدهم شورای اسلامی نیز با قدردانی از توجه رسانه ملی در مدرسه تلویزیونی ایران به سبک زندگی ایرانی – اسلامی از برگزاری آموزش های ضمن خدمت رسانه ای و رسانه پایه از سوی صدا و سیما تشکر کرد و بر استمرار پخش برنامه مدرسه تلویزیونی ایران پس از کرونا تاکید کرد.

مهرداد ویس‌کرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس یازدهم نیز با قدردانی از صدا و سیما به جهت رها نکردن میلیون ها دانش آموز در بحران شیوع کرونا از لزوم توجه رسانه ملی به آموزش های نمایشی ، هنری و پویانمایی سخن گفت.

مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون نیز با تقدیر از صدا و سیما به واسطه حمایت از همه دانش آموزان به ویژه حداقل ۴ میلیون دانش‌آموز محروم از امکاناتی چون اینترنت و موبایل از لزوم توجه آموزشی به تفاوت های اقلیمی و زبانی سخن به میان آورد و با قدردانی از حرکت بسیار خوب صدا و سیما در تبدیل تهدید کرونا به فرصت آموزش تلویزیونی گفت: در ادامه کار برنامه مدرسه تلویزیونی ایران شایسته است که به آموزش های مهارت محور توجه بیشتری داده شود.

شیوا قاسمی پور نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از رسانه ملی به واسطه اهتمام جدی و آموزش دانش‌آموزان بلافاصله پس از شروع بحران کرونا از لزوم حمایت از آموزش های نوین رسانه‌ای برای بهبود کیفی سطح آموزش کشور صحبت کرد.

مدیر شبکه آموزش سیما نیز ضمن قدردانی از توجه نمایندگان خانه ملت به تلاش های رسانه ملی و شبکه آموزش برای آموزش رسانه ای در دوران بحران شیوع کرونا از لزوم تعیین ردیف بودجه برای تحقیقات جهت توسعه شیوه آموزش رسانه ای سخن به میان آورد. مسعود احمدی افزادی با اشاره به اینکه تحقیقات کاربردی آینده پژوهی در دنیا ثابت کرده است که شیوه آموزش رسانه ای جزء لاینفک و ضروری و تکمیل کننده آموزش است از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواست، ردیف بودجه ای مشخصی برای عملیاتی شدن این اقدام مهم آموزشی در کشور اختصاص دهند.

مدیر شبکه آموزش سیما افزود : از آنجا که نظام آموزشی آینده در دنیا نظام رسانه محور خواهد بود، شایسته است که مجلس شورای  اسلامی نگاه ویژه ای به توسعه این شیوه برای آینده آموزش کشور داشته باشد.

مسعود احمدی افزادی با اشاره به این موضوع درباره شرایط آینده آموزش رسانه ای در صدا و سیما تصریح کرد : آموزش های درسی رسانه ملی با توجه به استقبال مناسب بدون شک به دوره کرونا محدود نخواهد شد  و پس از آن نیز با هدف تحقق عدالت آموزشی و تکمیل کننده آموزش رسمی و حضوری، ادامه خواهد داشت.

مدیر شبکه آموزش سیما  با اشاره به آمادگی رسانه ملی از اولین روزهای تعطیلی مدارس در اسفند سال ٩٨ به دلیل شیوع کرونا گفت: به فاصله سه روز از اعلام تصمیم تعطیلی مدارس، برنامه ریزی آموزشی آغاز شد و در هفته اول ٢۴ کلاس درس و در هفته دوم ٩٠ کلاس درس در این شبکه به آموزش محصلان در مقاطع مختلف تحصیلی پرداخت و تا کنون نیز بالغ بر ۶ هزار کلاس درس در مدرسه تلویزیونی ایران پخش شده است که این میزان تا پایان سال ٩٩ به ٩ هزار کلاس درس خواهد رسید.

احمدی افزادی با اشاره به نظام آموزشی در برخی کشورهای دنیا گفت: نظام رسانه ای که در این مدت در کشور شکل گرفت در دنیا بی بدیل بود و برخی کشورهای اروپایی نیز از این مدل الگوگیری کردند.

وی با اشاره به اینکه پوشش جمعیتی شبکه تلویزیونی آموزش 3/97 درصد می باشد گفت: آموزش در این شبکه در دوره کرونا در دو بخش اصلی متمرکز شد، تحقق عدالت آموزشی در فضای کشور به این ترتیب که همه دانش آموزان ایران اسلامی چه در کلان شهرهای برخوردار و چه در مناطق محروم همه به یک اندازه از تدریس با کیفیت بهره مند شدند.

مدیر شبکه تلویزیونی آموزش افزود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای سلامت جامعه در مقابل این ویروس، بخش دیگری از فعالیت ها و اقدامات آموزشی رسانه ملی در این دوره بود.

احمدی افزادی از جمله مزایای تلویزیونی شدن آموزش در کشور را صرفه جویی جدی در منابع کشور اعلام کرد و افزود: اتفاق علمی–آموزشی مثبت دیگری که در این دوره محقق شد همسان سازی تدریس در کشور بود و وارد دوره رسانه معلم در کشور شدیم چرا که همه معلمان در همه سطوح تجربی و آموزشی در همه نقاط کشور به یک شیوه تدریس رسیدند.

وی به زمانبندی مدرسه تلویزیونی ایران اشاره کرد و گفت: کلاس های آموزشی تا ٢٨ اسفند ٩٩ ادامه دارد و پس از آن از ١۴ فرودین تا اول تیرماه ادامه می یابد و از اول تابستان نیز مدرسه مهارتی با آموزش های کاربردی برای دانش آموزان خواهیم داشت.

احمدی افزادی با تاکید براینکه آموزش تلویزیونی، مکمل آموزش رسمی در کشور است و نه جایگزین آن اظهار داشت: روند جامعه پذیری دانش آموزان و فرزندان کشور در مدارس و گروه های اجتماعی شکل می گیرد، لذا آموزش های رسانه ای هیچگاه جایگزین آموزش رسمی نخواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز