با تولید فصل جدید «صندلی داغ» در رادیو؛

ایرج نوذری جای پدر نشست

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۰۱:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۳۷۳۱
ایرج نوذری جای پدر نشست
«صندلی داغ» برنامه محبوب دهه 80 که با اجرای زنده یاد «منوچهر نوذری» پخش می‌شد، قرار است به شکل رادیویی تولید شود.

به گزارش  برنا، برنامه تلویزیونی «صندلی داغ» برای اولین بار در نوروز سال 1383 به روی آنتن رفت.

**ساخت فصل اول با اجرای «داریوش کاردان»

نوروز سال 83 اولین فصل از برنامه تلویزیونی «صندلی داغ» از شبکه دو سیما پخش شد. آغازگر این برنامه داریوش کاردان بود که سوالات بسیار جنجالی از مهمانان خود می‌پرسید. برنامه یک دکور ساده و بسیار معمولی داشت ولی گفت و گوها بسیار چالشی و متفاوت بود. همین هم باعث شد که پس از مدت کوتاهی صندلی داغ به یک برنامه پرمخاطب تلویزیونی تبدیل شود و توانست مخاطبان خوبی در همان ویژه برنامه نوروزی برای خود دست و پا کند.

**ادامه راه با حضور «منوچهر نوذری»

از آنجایی که پخش برنامه گرفته بود، مدیران آن زمان تصمیم گرفتند که برنامه را به صورت هفتگی نیز روانه آنتن کنند و به همین دلیل سر و شکل برنامه را تغییر دادند. دکوری متفاوت برای برنامه رقم زدند و زنده یاد «منوچهر نوذری» جایگزین داریوش کاردان در این برنامه شد.

برنامه در این مدت نیز همچنان محبوبیت خود را حفظ کرد و طنازی‌های مرحوم نوذری به همراه سوالات صریحی که می‌پرسید باعث شد صندلی داغ خیلی زود به یک برند تلویزیونی تبدیل شود.این که مخاطبان هر هفته منتظر بمانند تا یک برنامه متفاوت ببینند، چیزی است که به راحتی اتفاق نمی افتد و راحت به دست نمی آید. اما این اتفاق برای برنامه صندلی داغ افتاد هرچند که این حضور دیری نپایید و تا پایان سال مرحوم منوچهر نوذری بیشتر مجری این برنامه نبود.

**حضور «احمد نجفی» به عنوان آخرین مجری و بازگشت کاردان

در نوروز سال 84 و پس از خداحافظی مرحوم منوچهر نوذری، «احمد نجفی» اجرای صندلی داغ را بر عهده گرفت. این اجرا تا حدود یک سال به صورت هفتگی ادامه پیدا کرد و در نهایت سازندگان در سال 85 و ویژه برنامه نوروزی باز هم به داریوش کاردان رسیدند.

**آغاز دوباره برای صندلی داغ این بار در رادیو

حالا پس از چند سال غیبت برنامه صندلی داغ در تلویزیون، این بار رادیو تصمیم گرفته این برنامه را  به شکلی تازه برای مخاطبان خود تولید کند. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، بناست «صندلی داغ» با حضور چهره‌های مختلف و با سبک و سیاقی متفاوت روی آنتن رادیو برود.

در رابطه با ساخت برنامه «صندلی داغ» در رادیو نمایش با «محمد سوهانی» مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش گفت و گو کردیم و وی در این باره به فارس گفت: گفت و گو های چالشی و سخت یا به قول فرنگی‌ها هارد تاک، پیگیران پر و پا قرصی در شبکه‌های رادیو تلویزیونی سراسر دنیا دارد. به همین منظور شبکه رادیویی نمایش در کنداکتور نوروزی اش یک هارد تاک ویژه تدارک دیده که قطعا بسیار متفاوت است.

وی ادامه داد: تصمیم داریم برنامه «صندلی داغ» را به شکل رادیویی احیا کنیم و طی آن چهره‌های شاخصی روی صندلی داغ بنشینند و به سوالات چالشی مجری پاسخ دهند. 

سوهانی درباره اجرای این برنامه نیز گفت: اجرای برنامه را به «ایرج نوذری» سپرده ایم و بناست مهمانان در مقابل چالش های ایرج نوذری بنشینند و به سوالات وی پاسخ دهند. مرحوم منوچهر نوذری یکی از نخبگان همه فن حریف هنر ایران زمین بود که خاطرات ماندگاری برایمان خلق کرد. ایرج عزیز نیز به عنوان فرزند خلف آن زنده یاد، به چندین هنر آراسته است. سوای بازیگری، اجرا و گویندگی، یک فعال بین المللی با تسلط کامل به چند زبان و ورزشکار رزمی هم هست.

وی تصریح کرد: گفت وگوهای اولیه با ایرج نوذری انجام شده است و توافق اولیه صورت گرفته است. با ایشان جلساتی هم داشته ایم. پیشمان که آمد، از دیدن دوباره حیاط تاریخی ارگ، استودیو ۸ و یادآوری خاطرات مرحوم نوذری چشمانش تر شد. گفتم این جا خانه شماست که امانت کلیدداری اش به ما رسیده است.

مدیر کل هنرهای نمایشی درباره مهمانان برنامه نیز توضیح داد: در تلاش هستیم تا مهمانانی متفاوت از همه حوزه‌ها داشته باشیم. مهمانان مختلفی که قطعا حضور متفاوتی را در یک برنامه تجربه خواهند کرد و به سوالات صریح و شفافی پاسخ خواهند گفت. البته ما برای نوروز برنامه‌های دیگری هم تدارک دیده ایم و جدول پخش رادیو نمایش نیز به زودی با تغییرات بسیاری همراه خواهد بود.

 

 

نظر شما